המסעדה האיטלקית Aria בהונג קונג, מציעה תפריט חדש לזמן מוגבל, בהשראת התנועה הפוטוריסטית האיטלקית - היא מתרגמת יצירות מופת למנות אוכל, בתפריט אמנות מיוחד, לרגל חודש האמנות בהונג קונג.

התפריט “An Art Menu by Aria” עושה כבוד לאמנים גדולים בהיסטוריה המודרנית ומהווה שיעור בגסטרונומיה אמנותית. התפריט האקסקלוסיבי בן ארבע מנות – “מנת פתיחה מאת רובי דלאוני” משקפת את תנועת האורפיזם עם מלפפון, מוצרלה, פלפל, דלעת כבושה ופטריות פורטובלו, בעוד “ריזוטו מאת וינסנט ואן גוך” לוכד משיכות המכחול הנלהבות מבעד ל”שמיים” של ריזוטו אפונה, מונפשת על ידי אספרגוס לבן וירוק, מולים ולימון. “יונה מאת ג’קסון פולוק” עוקבת אחרי השפריצים, הטפטופים ונחלי הצבע הדומה למשהו לא מעורר תיאבון של יונים, עם נתחי בשר יונה כמו על קנבס מותז ברטבי סלק, דלעת וארטישוק ירושלמי. את התפריט מקנח “Sweet by Piet Mondrian”, המתייחס לצבעים המופשטים האיקוניים ולקומפוזיציות האסימטריות של המקור, באמצעות פרוסות מדודות בקפידה של עוגות, מאפים, שוקולדים ופירות. המחיר: 1,500 דולר לא כולל יין.
היצירות הגסטרונומיות מרהיבות מבחינה ויזואלית, השף המנהל Vecchio Angelo צולל לתוך ההיסטוריה שמאחורי כל ציור בצורה מפורטת ומשחזר בקפידה את הצבעים המשמשים ביצירות המקוריות עם מרכיבים מובחרים.
“כאיטלקים, אנו גאים בכך שהמדינה שלנו הייתה ערש לאמנות”, משתף השף “יש לי הכבוד לקשר אוכל עם אמנות הודות לאמן האיטלקי Filippo Tommaso Marinetti, שב-1909 הקים את התנועה הפוטוריסטית האוונגרדית, שהיווה השראה לאמנים רבים. עכשיו אני יוצר מחווה למה שהמציאו אבותינו לפני מאה שנה, כששחזרו יצירת אמנות למשהו שאפשר לא רק להסתכל עליה, אלא גם לאכול ולטעום אותה ולשתף בה חושים נוספים”.

היצירות:
Robert Delaunay’s 1934 Endless Rhythm
Vincent Van Gogh’s 1889 The Starry Night
Jackson Pollock’s 1952 Convergence
Piet Mondrian’s 1921 painting, Tableau I

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
השראה
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
השראה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
  הפעם זהו מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, שבונה על האי קוואי בהוואי, מתחם יוקרתי
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
השראה
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
  ברגע שפורצת מלחמה, אי שם בעולם, נניח באוקראינה, המלחמה יוצרת אצלנו ציפייה שיהיה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*