רוב יצירת האמנות הגדולות נעשו בהשראת הטבע. אף אחת מהן לא התעלתה על יופייה של הבריאה. הנה כמה דוגמאות של שימוש בצבע, של היוצר הגדול מכולם.

קראו גם
פארקים של פרחים ביפן
4 מקומות מסתוריים מהיפים בעולם


דיונות צבועות בפארק הלאומי הוולקני Lassen National Park, ארה”ב

הדיונות הצבועות ניראות כמו פני השטח של המאדים, הן למעשה שדות ספוג צבעוניים, שנוצרו על ידי חמצון של אפר וולקני.
הפארק נמצא בצפון קליפורניה. הוא עשיר באתרים הידרותרמיים עם בוץ מבעבע. המאפיין הדומיננטי של הפארק הוא פסגת לאסן (Lassen Peak), כיפת הר הגעש הגדולה בעולם. מפסגת הר הגעש לאסן נשקף נוף של השממה שמסביב., אזור הרוס זרוע סלעי לבה מהתפרצותו האחרונה של הר הגעש.

 

 

 

ג’אנגיה דנקסיה לנדפורם Zhangye Danxia, גאנסו, סין
באזור אחת מתצורות הסלע הנחשבות ליפות ביותר בסין. הצבע עוצר הנשימה של הסלעים נוצר מהשכבות הרבות והשונות של אבן חול אדומה ובוץ, שנוצרו במהלך 24 מיליון שנה

 

 

אגם נטרון Natron, טנזניה
האגם המדהים הזה בטנזניה נראה כאילו מתוך סרט מדע בדיוני, הצבע המדהים של המים נובע מטמפרטורת האגם ב-120 מעלות ורמות ה- PH הנמוכות, המהוות קרקע לרבייה מושלמת של האצות הוורודות.

 

 

אגם Grand Prismatic Spring, וויומינג, ארה”ב
המעיין הוא המעיין החם הגדול ביותר בארצות הברית, כמו גם השלישי בגודלו בעולם. הוא התגלה לראשונה בשנת 1871 וממוקם בפארק הלאומי ילוסטון, מדינת ויומינג. לא גודל המעיין הוא המדהים את המבקרים אלא צבעי הקשת המדהימים המקיפים את האגם. הפסים הצבעוניים הם מחצלות מיקרוביאליות, המהוות יריעה רב שכבתית של מיקרואורגניזמים. הצבעים תלויים בטמפרטורה ובכמות הקרוטנואידים המופקים על ידי החיידקים – ביום שמש חם רואים בעיקר צבעים צהובים וכתומים, בחורף השכבות הופכות לירוק כהה.

 

 

הר הגעש דאלול Dallol Volcano, דנאקיל, אתיופיה
באזור נוף יוצא דופן שכולו מרבצי מלח ירוקים, שחורים, ורודים, כמו גם מעיינות חמים וגייזרי גז. אזור זה נחשב גם לאחד המקומות החמים ביותר על פני כדור הארץ, הטמפרטורה מגיעה בקלות ל-45 מעלות צלזיוס ולעיתים נדירות יורד גשם.

 

 

גייזר Fly Geyser, נבאדה, ארה”ב
לגייזר בעל השם הזבובי, תצורה טבעית מדהימה שעשויה ממינרלים שהצטברו מהגייזר הגיאותרמי שמתחת. לפני שהגייזר הפך למה שהוא היום, במקום זה בשנת 1916 הייתה בעבר באר מעשה ידי אדם, שהייתה אמורה להשקות את הצמחים. אולם כשהאנשים הבינו שהמים שיוצאים משם הם כמעט בנקודת רתיחה, הם נטשו במהירות את רעיון הבאר והשאירו אותה פתוחה. הודות למינרלים פחמן סידן פחמתי וסיליקה במים נוצר חרוט.

 

 

 

the slopes of Coyote Buttes Arizona – Utah The Wave
וגם הקמרונות המרהיבים של Antelope Canyon, אריזונה, שהופכים אותו לאחד המצולמים ביותר בדרום מערב ארה”ב. אפקט השיש של סלעי הקניון נוצר באופן טבעי, דרך שחיקה של מיליוני שנים. זה מעניק לקניון מראה מהפנט בכל שעה ביום או מזג האוויר. הקניונים ממוקמים בתוך אומת LeChee Navajo Nation,

 

 

Pink Lake
Western Australia, Hutt Lagoon and Lake Hillier, Senegal (Lake Retba) and Canada

 

 

מערות קרח ב-Skaftafell Natural Park, איסלנד
את מערות הקרח הסוריאליסטיות ניתן לראות בחורף כאשר הטמפרטורה יורדת מתחת ל-0 מעלות והמים שמתחת לקרחון קופאים ויוצרים את תופעות הטבע יוצאות הדופן האלה, כמו כניסה לתוך קרחון.

 

 

אי Vieques בפורטו ריקו
אי יוצא דופן וכה נדיר, עד שיש רק חמישה מפרצים כמוהו בעולם ושלושה נמצאים בפורטו ריקו. בלילה הוא מאיר בזוהר כחול הנגרם על ידי מיקרואורגניזמים הנקראים דינו-פלגלטים. הם מבהיקים כשכל דבר נוגע או מפריע להם, שזה לרוב דג.

 

 

 

סלאר דה אויוני Salar De Uyuni, בוליביה
אלה מרבצי המלח הגדולים בעולם, המשתרעים על שטח של 10,582 קמ”ר ונחשבים לאחד המקומות המרתקים ביותר בכדור הארץ. אגם מינצ’ין שהיה פעם באתר הזה התאדה לפני אלפי שנים והותיר אחריו קרום מלח סמיך. הנוף המהפנט ביותר הוא כאשר אגמים סמוכים מכסים את המלח בשכבה דקה של מים ויוצרים אפקט מראה, עם השתקפות השמים וכל מה שמסביב.

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
השראה
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
  אדריכלות יכולה לרגש אותך, להרגיע או לרומם את רוחך. היא יכולה להיות אכפתית
המצאות שהמציאו נשים ושינו את העולם
השראה
המצאות שהמציאו נשים ושינו את העולם
אלגוריתם של מחשב בזמן שתרגמה את ההרצאות של הפרופסור למתמטיקה שלה, Ada Lovelace הוסיפה
כרונולוגיה מצולמת של המלחמה לזכויות השחורים בארה”ב
השראה
כרונולוגיה מצולמת של המלחמה לזכויות השחורים בארה”ב
  ד”ר מרטין לותר קינג ג’וניור נושא את נאומו “I Have a Dream” בפני

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*