על פי ספר השיאים של גינס (1998), חנות Pfunds Molkerei היא חנות המחלבה היפה בעולם. התחושה היא שנכנסתם לחדר הכי מעוטר ומפונפן בארמון וורסאי, כדי לקנות חתיכת גבינה או יוגורט.

 

 

מזה מאה שלושים ואחת שנים, אפשר למצוא אותה ברחוב Bautzner Straße 79, בדרזדן, גרמניה. 500,000 תיירים המבקרים בה מדי שנה, הופכים אותה לאחת מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בעיר הגרמנית. זה די חריג כשמדובר בחנות מחלבה, אבל פה האווירה היא של ארמון, המעוטר כולו באריחי קרמיקה המיוצרים על ידי Villeroy & Boch ונצבעו בעבודת יד בסגנון ניאו-רנסנס על ידי אמנים מקומיים, שכיסו את החנות מהרצפה עד התקרה במלאכים רוקדים, תינוקות שמנמנים, פרות ויצורי יער. הכל מואר בנברשות, כאילו בנשף של בני אצולה.
ההיסטוריה שלה מתחילה בשנת 1879, כאשר החוואי הגרמני Paul Pfund עבר הגיע לדרזדן יחד עם שש הפרות שלו וקבוצת חזירים. הוא הקים מחלבה קטנטנה ברחוב Görlitzer Straße, שם יכלו העוברים ושבים לראות כיצד חולבים את הפרות וכיצד מכינים החלב למכירה. מקץ שנה הצטרף אליו אחיו Friedrich Pfund ויחד הם הקימו את מחלבת Dresdner Gebrüder Pfund.
הבנים המשיכו את העסק והפכו את Pfund ליצרנית החלב המרוכז הראשונה בגרמניה והחלו למכור גם סבון חלב ופורמולה לתינוקות.
חנות המחלבה היפהפייה Pfunds Molkerei במתכונתה הנוכחית נבנתה בשנת 1891. היא שרדה בנס שתי מלחמות עולם וגם את ההפצצות על דרזדן במלחמת העולם השנייה, שהחריבו כמעט את כל העיר. כיום המחלבה אינה פועלת אלא רק החנות. היא עדיין מוכרת חלב ומתהדרת במבחר הגבינות הטובות ביותר במדינה. בבית הקפה הנמצא בקומה השנייה של החנות, מוכרים מעדנים על בסיס חלב, כמו טורטליני עם תרד ופטה מגוררת, או חזיר ברוטב שמנת פלפלים. החנות מציעה גם שוקולדים, סבוני חלב וליקרים על בסיס שמנת.
לחובבי הסלפי והתיעוד ברשת: אסור לצלם בחנות.

לאתר החנות

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
המצעד השנתי השט, בהשראת הצייר בוש Bosch Parade 2024, על נהר בהולנד
השראה
המצעד השנתי השט, בהשראת הצייר בוש Bosch Parade 2024, על נהר בהולנד
  מחזה אמנותי, תיאטרלי ומוזיקלי זה, מתרחש במשך ארבעה ימים והצופים על גדות הנהר,
יחידת השוטרות של טהרן
השראה
יחידת השוטרות של טהרן
  עבאס קווסארי צילם תמונות מהאקדמיה לנשות המשטרה בטהרן ואת מאות השוטרות הטריות שעברו
האמן הסיני Xu Zhen מצליח להחזיק אנשים תלויים באוויר
השראה
האמן הסיני Xu Zhen מצליח להחזיק אנשים תלויים באוויר
  האמן הסיני שו ג’ן ידוע בעבודות המציגות רגע מעורר תמיהה. הוא אחד הדמויות

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*