יכולים להיות לכם כל מיני דרישות, מחיפוי וציפוי רצפות במפעל או במשרד שלכם: אתם עשויים לבקש חומר שיכול לעמוד בעומסי תנועה, עמיד בכימיקלים, עומד בתקני הבטיחות, או פשוט שיראה יפה ומעוצב וירשים לקוחות פוטנציאליים. אבל לכל ייעוד של רצפה שתעלו על הדעת, יש מכנה משותף הכרחי הנדרש למרחבים העמוסים האלה: עמידות.

אמנם עמידות היא תמיד שיקול בבחירת כל חומר ריצוף, אך זו חובה קריטית ליישום באזורים פגיעים במיוחד, אשר צריכים להתמודד, למשל, עם עומס תנועה רב, כגון מסופי שדה תעופה, בתי ספר, בתי חולים ומסעדות.
במדריך זה נביא לך סקירה מלאה של כמה מחומרי הריצוף המסחרי העמידים ביותר (“רצפות שחיקה”), בהתבסס על עלות, יישום ושיקולים עיקריים אחרים. כל זה כדי שתוכלו להשיג מערכת הגנה על ריצוף, העונה על יעדי האסתטיקה, העלות והביצועים שלכם ולהתמודד עם שימוש כבד או שוחק.

 

אריחי וגלילי ויניל (PVC)

 

 


בעשור האחרון לערך, חיפוי ויניל יוקרתי, כבש את תעשיית הריצוף בסערה. הויניל הוכיח כי הוא עמיד מספיק לאזורים משותפים עתירי תנועה בחללי מסחר ועסקים, בעל עלויות המתאימות גם לתקציב לא גבוה והוא אפילו פתרון פופולרי בבתים פרטיים, במיוחד במטבח ובחדר אמבטיה. הוא עמיד בפני מים וכתמים, רב תכליתי ומספק עמידות טובה בעלות אטרקטיבית. מגוון החיפויים שהוא מציע, בכל מחיר ועיצוב, גורמים לו להיות אחד ממוצרי הריצוף המסחרי הוורסטיליים ביותר בשוק כיום.

 

 

הריצוף מיושם ביריעות או באריחים. ריצוף ביריעות עמיד יותר במים וקל יותר להתקנה, אבל רבים יעדיפו אריחי ויניל, שמחקים את המראה של רצפת אריחי קרמיקה בעלות משתלמת יותר. רצפת אריחי ויניל מותקנת לרוב באזורי עומס תנועה רב וקבוע, במרחבים מסחריים, או כאשר רוצים סביבה נקייה וללא “חשמל סטטי”.
חומר גמיש זה מורכב משלוש שכבות: שכבת בסיס מייצבת מויניל, סרט גרפי דיגיטלי ושכבת שחיקה חיצונית.
הריצוף עמיד למדי לתנועת הולכי רגל, עמיד בשחיקה והוא גמיש ואסתטי יותר בהשוואה למוצרי ריצוף גמישים אחרים. ריצוף הויניל הוכיח שהוא מסוגל לעמוד בעומסי תנועה כבדים. מסעדות ומשרדים, למשל, מחליפים אצלם את רצפת הויניל, רק מכיוון שהם רוצים לשנות את העיצוב ולא בגלל שהוא התבלה. לצד היתרונות של החומר, רצפות ויניל אינן עומדות היטב בעומסים כבדים ועלולות להיפגע מחפצים חדים. כמו כן, צבעיהן יכולים לדהות בחשיפה לאור שמש ישיר וגם להיפגע בטמפרטורות קיצוניות.
המפתח להתקנה מוצלחת של ריצוף ויניל נמצא מתחת לריצוף עצמו. אריחי ויניל דורשים משטח חלק במיוחד והטוב ביותר הוא משטח דיקט משוייף היטב.
אפשרויות העיצוב שלו הן אינסופיות. הוא זמין במגוון רחב של גדלים, צבעים ודוגמאות, יכול לחקות כמעט כל חומר, מאריחי קרמיקה, פרקט ועד טרצו וכל מה שביניהם. בעזרתו תוכלו להשיג עמידות מבלי לוותר על אסתטיקה.
מכיוון שהוא הרבה יותר מהיר להתקנה וזול יותר מרבים מהחומרים שהוא מחקה, זו דרך טובה לקצץ בעלויות ריצוף בפרויקט בנייה מסחרי.

 

 

 

 

התמונה באדיבות ד.ו. פרוייקטים

 


מערכות ריצוף אפוקסי

ריצוף אפוקסי נוצר על ידי מריחת שרף מחומם (חומר דביק שנוצר משילוב שרף פולימרי סינתטי עם חומר מתקשה) ישירות על גבי רצפת בטון ומונע בלאי עקב שחיקה או תנועה וכל פגיעה מחומרים כימיים או חומצתיים. הציפוי חייב להיות מותקן כהלכה כדי להפיק את היתרונות שבו. יש לנקות את הבטון היטב, בין היתר משמנוניות ולתקן סדקים לפני מריחת הציפוי האפוקסי. יש לקחת בחשבון שמשך היישום שלו ארוך והחומר חייב להתייבש לאורך מספר ימים.

 

 

אפוקסי רב-תכליתי ועמיד, חזק דיו כדי לשמש כריצוף במתקני ייצור והאנגרים, לשימוש בסביבות מעבדה קפדניות וכן אטרקטיבי ואסתטי מספיק בכדי לכסות רצפות חללים קמעונאיים. יכולתו להגן מפני כתמים, עובש וריחות, הפכה אותו לאופציה פופולרית מאוד עבור מתקני בריאות (מוצר מוסמך של LEED).
לרצפת אפוקסי נראות מקצועית, מבהיקה ונקייה, תכונות המגבירות את הבטיחות בהתנהלות במרחב. ניתן לבחור במגוון צבעי אפוקסי וגם לעצב צורות או סימונים בצבעים שונים, על הרצפה. האפוקסי עמיד לשחיקה בתנועה רבה (למשל בחניונים) וגם מגן על רצפת הבטון אותה הוא מצפה. לציפוי עמידות רבה בפני רטיבות וגם חומצות וכימיקלים, בפני חום וגם בפני בקטריות, תכונה שנדרשת בקליניקות ובתי חולים. האפוקסי מאריך ימים לאורך שנים, ללא סדקים או התקלפות.
אמנם לא תמיד זו אפשרות הריצוף הזולה ביותר בשוק, אך ציפוי אפוקסי הוא השקעה בהגנה על הרצפות אצלך וחוסך בתיקונים בהמשך הדרך. מה גם שלרצפת אפוקסי אין תפרי חיבור, היא מונוליטית ומבריקה, תחזוקה בסיסית עם מטאטא בלבד, תספיק בכדי לשמור על ריצוף האפוקסי כמו חדש.

 

 

 

אפוקסי דקורטיבי. ד.ו. פרוייקטים

 

 

 

 


רצפות בטון

בטון הוא חומר קשה וחזק להפליא – לא פלא שהוא משמש לרחובות ולכבישים. כחומר ריצוף, יש לו את כל הכוח והעמידות של כביש מהיר. אי אפשר לשרוט רצפת בטון.
הסגולות הרבות של בטון כחומר לריצוף דקורטיבי עשויות להפתיע. בטון יכול להפוך לכמה מהרצפות האלגנטיות והצבעוניות ביותר שראית. הוא בהחלט יכול להצהיר הצהרה אופנתית. אפשר להוסיף לו צבעים, פיגמנטים ותחריט, אשר יהפכו בטון אפור ומשעמם לאטרקציה במרחב שלך. העלות נעה בין זול בעליל לבין יקר יחסית, תלוי בגימורים.
בטון כמובן הוא חומר כבד. אם אתם מעוניינים להתקין בטון על רצפת משנה הנתמכת על ידי קורות, תזדקקו למהנדס מבנים שיקבע אם הרצפה שלך יכולה לעמוד במשקל. בטון קל עשוי להיות הפיתרון במקרה זה.
היתרונות של רצפות בטון רבים. יש שלל אפשרויות עיצוב לרצפה, עם טכניקות של הוספת צבעים תוך ערבוב הבטון הרטוב, טיפולי שטח כמו חומצה, המעניקה לבטון גמורים יפים ומיוחדים במינם. כמו כן, ניתן להטביע בבטון בשבלונות גומי כדי להעניק לו מרקם. התחזוקה נמוכה וקלה לטיפול. מגב לח הוא כל מה שנדרש כדי שהרצפה תיראה כמו חדשה.
לצד יתרונותיו, בטון הוא חומר קשה, קר למגע כפות רגליים יחפות ולא סלחני לגבי חפצים שבירים הנוחתים עליו. גם בטון המותקן במומחיות עשוי לפתח סדקים לאורך זמן והוא רגיש ללחות. כאשר בטון מלוטש מאוד או מצופה בחומר איטום מבריק, המשטח יכול להיות חלקלק מאוד, במיוחד כאשר הוא רטוב. בטון בחדרי אמבטיה, במטבחים או בכניסה, רגיש במיוחד לכך.
רצפת בטון יכולה להיות בחירה טובה, אם סגנון המבנה מודרני או תעשייתי, יש לו עלות נמוכה וחיים ארוכים.
קיימות שלוש טכניקות יישום בבטון שראוי להכיר:
בטון מוחלק – טכניקה ליצירת ריצוף בטון כמקשה אחידה. הבטון הנוצק ומוחלק, הוא גם שימושי וגם בעל מראה אסתטי ועדכני ברוח התקופה, בה אדריכלים מרבים להשתמש בבטון חשוף אפילו בקירות של ווילות יוקרתיות.
מיקרוטופינג – חיפוי, ציפוי או איטום רצפות וקירות, בשכבת בטון בעובי מזערי, הממזערת את נפח הציפוי בחלל.
מדה מתפלסת – הטכניקה הפופולרית ביותר כיום ליישור פני שטח הרצפה, בכדי שאפשר יהיה ליישם עליה כל ריצוף, במפלס מיושר.

 

 

 

 

 

 

בטון מוחלק בוילה בארץ. דו.ו. פרוייקטים

 


ציפוי בפוליאוריטן

ציפוי הפוליאוריטן אחד מפתרונות האיטום והבידוד היעילים והפופולריים ביותר לשלל שימושים. הוא מיושם בהתזה, כנוזל המכסה היטב את המשטח אותו הוא מחפה, לרבות כל הסדקים ואז הוא מתנפח תוך כדי ההתקשות, כדי ליצור שכבת בידוד יעילה ומושלמת.
כאשר מתייחסים לציפוי רצפה בשרף, לעתים משתמשים במונחים אפוקסי ופוליאוריטן בערבוביה. שני המוצרים הללו מייצרים רצפה חלקה, חלקה ועמידה, אך ישנם הבדלים מהותיים בין השניים מבחינת הביצועים. רצפות אפוקסי מציעות חוזק, מה שהופך אותן לבחירה אידיאלית לאזורים שחווים תנועה רבה ועומסים כמו מחסנים, מרכזי לוגיסטיקה, מתקני ייצור וקווי אריזה. העמידות הכימית שלהם גם הופכת אותם למתאימים לתעשיות טיפול ועיבוד כימיים. מערכת ריצוף זו מספקת גימור מבריק. מערכת ריצוף פוליאוריטן מספקת גימור מט או מבריק, עם עמידות כימית מצוינת, מה שהופך אותו לאידיאלי ליישומים כגון אזורי עבודה בכימיקלים, סדנאות ייצור ומפעלי עיבוד מזון ומשקאות. זוהי גם מערכת ריצוף המגיבה טוב יותר לשינויי טמפרטורה קיצוניים, היא רכה ו”אלסטית” יותר ממערכת אפוקסי, מה שאומר שהיא מציעה עמידות בפני בלאי, שריטות ושחיקה. אורך החיים של הרצפה יכול לעבור 20 שנה.
פוליאוריטן הוא הציפוי המועדף במגרשי ספורט. המטרה העיקרית של פוליאוריטן היא להגן על משטחי מגרש הספורט מכל סוג של עיוותים, כשכבת מגן המונחת על המשטח העליון. פוליאוריטן בדרך כלל אינו מתאים למגרשי הכדורגל, בגלל המבנה המוצק שלו. מגרשי כדורגל אלסטיים ורכים יותר על מנת למנוע פציעות במקרה של נפילה. במשחק הכדורסל, פוליאריטן משרת את השחקנים שצריכים לקפוץ ולהקפיץ כדור בקלות. אלה תכונות שימצאו ברצפות מוצקות אך גמישות כמו פוליאוריטן.

 

 

 

 

 

רצפת פויליאוריטן באולם ספורט. ד.ו. פרוייקטים

 

 

 

 


התאמת סוג הריצוף המסחרי לייעוד המתאים

כאמור, לכל סביבה צרכים ספציפיים: לחניונים נדרשים ריצוף כללי של החניון לצד צביעת סימוני החניות ומורי הדרך. החומר הפופולרי ביותר עבור חניונים הוא אפוקסי, מכיוון שהוא כולל בו יתרונות טבעיים אשר מתאימים לטיבו של החניון. למפעלים ולתעשייה נדרשת הגנה על הריצוף מפני שחיקה. בחנויות ואולמות תצוגה, הרצפה מהווה את הבמה הבולטת ביותר בחזות הכללית ולצד קלות האחזקה והניקיון של הרצפה, חשובה גם האיכות האסתטית שלה וציפוי מתאים יבטיח שאולם התצוגה יהיה לא רק יפה ומרשים, אלא גם בטיחותי ונוח לתחזוקה.
כדאי תמיד לקבל סיוע מקצועי בכדי להתאים למשטחי הרצפה אצלך, את החיפוי או הציפוי המתאים ואז, לוודא את התקנתו ויישומו בצורה מקצועית, בכדי להפיק את התועלת המקסימלית מהפתרון שבחרתם.

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
השראה
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
  אדריכלות יכולה לרגש אותך, להרגיע או לרומם את רוחך. היא יכולה להיות אכפתית
המצאות שהמציאו נשים ושינו את העולם
השראה
המצאות שהמציאו נשים ושינו את העולם
אלגוריתם של מחשב בזמן שתרגמה את ההרצאות של הפרופסור למתמטיקה שלה, Ada Lovelace הוסיפה
כרונולוגיה מצולמת של המלחמה לזכויות השחורים בארה”ב
השראה
כרונולוגיה מצולמת של המלחמה לזכויות השחורים בארה”ב
  ד”ר מרטין לותר קינג ג’וניור נושא את נאומו “I Have a Dream” בפני

תגובה אחת

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*