בחלק ממדינות מרכז אמריקה כמו גואטמלה והונדורס, נחגג השבוע הקדוש סמנה סנטה, על ידי יצירת שטיחי רחוב יפהפיים העשויים מחול ונסורת ומעוטרים בצמחים ופרחים, הנקראים alfombras. בשום מקום הם לא יפים יותר מאשר ב-Antigua.

 

חג הפסחא הוא נחגג בצורה מיוחדת בכל המדינות הקתוליות, אבל תושבי אנטיגואה מצליחים לקחת אותו לרמה אחרת, מדי שנה. אז תהלוכות עוברות ברחובות העיר, בכל יום ראשון, עם פסלים גדולים של ישוע המשיח ושל מרים הבתולה. בשבוע האחרון שלפני החג, כולם שוקדים יחד כדי ליצור את האלפומברות, שטיחים יפים להפליא העשויים מחול ונסורת, הפרוסים ממש ברחובות המרוצפים של אנטיגואה.
המקומיים משתמשים בסטנסילים כדי להרכיב במהירות את השטיחים, מכיוון שיש להם רק 24 שעות ביום לפני תהלוכות יום שישי, ליצור את יצירות האמנות האלה שאורכן לפעמים קילומטר.  האלפומברות מציגות סצנות שונות וחשובות בתרבות המקומית, לרוב דתיות וגם ממסורת המאיה, טבע וההיסטוריה של גואטמלה.
את השטיחים המורכבים ומפורטים לוקח חודשים רבים לעצב, אבל תוחלת החיים שלהם קצרה להפליא, שכן התהלוכות הדתיות צועדות על האלפומברות והורסות אותן וצוותי הניקיון של העירייה מגיעות מיד אחריהן ודואגות לנקות כל זכר.
אנטיגואה בדרום גואטמלה מוכרת כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו מאז 1979 בשל חשיבותה התרבותית, הפוליטית והאדריכלית והבניינים הקולוניאליים הבארוקיים בבירה לשעבר של גואטמלה מדהימים בפני עצמם.
גואטמלה היא לא המדינה היחידה שמציגה שטיחים צבעוניים מרהיבים כגון אלה. איטליה מארחת פסטיבלי פרחי Infiorata מדי שנה בגנזאנו והאיים הקנריים של ספרד מקשטים את רחובות לה אורוטבה בשטיחים פרחוניים לאחר הקורפוס כריסטי, כשמונה שבועות לאחר חג הפסחא.

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
השראה
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
  אחד מסמלי האר-דקו המכוננים, הוא הדיוקן העצמי של Tamara de Lempicka, לבושה בירוק
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
השראה
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
השראה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
  הפעם זהו מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, שבונה על האי קוואי בהוואי, מתחם יוקרתי

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*