ממשלת הונגריה קנסה בשבוע שעבר בעל חנות ספרים, על מכירת Heartstopper, רומן גרפי המתאר סיפור אהבה להט"בי. היא האשימה את Lira, רשת חנויות הספרים השנייה בגודלה במדינה, באי קיום חוק משנת 2021 המגביל "הצגה וקידום הומוסקסואליות" בתקשורת לקטינים. הרשת ספגה קנס של 12 מיליון פורינט (כ-133,000 ש"ח) על האופן שבו הציגה את Heartstopper בחנות.

 

“חקירה שלנו מצאה שהספרים המדוברים תיארו הומוסקסואליות ולמרות זאת, הוצבו בקטגוריה של ספרי ילדים וספרות נוער ולא הופצו בעטיפות סגורות מנייר כסף”, האשים נציג המשרד בבודפשט.
הסופרת והמאיירת הבריטית Alice Oseman, אחראית ל-Heartstopper, המתאר סיפור אהבה תמים בין שני נערים מתבגרים, צ’רלי וניק, שמתאהבים זה בזה. בשנה שעברה, Netflix עיבדה את הסיפור לסדרת טלוויזיה, אותה תיארה Erin Paterson במגזין Vogue הבריטי כ”סיפור אהבה ממש מתוק, תמים וקווירי, המייצג בצורה מאוד נטורליסטית ילדים קווירים בצורות שונות, תזכורת נוקבת לכך, שכן, ילדים קווירים אכן קיימים והם אכן מתאהבים”. הצלחת התוכנית הובילה לזינוק במכירות הספרים, שהגיעו לשמונה מיליון (על פי הגרדיאן). אוסמן הודיעה על ספר חדש בסדרה, שיצא באפריל 2024.
על פי החוק ההונגרי, אי אפשר לערער על קנס אבל מנהלי רשת החנויות טוענים שיתקפו אותו “בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו”.
הונגריה מחילה שורה של הגבלות חמורות על אזרחיה הלהט”בים. נישואים הומוסקסואלים אינם מוכרים בחוק וזוגות הומוסקסואלים אינם יכולים לאמץ ילדים באופן חוקי; רוב האזרחים הטרנסג’נדרים אינם יכולים לשנות את מינם בצורה רשמית.
בשבוע שעבר פרסמו שגרירויות של 38 מדינות, בכללן ארצות הברית, הצהרה משותפת המגנה את החוקים המפלים בהונגריה “אנחנו מודאגים מחקיקה פוליטית, כולל בהונגריה, שמתנגשת בעקרונות של אי-אפליה, זכויות וכבוד האדם ותורמת לסטיגמה של קהילת הלהט”בים. מתן חירות לגיוון היא דרך חשובה לכיבוד זכויות אדם לכולם”.

 

 

בראיון במגזין של נטלפיקס, אומרת אוסמן שהייתה רוצה שיהיו יותר תוכניות המיועדות לקווירים צעירים יותר.”רוב התכנים הללו בטלוויזיה מיועד למבוגרים ורבים מהם רציניים מאוד ולעתים אפילו מתמקדים בטראומה”. הסדרה של אוסמן מביאה רומנטיקה ושמחה קווירית, שנגעה בכל כך הרבה קוראים. ניק וצ’ארלי, יחד עם הדמויות הקוויריות האחרות בתוכנית, זוכים בסדרה לרגעים של שמחה טהורה של אהבה, שנשמרה עד עתה לזוגות סטרייטים.
צ’ארלי, תלמיד תיכון הומוסקסואל, יוצר ידידות עם ניק, ספורטאי פופולרי, סטרייט. בסופו של דבר, הקשר ביניהם הופך לרומנטי והם נשארים זה עם זה כשהם מתמודדים עם תגובת החברים והחברה בכלל. אך מול כל מה שהם עוברים, עומדים לצידם חברים, בני משפחה תומכים ומורים אמפתיים – וכמובן, יש להם אחד את השני. בסדרה רואים כיצד ניק מטיל ספק במיניותו – הוא לא בטוח אם הוא הומו, ביסקסואלי או פשוט רק אוהב את הבחור האחד הזה. צ’רלי, שהוא הומו גלוי, לא מטיל ספק ברגשותיו או בזהותו של ניק ולא דוחף אותו לתייג את עצמו, לפני שהוא מוכן לכך. “היציאה של ניק ניא חלק חשוב בסיפור”, אומרת אוסמן “זה להבין את הזהות שלך ולהבין מי אתה ומה אתה רוצה. המסע של ניק עוסק כולו באיך שאנשים תופסים אותו לעומת מי שהוא בעצם והוא צריך לעשות להשלים עם העובדה שאנשים לא באמת רואים אותו כמו מי שהוא”. מערכת היחסים של צ’רלי וניק מבוססת על ידידות, תמיכה הדדית והבנה. מוסיפה אוסמן “ניק לא מצליח להבין מהי המיניות שלו וצ’ארלי נותן לו את כל הזמן והמרחב להבין מי הוא. בגדול, אני מקווה שהסדרה תגרום לאנשים לחייך ותאיר את יומם  – אבל אני גם מקווה שזה יעורר אנשים קווירים צעירים להאמין שהם יכולים למצוא אושר, רומנטיקה ולמצוא חברות כינה, אמיתית ותומכת”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האריסטוקרט משולי החברה
תרבות
האריסטוקרט משולי החברה
  לוטרק נמלט מהלעג וההשפלה שספג בגלל קומתו, לצריכה כבדה של אלכוהול במיוחד האבסינת,
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
תרבות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
יקום לבן, שחור ואפור של קווים /  Esther Stocker
תרבות
יקום לבן, שחור ואפור של קווים / Esther Stocker
המבנים הגיאומטריים שלה מבוססים על מודולים שחוזרים על עצמם לנצח, יוצרים קצב חזותי מסודר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*