העיר סולט לייק סיטי, ביוטה Salt Lake City, Utah, אישרה תכנית לבנית כפר של בתים קטנים (Tiny Homes) לחסרי בית. הכפר, שתוכנן על פי תוכנית מוצלחת באוסטין טקסס, ייבנה על אדמת העיר ויושכר לעמותת The Other Side Academy תמורת 1 דולר בלבד לשנה.

 

אבל הכפר יעשה הרבה יותר מאשר רק לשכן הומלסים במשך שנה לפחות. הכפר יהיה מקום ל”קהילה קבועה, יפה ועצמאית להומלסים – והמטרה שלו היא לשנות חיים”, אומר יו”ר העמותה לעיתון The Salt Lake Tribune.
“החלק החשוב ביותר הוא ליצור סביבה, חברתית ופיזית, שתאפשר חיבור עם אחרים”, אמר נציג העמותה “חוסר בית הוא תוצאה של אובדן קטסטרופלי של משפחה ולכן הפתרון חייב להיות לבנות משפחה חדשה”.
בשלב הראשון ייבנו 85 בתים על פני כשמונה דונם. מתוכם, 54 יהיו לתושבים ושישה בתים לצוות. גודל הבתים ינוע בין 80 ל-120 מטר רבוע ויהיה בהם פינת ישיבה, מטבח קטן עם מכשירי חשמל מודרניים, חדר שינה וחדר רחצה. בסופו של דבר יהיו בכפר כ-500 בתים.
הבתים יושכרו לשנה ודייריהם ישלמו שכר דירה. העמותה תסייע להם למצוא עבודה, תקיים במקום מיזמים חברתיים כמו מאפייה וחנות יד שנייה. יוצעו גם 25 השכרות ליליות לפי הדגם של Airbnb. הכפר יהיה נטול סמים ואלכוהול והוא יציע גם שירותים חברתיים לרבות טיפול נפשי וייעוץ להתמכרות לסמים.
יוטה לא לבד. בקתות העץ נתפסות יותר ויותר כפתרון מהיר וזול לבעיית ההומלסים והן צומחות ברחבי ארה”ב, הן הופיעו במגרשים ריקים ובשטחים שוממים בלפחות 10 מדינות, מפלורידה לניו יורק ועד לסיאטל (עיר אשר הכריזה על מצב חירום בגלל משבר חסרי הבית אצלה). אבל המגמה בולטת בעיקר בצפון קליפורניה ובצפון-מערב האוקיינוס השקט. כמה מהערים הליברליות ביותר באמריקה, שינו מגמה בשנים האחרונות, מפינוי התנחלויות של חסרי בית, בין השאר על סמך הטיעון שהן אינן ראויות למגורים. בסן חוזה אשר בקליפורניה, החריפה בעיית ההומלסים, לאחר כניסתן של ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל, אפל ואמזון אשר התמקמו בעיר והביאו למחסור בדיור ולעליית מחירו.
האם זהו פתרון שיביא ישועה לאנשים אומללים אלה או יהיה סוף הדרך עבורם? ברברה פופה, מי שהייתה האחראית על הבעיה בממשל ברק אובמה, מאמינה שזה יצור שכונות עוני ויקבע סטיגמה על חסרי הבית. היא טוענת שהמשאבים ינוצלו טוב יותר אם יושקעו בבניית דיור קבוע בר השגה.
תלוי את מי שואלים. כששואלים את אלן (מקור: abc, 2023), חסר בית שעבר לביתו הקטנטן לפני קצת יותר משנתיים, הוא אומר “האפשרות להיכנס לתא פרטי, לסגור את הדלת, לשכב על המיטה – זו הקלה גדולה, כמו להגיע לחוף מבטחים אחרי ספינה שנטרפה בים.” מה דעתו על הנבואות השחורות לגבי הפתרון הזה? “זו נקודת מבט של אנשים שרואים את זה מלמעלה”, אמר “בעיני האנשים שם ברחובות, החיים בקופסאות קרטון בסמטאות, הדיור הזה מהווה את הארץ המובטחת.”

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
מקומות
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
  צורת הבניין מהדהדת את האורות המהפנטים של הזוהר הצפוני, כאשר המבנה מתפתל בחן
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
מקומות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         
בריכות תעשיית המלח של פרו
מקומות
בריכות תעשיית המלח של פרו
הבריכות ניזונות מנחל תת קרקעי מלוח אחד, המים זורמים לתוך הבריכות הללו (שאינן עמוקות)

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*