הפסטיבלים ביפן הם מהגבוהים בעולם. 

פסטיבל העששיות של צ’אנג מאי, תאילנד
בנובמבר

תארו את עצמכם עומדים זה לצד זה עם חבריכם בפסטיבל לילי על החוף, כשמולכם משחררים לשמיים אלפי עששיות המאירות את הרקיע הלילי של צ’אנג מאי, תאילנד.
פסטיבל העששיות Yi Peng (לפעמים כתוב Yee Peng) בצ’אנג מאי, מפורסם בעולם בזכות המראה הקסום הזה שנקרא (โคมลอย, khom loi). זהו אירוע קדוש המתקיים מדי שנה לכבוד בודהה. אמנם תמצאו טקסים דומים המתרחשים ברחבי אסיה ב-25 בנובמבר, אך הצמחייה והנוף של צ’אנג מאי, הם שהופכים אותה למקום המרהיב והרומנטי ביותר לחגוג את האירוע. הפסטיבל נחגג בעיקר בצפון תאילנד, כשהחגיגות הגדולות ביותר מתקיימות בצ’אנג מאי והן חופפות לפסטיבל נוסף באותו מקום, Loy Krathong Festival המפורסם (פסטיבל האורות המפורסם של תאילנד).
המקומיים מדליקים את העששיות שלהם ומפליגים בסירות קטנות העשויות מגבעולי עצי בננה, מלאות בקטורת ופרחים, כדי לשחרר אותנו מהשליליות שדבקה בנו.
מקורו של האירוע העתיק הזה, בממלכת לאנה העתיקה (מסוף המאה ה-13) והוא נחגג באופן מסורתי לציון סוף עונת המונסון ותחילת העונה הקרה. בנוסף, כדרך לשחרר אנרגיה שלילית ולאחל מזל טוב ושנה טובה. הפסטיבל הוא גם אחת המסורות העתיקות באמצעותן רוחשים כבוד לבודהה.
השם Yi פירושו ‘שניים’ ו-Peng פירושו ‘יום ירח מלא’, המתייחס לתאריך הפסטיבל – הוא מתרחש בליל הירח המלא של החודש ה-12 בלוח הירח התאילנדי (בדרך כלל בנובמבר בלוח השנה המערבי). השנה יתקיים הפסטיבל ב-8-9 בנובמבר 2022.
יש המון פעילויות אחרות שמתרחשות בכל רחבי צ’אנג מאי במהלך הפסטיבל, כמו טקסי פולחן, תחרויות קישוט, בזארים, תהלוכות, מופעי ריקוד תאילנדיים מסורתיים, “מצעד יי פנג” הרשמי סביב שער העיר העתיקה ובמורד Tha Phae Road, מוזיקה חיה ואירועי מלאכת יד. במהלך הפסטיבל, המקומיים גם מקשטים בפנסי נייר יצירתיים, את בתיהם, את הגנים והמקדשים שלהם ב-khom fai.
כדי ליהנות מהפסטיבל כדאי ללכת להיכן שהמקומיים הולכים – לנהר פינג, אנדרטת שלושת המלכים ושער Thapae.

Chang Mai Lantern Festival, Thailand
8th to 9th of November 2022

 

 

 

 

 

פסטיבל האורות של מפלי הניאגרה, קנדה
בנובמבר – בפברואר

כאילו ארבעת מיליון מטר מעוקבים של מים שזורמים במורד בן עשרות מטרים אינם מספיקים ליצור חוויה, פסטיבל האורות בנובמבר מוסיף קונצרט אורות דרמטי המהווה את אחד המראות המדהימים ביותר שאפשר לצפות.
מאמצע נובמבר ועד אמצע דצמבר, פסטיבל האורות של אונטריו Power Generation, מהווה פרומו לחג המולד עם מסלול אורות בן 5 ק”מ המכסה את הניאגרה וכן את איי דופרין. הטכנולוגיה הדיגיטלית העדכנית ביותר מקרינה אימג’ים חיים על רקע סאונד עוצמתי, כל 15 דקות בין 6 ל-9 בערב.

Niagara Falls Festival of Lights, Canada
12th of November 2022 – 20th of February 2023

 

 

 

 

פסטיבלים ביפן בונים טירות הגבוהות בעולם
חודש אוגוסט

 

 

 

בתהלוכה בפסטיבל Noshiro Tanabata מדי חודש אוגוסט, מציגים טירות כמו טירת נגויה, בגובה של כ-20 מטר. בעיר Noshiro מתקיים פסטיבל Tenku no Fuyajo (טירת עששיות ענק בשמיים) עם מגדלים צבעוניים אשר מאירים את הלילה, בגובה של 25 מטר. הפסטיבל מתקיים כבר למעלה ממאה שנה והתהלוכה הצבעונית מתקיימת ברחבי העיר כל הלילה, עד אור הבוקר. מדי לילה, הם מלוים בעשרות מתופפי טאיקו, נגני חליל ומצלתיים וכן מאות רקדנים.
הפסטיבלים Goshogawara Tachineputa וגם Nebuta Matsuri הם עוד פסטיבלי ענק מרשימים הנערכים מדי שנה באוגוסט במחוז אאומורי ביפן. כאן, המגדלים נקראים ‘Tachineputa’ והם מתנשאים לגובה של עד 23 מטרים, ומשקלם יכול להגיע עד 19 טון. צוותים מקומיים מבלים שנה שלמה בעיצוב ובנית שני תריסר מגדלים צפים עבור הפסטיבל, מנייר וואשי צבוע העוטה מסגרת תיל.
הציורים על המגדלים מתארים אלמנטים שונים של התרבות היפנית, כמו יצורים מיתיים או דמויות היסטוריות ויכולים להגיע לרוחב של עד תשעה מטרים ולגובה של חמישה מטרים.
התהלוכות הופסקו בשנים מסוימות, כדי לאפשר מציאת פתרונות אשר ימנעו מהמגדלים לחבל בחוטי החשמל בעיר.

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האריסטוקרט משולי החברה
השראה
האריסטוקרט משולי החברה
  לוטרק נמלט מהלעג וההשפלה שספג בגלל קומתו, לצריכה כבדה של אלכוהול במיוחד האבסינת,
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
השראה
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
יקום לבן, שחור ואפור של קווים /  Esther Stocker
השראה
יקום לבן, שחור ואפור של קווים / Esther Stocker
המבנים הגיאומטריים שלה מבוססים על מודולים שחוזרים על עצמם לנצח, יוצרים קצב חזותי מסודר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*