יש משהו בקיץ שמזכיר למוח שלנו, שאנחנו צריכים לתת לו ולעצמנו דרור, לצאת מהשגרה ולפגוש את עצמנו מחדש. הנה כמה רעיונות שיכולים לעשות לכם את זה.

צאו למופע מוסיקלי או קונצרט באוויר הפתוח
400 עד 500 מיליון אנשים משתתפים במופעי מוסיקה תחת כיפת השמיים מדי שנה, מהרולינג סטונס ועד לשלמה ארצי. מצאו את המקום המושלם, הביאו כיסא פלסטיק והתמכרו לצלילים.
פסטיבלי קמפינג בינלאומיים מתרחשים למשל בסין ובאנגליה. בכל בספטמבר, ליד הר ווגונגשאן במחוז ג’יאנגשי בסין, מתקיים פסטיבל הקמפינג הבינלאומי השנתי. זהו האזור הכפרי היפה ביותר בסין – עם אדמת ביצות, פסגות מכוסות עננים, מעיינות ומפלים. פסטיבל הקמפינג Glastonbury באנגליה, מתקיים כל שנה ביוני והוא כולל הופעות של מוזיקה חתרנית ואמנות, הכוללת לעתים גם סרטים ניסיוניים.

 

פסטיבל הקמפינג Glastonbury באנגליה

 

ערכו פיקניק
ארזו סל נצרים גדוש במנעמי חייך וצאו להנות מהם וממזג האוויר.
אפשר למשל לצאת לפיקניק בשדות לבנדר, באיטליה. חווה לגידול וייצור מוצרים מצמחי לבנדר בשם Azienda Agricola Valtresinro, ב-Emilia, מארגנת פיקניקים חווייתיים בשדותיה, שלוש פעמים בשבוע מיוני עד אוגוסט. אזור Emilia-Romagna בצפון איטליה, משתרע מהרי האפנינים ועד נהר הפו בצפון. הוא ידוע בערים מימי הביניים, בגסטרונומיה העשירה ובאתרי נופש על חוף הים. בירתו, בולוניה, עיר תוססת לצד אוניברסיטה מהמאה ה-11, רחובות וכיכרות מימי הביניים.

 

פיקניק בשדות לבנדר באזור Emilia-Romagna בצפון איטליה

 

צאו למסע בדרכים, ברכב או באופניים
בחרו יעד במפה, היכנסו למכונית שלכם או עלו על האופניים ופשוט סעו. יש מעט מאד פעילויות שהן מהנות ומרגשות כמו לצאת לטיול בכביש ארוך, לבד או עם החברים הכי טובים שלך. הדרך הפתוחה פשוט קוראת לך.
גן עדן לרכיבה על אופניים נמצא בלימבורג, בלגיה, שם אפשר לרכב דרך בריכה גדולה בשמורת הטבע De Wijers, בה עובר מסלול רכיבה על אופניים, ממש דרך המים ולא מעליו. שביל הבטון בגובה 212 מטר, נבנה שקוע מתחת לגובה המים, כשהרוכבים נמצאים גובה העין עם המים.
הכביש הכי מהנה בעולם, הוא הדרך האטלנטית Atlantic Ocean Road בארכיפלג בים הנורבגי. הוא נמתח לאורך של מעל 8 ק”מ, על גבי כמה איים ולו שמונה גשרים. הוא הוכרז ככביש הטוב בעולם וזכה בתואר “הבנייה הנורבגית של המאה”.

 

מסלול רכיבה על אופניים בלימבורג, בלגיה, שם אפשר לרכב דרך בריכה גדולה בשמורת הטבע De Wijers

 

הכביש הכי מהנה בעולם, הוא הדרך האטלנטית Atlantic Ocean Road בארכיפלג בים הנורבגי

 

היו תיירים בעיר שלכם
האם אתם יכולים לומר בביטחון שאתם מכירים את העיר שלכם לפני ולפנים? אם National Geographic היו פונים אליכם לכתוב מדריך אולטימטיבי לעיר שלכם, הייתם מסוגלים לבצע את המשימה? הקדישו זמן לביקור במקומות אחרים מאשר מקומות הבילוי הרגילים שלכם. יש חיים מחוץ למסעדות, ברים, חנויות וקניונים.

שנו בלילה בערסל תלוי באוויר
תנו לעצמכם להגיע לגבהים חדשים וצפו איך העולם נראה ממעוף הציפור.
באירופה, במיוחד באיטליה וגם בסין, תוכלו לשכור ערסל ל-Sky Camping ולהצטרף למנמנמים נוספים, שבחרו לבלות את הלילה מעלינו.

 

Sky Camping

 

בלו 24 שעות בלי אינטרנט, טלפון או טלוויזיה
אנחנו יודעים, זה אתגר שמעט אי אפשר לעמוד בו. אבל תחשבו על זה, מתי נפרדתם לשעה מהטלפון שלכם? נסו לעבור יממה בלי גוגל, רשת חברתית, רדיו, טלוויזיה – צאו לקמפינג, קראו ספר טוב, שוחחו עם האדם שאתם גרים איתו, כנראה יש לכם משהו משותף אם אתם ביחד. אתם תיראו שעוד תתגעגעו לרגעים השקטים והשלווים האלה.
אם תקחו את זה לאקסטרים, תוכלו להרחיק לכפר האיטלקי Sancto Lucio de Coumboscuro המכונה “פרובנס הקטנה”, שתושביו רועי צאן החיים בהרמוניה עם הטבע. כרי דשא ושדות לבנדר סגולים ובוהקים מכסים את מרחבי הכפר והנופים עוצרי נשימה מול הפסגות האלפיניות. אין שם ברים, סופרמרקטים ומסעדות והפעילות התוססת ביותר בכפר, היא קטיף פטריות בסוף השבוע. אין שם טלוויזיה ולא אינטרנט. שם, הכי רחוק מהחדשות ובחיקו של העולם העתיק, תוכלו להזמין מ-Garrone הזקן מקום בצימר היחיד בכפר – La Meiro di Choco, חווה ישנה עם בקתות עץ מסורתיות, ארוחת בוקר טרייה היישר מהערוגה ומהמטע ובערב תוכלו להתכרבל מול השקיעה, בשמיכת צמר כבשה איטלקית מקומית.

 

Matrimonio Arianna Gabriele. בכפר האיטלקי Sancto Lucio de Coumboscuro המכונה “פרובנס הקטנה”, שתושביו רועי צאן החיים בהרמוניה עם הטבע

 

עשו ג’סטה אקראית לאנשים שאינכם מכירים
מעשי חסד ונתינה, הם מהדברים הכי מספקים והכי אנושיים שאפשר לעשות. במיוחד כשזה נעשה עבור זר מוחלט. תרמו מזון, בגדים, צאו לסייע בבית יתומים או בית מחסה לחיות נטושות, בשלו ארוחה למשפחה נזקקת, שלחו חבילה לחיילים, תנו מחמאה למישהו זר, אפו עוגיות לחבריכם במשרד, ספרו לבוס משהו טוב על הקולגה בעבודה, הפתיעו מישהו עם פתק נחמד על שמשת המכונית, מלאו את הפיד שלכם בלייקים, האפשרויות אינסופיות. חישבו מה הקהילה שסביבכם הכי צריכה.

שנו בלילה תחת השמים והכוכבים
הזוהר הצפוני הוא מחזה שלא תשכחו לעולם, אבל אם נורווגיה רחוקה מדי, אפשר למצוא מקום אפילו בשכונה שלך, לבלות בו את לילות הקיץ החמים.
אם בכל זאת השמים הם לא הגבול בשבילכם, תוכלו למצוא נופש בין חגווי הסלע, במתחם הנופש Kagga Kamma, הממוקם בשמורת טבע באזור הר Cederberg, דרום אפריקה, בין תצורות אבן חול בעלות מרקם חום אדום. הלינה היא באוויר הפתוח, מתחת לכוכבים, תוך האזנה לקולות הלילה, עם אח ליד המיטה.

 

במתחם הנופש Kagga Kamma, הממוקם בשמורת טבע באזור הר Cederberg, דרום אפריקה

 

 

צפו בשקיעה או בזריחה
המקום הטוב ביותר לצפות בזריחה או בשקיעה, הוא גרם המדרגות האמנותי הנסתר, המטפס מעלה בשדרה ה-16 בסן פרנציסקו, מונה 163 מדרגות מעוטרות באריחי פסיפס צבעוניים. הוא חבוי ברובע סאנסט השקט ומוביל לנופים עוצרי נשימה של סן פרנסיסקו.
בחלק העליון של גרם המדרגות נמצאת השמש, כך שהמדרגות עולות ממפלס הים לשמש. כך, העלייה במעלה המדרגות תוביל אתכם לזריחה – ומלמעלה כדאי להשקיף גם אל השקיעה המדהימה על המפרץ. האמניות של גרם המדרגות הזה הם Collette Crutcher & Aileen Barr.

 

גרם המדרגות האמנותי הנסתר בסן פרנציסקו

 

 

לכו יחפים על החול
ללכת יחפים, בכלל, מקנה תחושת חופש נהדרת, במיוחד אם אתם נותנים לבהונותיכם להתפלש בחול רך.
אם אתם גם רוצים לפתוח דף לבן ומרגיע חדש, הפארק הלאומי של החולות הלבנים, בניו מקסיקו, הוא בשבילכם. תמצאו בו דיונות חול לבנות עד לאופק, לובן בוהק הנראה כמו שלג.

 

הפארק הלאומי של החולות הלבנים, בניו מקסיקו

 

 

עמדו מתחת למפל
עמידה מתחת למפל היא חלק מטקס טיהור פולחני עבור חלק מהיפנים, אבל בשבילך זה יכול להיות כיף לא רגיל במזג אוויר חם.
מפלי מים במעיינות החמים בין הגבעות והכרמים של כפרי טוסקנה, הם סוד שמור וגם פלא עולמי. המעיין החם הידוע ביותר באיטליה, נמצא בסאטורניה בדרום טוסקנה, הוא מוקף בנוף דרמטי של גבעות ובקעות מיוערות, מטעי זיתים, שורות גפנים ודונמים של שדות חיטה וברושים מסודרים כמו חיילים לאורך האופק.

 

מפלי מים במעיינות החמים בין הגבעות והכרמים של כפרי טוסקנה

 

 

לכו למקום שמעולם לא הייתם בו
זה לא אומר שאתם צריכים לחכות שיהיו טיסות למאדים, או לשכור בקתה בכפר של הוביטים, אלא פשוט ללכת למקום שמעולם לא הייתם בו: גינה או טיילת חדשה בעיר שלכם או טיול בעיר שמעולם לא הייתם בה. למשל, הידעתם שיש גן יפני בחולון? אגם באמצע המדבר בירוחם? פארק אקולוגי בהוד השרון?

 

כפר ההוביטים בניו-זילנד

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האריסטוקרט משולי החברה
השראה
האריסטוקרט משולי החברה
  לוטרק נמלט מהלעג וההשפלה שספג בגלל קומתו, לצריכה כבדה של אלכוהול במיוחד האבסינת,
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
השראה
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
יקום לבן, שחור ואפור של קווים /  Esther Stocker
השראה
יקום לבן, שחור ואפור של קווים / Esther Stocker
המבנים הגיאומטריים שלה מבוססים על מודולים שחוזרים על עצמם לנצח, יוצרים קצב חזותי מסודר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*