הכפר הקטן Matavenero Ecovillage, ליד ליאון, ספרד, בנוי מבתים ייחודיים, אותם בנו דייריהם מאבנים וחומרים הניתנים למחזור ובתקציב דל. הכפר מציע אוטונומיה מוחלטת לתושביו כל עוד הם יכולים לפרנס את עצמם. 

תושבי הכפר חופשיים לחלוטין לנהל את אורח החיים שלהם כאוות נפשם (דמוקרטיה למהדרין), למעט איסור אחד – אלכוהול. המצטרפים החדשים יכולים לעבור לבתים ריקים או לבנות לעצמם בתים חדשים לחלוטין בשטח הכפר, שאדמותיו פנויות גם לגידול הירקות שלהם.
בסוף שנות ה-60, התחוללה שריפה ביערות המקיפים את הכפר והוא ננטש, עד אשר 20 שנה לאחר מכן, קבוצת מטיילים גרמנים התמקמה בכפר והפכה אותו לכפר אקולוגי.
בשל מיקומו על מורדות הר Sierra de Ancares, אפשר להגיע ל-Matavenero רק ברגל. חלק מתושבי הכפר משתמשים גם בחמורים לתחבורה. לעומת זאת בכפר בית ספר אלטרנטיבי לילדים (ישנם 12 ילדים), יש סאונה משותפת, בר ללא אלכוהול (אבל מותר לעשן גראס) וחנות לממכר צמחים רפואיים, אורז, טבק, מיץ וירקות הגדלים בגני הכפר. בכפר מתגוררים כיום 60 אנשים, שבחרו בקיימות עצמית, כתחליף להמולת הערים המודרניות, מי שהעולם המודרני רועש מדי, מסחרי מדי והרסני מדי עבורם.
חברי הקהילה מקיימים קשר הדוק, למרות שהם באים מרחבי העולם – גרמנים, ספרדים, צרפתים ודנים. הם מתכנסים מדי שבוע גם לשירה בצוותא, ערבי פיצה וישיבות מועצה.
אין בכפר רופא, כל מי שצריך את שרותיו צריך לעבור מסע של שלוש שעות לכפר הקרוב פויבואנו – אלא אם כן ניתן לרפא אותו על ידי ההומותרפיסט המקומי.

 

 

 

 

kevin faingnaert

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
המצעד השנתי השט, בהשראת הצייר בוש Bosch Parade 2024, על נהר בהולנד
מקומות
המצעד השנתי השט, בהשראת הצייר בוש Bosch Parade 2024, על נהר בהולנד
  מחזה אמנותי, תיאטרלי ומוזיקלי זה, מתרחש במשך ארבעה ימים והצופים על גדות הנהר,
יחידת השוטרות של טהרן
מקומות
יחידת השוטרות של טהרן
  עבאס קווסארי צילם תמונות מהאקדמיה לנשות המשטרה בטהרן ואת מאות השוטרות הטריות שעברו
כנסיית הבטון Église Saint Nicolas: ברוטליזם שווייצרי
מקומות
כנסיית הבטון Église Saint Nicolas: ברוטליזם שווייצרי
  האייקון הקדוש מתגלה כחילוני למחצה, יש בו בר משקאות, חנות כפרית, סניף דואר

תגובה אחת

  • בחירות= דמוקרטיה. כל כך חבל שהפסדתם הגיב:

    חבל מאוד שאתם משלבים עמדות פוליטיות מטופשות, הייתי בטוחה שאתם מקצועיים בענייני עיצוב, אבל כנראה בסוף הערכים שלכם זה כסף ואיך להרוס את המדינה שלנו. אז מצויין לכו לכפר ממוחזר ואנחנו נמצא דרכים אחרות לקבל השראה ולעצב את הבתים שלנו באדמת הארץ שהאחים שלנו נפלו על אדמתה. (כן גם אח של ביבי וגם אח שלי).

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*