רובנו מנפנפים בעצבנות זבובים המנסים לייצר איתנו יחסי קירבה, עם זאת, צוות חוקרים מג'ונס הופקינס ואוניברסיטת קיימברידג' השקיע בהם הרבה תשומת לב ועכשיו הם מציגים בדיוק איך הם, הזבובים, חושבים על כל מה שקורה סביבם. בהישג מדעי חסר תקדים, הצוות יצר בהצלחה מפת סינפסה אחר סינפסה של מוחו של זבוב פירות (Drosophila). כל התהליך נמשך 12 שנים.

 

“עכשיו, בפעם הראשונה יש לנו תצוגה מקיפה של המעגל במוח שלם של חרקים והאינטראקציות בין המוח ובין העצבים”, הם אומרים בסיפוק. מוחו של זבוב הפירות קטן יותר מזרע פרג והמפה החדשה מציגה את כל 3,016 הנוירונים ו-548,000 הסינפסות (הפערים שבהם מתרחשת תקשורת בין נוירונים).
“הזבובים מסוגלים להתמודד עם צורות מורכבות של למידה ויש להם זיכרון לטווח קצר וארוך, הם צריכים להחליט מה לעשות הלאה בהתבסס על הקשר וזיכרונות קודמים”, מעידים החוקרים.
הקפיצה ממיפוי מוח של זבובי פרי למיפוי מוח של אדם הוא עדיין עצום, אבל העבודה שנעשתה כאן היא צעד ענק להבנת רשתות עצביות. “המוח האנושי הרבה יותר גדול ויש להם הרבה יותר נוירונים, אז זה ייקח הרבה יותר זמן”, אומרים החוקרים “אבל על ידי הבנת מוחות קטנים יותר נוכל לקבל הרבה תובנות לגבי מוחות גדולים יותר.”

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
המצעד השנתי השט, בהשראת הצייר בוש Bosch Parade 2024, על נהר בהולנד
השראה
המצעד השנתי השט, בהשראת הצייר בוש Bosch Parade 2024, על נהר בהולנד
  מחזה אמנותי, תיאטרלי ומוזיקלי זה, מתרחש במשך ארבעה ימים והצופים על גדות הנהר,
יחידת השוטרות של טהרן
השראה
יחידת השוטרות של טהרן
  עבאס קווסארי צילם תמונות מהאקדמיה לנשות המשטרה בטהרן ואת מאות השוטרות הטריות שעברו
האמן הסיני Xu Zhen מצליח להחזיק אנשים תלויים באוויר
השראה
האמן הסיני Xu Zhen מצליח להחזיק אנשים תלויים באוויר
  האמן הסיני שו ג’ן ידוע בעבודות המציגות רגע מעורר תמיהה. הוא אחד הדמויות

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*