המפגש השבועי של קהילת האדריכלים, מעצבי הפנים והיזמים, של מגזין d+a

אנחנו פותחים את המפגש ה-11, משיקים גיליון חדש של מגזין d+a – מספר 69 וגם שנה חדשה. כך שכמו שאתם רואים, אנחנו מתחילים בצורה מרעננת ובעיקר מלאת תקווה, ביכולתנו לראות בקשיים אתגרים ולצאת מחוזקים יותר. בכדי לקבל השראה, נמצאים איתנו כאן במפגש יוצרים, אשר התמודדו עם משימות, אשר היצירה האדריכלית, העיצוב או האמנות שלהם, נתנו להן פתרון ויצרו מציאות טובה יותר.

כנסו ללוח המפגשים המוקלטים המלא

 

 

יוצרים נוהגים לעתים לשכפל את העבודות שלהם ומשכללים אותן במהלך הדרך, כך שאפשר לזהות מיד את הסגנון שלהם – כמו הבניינים של פרנק גרי או כמו הכבשים של קדישמן. קרן מילכברג פורת היא מעצבת שמתעקשת להמציא בכל פרויקט משהו חדש.
קרן מילכברג פורת למדה עיצוב פנים בפרסונס בניו-יורק והקימה את הסטודיו שלה לתכנון אדריכלי ועיצוב פנים רב תחומי בשנת 2002. תפיסת העיצוב בסטודיו היא טוטאלית והתכנון מכיל אחריות חברתית וסביבתית, תוך חשיבה על הפן האקולוגי, התרבותי והערכי.

 

 

על הציורים של האדריכל והאמן יוסי וסיד, כתב אדריכל פרופסור אלי פירשט, שהיה מורה שלו בטכניון, כך: החומרים בציוריו של יוסי וסיד לקוחים מהעולם הקרוב לליבו – המרחב האורבני והארכיטקטוני. וסיד מתבונן מתוך חרדה, במרחב ובזמן השוטפים אותנו מוקצנים בצפיפותם, בעוצמתם, ביופיים המאיים וכיעורם הכובש. התבוננות שמקבלת ביטוי מועצם בין האדרה להצנעה, בין ייאוש לאופטימיזם, בין אירוניה להומור, בין פאתוס לפרודיה, בין הרמוניה לדיסהרמוניה, בין בנייה להרס.
יוסי וסיד הוא אמן ואדריכל בוגר בצלאל, מרצה לאדריכלות ואמנות ומזה 25 שנה פועל כאדריכל עצמאי בתכנון בתים פרטיים, משרדים ומוסדות ציבוריים. הוא חי עם משפחתו בקיבוץ המעפיל שבעמק חפר, יצירותיו האמנותיות מוצגת בארץ ובעולם.

 

 

כשמעצבת הפנים דליה שילוני, קיבלה את המשימה של עיצוב המרכז לאומנויות ומלאכות בכפר שמעון, שהוא כפר אוטיסטים, היא נגשה לעבודה בהרבה ענווה והכלה: במקום לייבא למקום קונצפט עיצובי מבחוץ, שכופה עצמו על הדיירים – היא שתפה בעשייה את הדיירים האוטיסטים עצמם, שלקחו חלק פעיל בעיצוב וביצירת המרחב שלהם. כך היא הצליחה ליצור צביון אותנטי, עם תחושת שייכות לדייריו, אשר קבלו חיזוק לערך העצמי שלהם. וזה בדיוק מה שמוסד כזה צריך לתת.
דליה שילוני, מעצבת פנים, בוגרת המכללה למנהל ותואר שני באוניברסיטת תל-אביב. מתמחה בעיצוב מקומות מרפא ודיור מוגן ונחשבת מחלוצות הרפורמה המבורכת במרכזי בריאות הנפש בארץ, ההופכת חלל ישן של בית חולים למרחב הבראה מואר וחמים.

 

 

מתגעגעים למסעדה טובה או לבית קפה עם מאפים ריחניים? אז בואו למרות הנסיבות, נבלה הערב ביחד בכמה בתי קפה ידידותיים, שמרגישים ונראים כמו בבית, טעימים לעין ולחך – איתנו היזם והמסעדן ברנרדו בלחוביץ, בעל רשת “קפה גן סיפור” – המוכרת והאהובה, ומעצבת הפנים של הרשת, לטיסיה בלחוביץ.
לטיסיה בלחוביץ בעלת תואר ראשון בעיצוב פנים מטעם המסלול האקדמי של המכללה למנהל. בשנת 2001 הקימה סטודיו עצמאי לעיצוב המתמחה בתכנון ועיצוב עסקי מזון ומסעדנות.
ברנרדו בלחוביץ, יזם מסעדן, בעבר ממייסדי רשת פיצה מטר וכיום מבעלי קבוצת קפה גן סיפור, המונה 7 מסעדות בפארקים היפים בישראל, ומסעדת סילו בפארק פרס חולון.

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
השראה
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
השראה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
  הפעם זהו מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, שבונה על האי קוואי בהוואי, מתחם יוקרתי
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
השראה
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
  ברגע שפורצת מלחמה, אי שם בעולם, נניח באוקראינה, המלחמה יוצרת אצלנו ציפייה שיהיה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*