בעוד רובנו מנסים להיכנס ולצאת מהסופרמרקט מהר ככל האפשר, אולי אפילו להשתמש בקופה העצמית ובטוח תרים אחרי מסלול שאינו תקוע ברוכש עם אינסוף מוצרים - רשת הסופרמרקטים ההולנדית Jumbo, פתחה מסלולי קופה איטיים, המיועדות לאנשים לא ממהרים ומעוניינים בצ'אט ידידותי עם אחים לתור ועם קופאית רגועה.

 

הנתיבים הללו הם חלק מיוזמת ארגון One Against Loneliness, כדי לעזור להפיג את הבדידות בהולנד, הסובלת ממנה כבר שנים כמו מדינות מתועשות רבות נוספות.
בסקר שנערך בהולנד, 33% מהאנשים מעל גיל 75 שנשאלו, דיווחו על תחושת בדידות, מה שמשתווה ליותר ממיליון אנשים. על פי ארגון הבריאות העולמי, בדידות בקרב מבוגרים היא בעיה נרחבת שאינה מטופלת. יש לה השפעה מזיקה על הבריאות הנפשית והפיזית ואינטראקציה חברתית, כמו זו שמציעה רשת ג’מבו, יכולה להפחית אותה במידה רבה. לאנשים שסובלים מבדידות, שיחה פשוטה של 5 דקות עם זר בתור לקופה, יכולה להאיר את היום שלהם. זה גם נותן לקופאיות לעבוד בנחת מבלי שיזרזו אותן.
בתחילה הופעלו הנתיבים האיטיים הללו ב-200 חנויות ו-200 נוספות נוספו עתה. בסופרמרקטים של ג’מבו יש גם “פינות שיחה” בשם Kletskassa, שבהן אנשים יכולים לשבת ולשוחח על כוס קפה.
שירותים אלה אינם פתוחים רק לקשישים, אלא לכל מי שעשוי להזדקק לאינטראקציה אנושית כלשהי. לעולם הדיגיטלי המחליף את השרות האנושי יכול להיות אשם בחלקו בעלייה בבדידות. הקורונה מצידה החמירה את הבעיה. הבעיה קיימת בעיקר אצל מבוגרים, אלה שיצאו לפנסיה ללא מקום עבודה ללכת אליו, ילדים בוגרים שעזבו את הבית או מוות של בן זוג.
אפשר ללמוד מכך ולהיות ערים למבוגרים כאלה בסביבתכם, נסו להקדיש להם כמה דקות סבלניות והאירו את יומם.

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האריסטוקרט משולי החברה
השראה
האריסטוקרט משולי החברה
  לוטרק נמלט מהלעג וההשפלה שספג בגלל קומתו, לצריכה כבדה של אלכוהול במיוחד האבסינת,
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
השראה
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
יקום לבן, שחור ואפור של קווים /  Esther Stocker
השראה
יקום לבן, שחור ואפור של קווים / Esther Stocker
המבנים הגיאומטריים שלה מבוססים על מודולים שחוזרים על עצמם לנצח, יוצרים קצב חזותי מסודר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*