העיר העתיקה Seuthopolis בבולגריה התגלתה, נחפרה ונחקרה בין השנים 1948 ו-1954, במהלך בניית סכר קופרינקה. לרוע המזל, לאחר שהסכר התמלא במים, נותרה העיר התראקית הראשונה והשמורה ביותר בבולגריה המודרנית - על קרקעית האגם המלאכותי ובהמשך הוכנה תכנית למשייתה מהמים, באמצעות פרויקט אדריכלי מרחיק לכת מעבר לגבולות הדמיון.

 

סאוטופוליס Seuthopolis, עירו של המלך התראקי סות’ס השלישי ובירת מדינת אודריסיה העתיקה (סוף הרביעית בערך לפני הספירה), תימשה בחזרה ממי האגם המלאכותי, באמצעות בניית סוללה עגולה וענקית. השטח שבתוך הסוללה דומה לבאר, כאשר האפוס ההיסטורי של סותופוליס מוצג למבקרים בתחתית, כמו על במה.
כשיתקרבו לסוללת הטבעת בסירה מהחוף, תיחבא העיר לחלוטין מהעין. אולם כשמגיעים ומציצים מעבר לחומת הטבעת, ימתין למבקרים נוף עוצר נשימה – אפשר לראות את כל העיר מגובה 20 מטר ולחזות גם בעבר שלה.
בפנים, טרסות מעוצבות יהפכו את קירות הטבעת לפארק עם גנים תלויים, מקומות בילוי, פרחים, תערוכות באוויר הפתוח, כשהתנועה בין הטרסות היא במעליות פנורמיות. הארכיאולוגיה משמשת כאן דווקא כרקע למוקד תיירותי.
את התכנית הגה האדריכל הבולגרי Zheko Tilev עוד בשנת 2005 והוא תרם את התכנית לעיר קזנלק, אשר החלה לגייס את המימון הנדרש – 50 מיליון אירו. לדברי נציגי העיר, נמצאו תורמים לתכנית, אשר תהפוך את המקום לאתר מורשת עולמית של אונסק”ו ותביא תיירים מכל העולם.

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האישה המצוירת ביותר בעולם
השראה
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
השראה
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
  אחד מסמלי האר-דקו המכוננים, הוא הדיוקן העצמי של Tamara de Lempicka, לבושה בירוק
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
השראה
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*