אין ספק שהמשרד המודרני מצטלם נהדר במגזינים וגם עושה הרבה רושם על הלקוחות, אבל הכי חשוב, זה התכנון אשר מתייחס לעובדים, הנמצאים זמן רב בישיבה מול מחשב ועובדים בחללים סגורים. מאחר והשאיפה הטבעית שלנו היא לחופש ואורח חיים בריא יותר, לכן נולדה המגמה הרווחת כיום בכל משרד המעוצב ברוח התקופה ומכבד את עובדיו: העיצוב הביופילי אשר מכניס לתוך חללי עבודה של בטון וזכוכית - צמחייה טבעית, אויר ואור טבעי. כך הוא למעשה מחקה את הטבע ויוצר אצל העובדים תחושות ורגשות נינוחים, אותם חווינו בסביבת הטבע. בעידן הקורונה, עקרונות העיצוב הביופילי המושתתים על טבע ומרחב, הם רלוונטיים יותר מאי פעם.

היתרונות של גידול צמחים במשרד, רבים הרבה יותר מאשר רק להשביע את העין האנינה שלנו. החברות המצליחות בעולם משלבות צמחים בעיצוב חללי הפנים, גינות קיר אנכיות וגינות קטנות בחצרות פנימיות, כל זה ככלי רב עוצמה לטיפוח מעורבות, השראה לחדשנות ולהניע פרודוקטיביות. כאשר ענקית המחשבים אפל הכריזה על הקמת הקמפוס המהפכני שלה בעמק הסיליקון, התכנון והעיצוב כבר כלל שתילת כמעט 9,000 עצים בחללי הקמפוס. בתוך המטה של ​​אמזון בסיאטל ובכל חללי העבודה של WeWork, צמחייה ירוקה היא מרכיב עיקרי.
אדריכלים ומעצבי פנים המתמחים בעיצוב משרדים בישראל (כמו אדריכל רואי דוד ואדריכלית ורד גינדי, המסתייעים בחברת אינטרפלנט המבצעים ומתחזקים את הצמחייה), אימצו אף הם את המגמה העולמית וצמחייה הפכה להיות מרכיב בלתי נפרד ברובם.

 

משרדי אסטרה זיניקה. עיצוב: אדריכלית ורד גינדי. צמחים וכלים: אינטרפלנט

 

היתרונות של צמחייה במשרד
אחד המחקרים הראשונים על ההשפעות ארוכות הטווח של מאפיינים שונים במשרדים על העבודה בהם, נערך בשנת 2014 על ידי חוקרים באוסטרליה, בריטניה והולנד והתפרסם ב- Science Daily. המחקר בחן סביבות משרדיות שונות ומגוונות ברחבי העולם, במשך מספר חודשים ומצא כי צמחייה המאכלסת משרדים, מגבירה משמעותית את שביעות הרצון ממקום העבודה אצל העובדים, מגבירה את רמת הריכוז ומשפרת את איכות האוויר. ההשלכות לכך ברורות: צמחייה במשרדים משפיעה על העובדים להיות פרודוקטיביים יותר, להרגיש מאושרים, מלאי אנרגיה ומעורבות – וזו תוצאה חשובה.
עיצוב ביופילי גורס כי סביבות טבעיות מעוררות אצל בני אדם תגובה שונה מסביבות עירוניות. הן מפיגות מתח ומשרות עלינו שלווה. מחקר פורץ דרך של רוג’ר אולריך בשנת 1991, מצא שחולים בבית חולים שאפשר להם לצפות בנוף ולהיות בקרבת צמחייה, צרכו פחות תרופות נגד כאבים מחולים במחלקות אשר בהן לא ניתן היה להתחבר לטבע.

 

WEWORK-הרצליה. צמחים וכלים: אינטרפלנט

 

מה יכולים לתרום עיצוב ביופילי וצמחייה למשרד שלך
עיצוב ביופילי ישפר את בריאות העובדים. הצמחים מסננים באופן טבעי רעלים וזיהום אוויר בחדרים ועוזרים לרענן את המקום. איוורור לקוי גורם לתסמינים של כאבי ראש, בחילות וקשיי ריכוז וצמחייה יכולה לסייע ולהקל בכך.
לעיצוב הביופילי תפקיד בהגדלת התפוקה, העובדים מתפקדים טוב יותר כאשר מתווספת צמחיה ביתית לחללי העבודה שלהם. מחקרים קבעו שהעובדים פרודוקטיביים יותר ב -15% כשיש צמחייה בסביבתם.
‍צמחים יכולים לגרות את החושים, להגביר את היצירתיות ולספק השראה. לצבעים בהירים וריחות עזים יש השפעה חיובית על היצירתיות שלנו.
צמחים מסייעים בספיגת רעשי רקע ולמנוע רעש.
צמחייה מסייעת להפחית מתח, עוינות ועייפות.
צמחים מסייעים בהפחתת השימוש באנרגיה. מסתבר שכאשר צמחים נושמים הם מעלים את רמות הלחות בחלל ומורידים את הטמפרטורה.

 

משרדי מוטורולה. עיצוב: אדריכלית ורד גינדי. צמחים וכלים: אינטרפלנט

 

רוצה ליהנות מפרודוקטיביות, יצירתיות ובריאות של עובדיך?
זה הזמן לאכלס בצמחייה את המשרד שלך. כדי לעשות זאת נכון ובמקצועיות, פנה לאינטרפלנט, חברת בוטיק בניצוחה של טל שרון, שתגלה בפניך שלל פתרונות יצירתיים הכוללים עיצוב, הקמה ופתרונות תחזוקה, שתשמור שהמשרד שלך יהיה ירוק כל השנה. אינטרפלנט עובדת עם אדריכלים מובילים כמו רואי דוד וורד גינדי ואחראית לצמחייה שמלבלבת במשרדים כמו פלייטיקה, פפאייה, סודה סטרים, מגדל ועוד.

לאתר אינטרפלנט
טלפון: 077-446-4773

 

משרדי א. שדה. עיצוב: אדריכל רואי דוד. צמחים וכלים: אינטרפלנט. צילום: איתי בנית

 

משרדי בריין אמבסי. עיצוב: אדריכל רואי דוד. צמחים וכלים: אינטרפלנט. צילום: איתי בנית

 

משרדי ג’וי טונס. עיצוב: אדריכל רואי דוד. צמחים וכלים: אינטרפלנט. צילום: איתי בנית

 

משרדי נטורל. עיצוב: אדריכל רואי דוד. צמחים וכלים: אינטרפלנט. צילום: איתי בנית

 

משרדי פלייטיקה. עיצוב: אדריכל רואי דוד. צמחים וכלים: אינטרפלנט. צילום: איתי בנית

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
השראה
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
השראה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
  הפעם זהו מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, שבונה על האי קוואי בהוואי, מתחם יוקרתי
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
השראה
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
  ברגע שפורצת מלחמה, אי שם בעולם, נניח באוקראינה, המלחמה יוצרת אצלנו ציפייה שיהיה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*