סיזיפוס, כך במיתולוגיה היוונית, איש רשע שזאוס, אבי האלים, הטיל עליו עונש נצחי, לגלגל סלע כבד במעלה ההר עד לפסגה, אחרי שהסלע התגלגל למטה עליו לגלגלו שוב לראש ההר. כך שוב ושוב לעולמי עד. עונשו של סיזיפוס הוא המקור לביטוי "עבודה סיזיפית", שמשמעותו עבודה מפרכת ואינסופית ללא תכלית. אלבר קאמי משתמש בסיפורו של סיזיפוס, שנידון לחיים של סבל מעגלי ולא נגמר, כמטפורה לחייהם של אנשים העובדים באופן משמים ושגרתי במשרדים ובבתי חרושת. סיזיפוס הוא גיבור המודע לאבסורדיות של קיומו, אבל מודעות זו, מרגע שמצטרפים אליה המרד, החירות והתאווה האבסורדיים, הופכת גורל זה לניצחון.

חצובות הסלעים בניו ג’רזי
עשויים להיראות כמו פסל מודרני או מבנה אבן של טקס דתי, המסייע בהתבוננות בירח ובכוכבים. גיאולוגים מאמינים כי הם נותרו במצבם זה לאחר שקרחונים נמסו.
פלא טבעי זה מושך אליו אינספור מבקרים סקרנים בעלי דמיון פרוע, האוהבים לספר סיפורים צבעוניים על האופן שבו נוצר הסלע – על ידי חייזרים, או שבט סודי של דרואידים. טקסים פגאניים קסומים הם מגניבים יותר מאשר סלע שנוצר על ידי קרחון נמס.

Boonton Avenue
Boonton Township, New Jersey, 07005

google map

 

 

 

 

 

 

 

כדור החמאה של קרישנה 
הסלע הוא אטרקציה תיירותית מוזרה ב-Mahabalipuram, עיירה המפורסמת בסלעים המגולפים על ידי הטבע שלה. “כדור החמאה” הוא סלע ענק, בקוטר של 5 מטרים, הניצב על מדרון חלק, בניגוד לכאורה לכל חוקי הפיזיקה.
במיתולוגיה ההינדית, לקרישנה היה תיאבון שלא ידע שובע לחמאה ובילדותו, נהג לגנוב חופן מצנצנת החמאה של אמו. סלע טבעי זה מיוחס לחופני החמאה שקרישנה הצעיר היה גונב.
בעידן האינסטגרם והסלפי, הסלע הפך באופן טבעי לאתר צילומים פופולארי בקרב מטיילים.
מילה על Mahabalipuram – עיר נמל היסטורית עתיקה ועיר תיירותית כיום, עם שפע אטרקציות, כמו סלעים מפוארים, מקדשים, מערות, תבליטי ענק באוויר הפתוח כמו ‘הירידה של הגנגס’ המפורסמת. Mahabalipuram הוא אתר מורשת עולמית של אונסק”ו.

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
השראה
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
  אחד מסמלי האר-דקו המכוננים, הוא הדיוקן העצמי של Tamara de Lempicka, לבושה בירוק
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
השראה
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
השראה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
  הפעם זהו מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, שבונה על האי קוואי בהוואי, מתחם יוקרתי

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*