לאחר שנים של טיול מסביב לעולם, חזר קג'יאמה לעיר הולדתו ביפן, כדי להקים בית הארחה עם אשתו הישראלית המנוחה הילה. כך הפכו השניים מפעל תה ירוק חרב, לבית נופש לצד נהר והטובל בטבע, המושכר ב-Airbnb.

 

לאחר שבילה שנים כמטייל תרמילאי ברחבי העולם, Daisuke Kajiyama, הרגיש שהוא סוף סוף מוכן לחזור הביתה, ליפן, כדי להגשים את חלומו לפתוח בית הארחה. בשנת 2011, הוא חזר ליפן עם בת זוגו הישראלית הילה, אותה הכיר בנפאל והזוג החל בחיפושים אחר המיקום המושלם למיזם העתידי שלהם.
בני הזוג, שנישאו ב-2013, חיפשו בית מסורתי באזור הכפרי וקיוו למצוא שני בתים הממוקמים זה ליד זה, כדי שיוכלו לגור באחד, בעוד השני יהיה בית הארחה. התקציב שלהם היה זעום ולאחר שלא הצליחו למצוא בית שעונה על הדרישות שלהם, החליטו לחפש אותו מתוך המספר ההולך וגדל של בתים נטושים ביפן, של צעירים הנוטשים אזורים כפריים בחיפוש אחר עבודה בעיר. האזור הכפרי של יפן התמלא בשנים האחרונות בבתי “רוח רפאים” הקרויים “אקיה”.
השניים הגיעו לטמאטורי, כפר קטן במחוז שיזואוקה, בין קיוטו לטוקיו, מוקף במטעי תה ירוק ושדות אורז, שם סבתא מקומית גילתה להם שני בתים חרבים, זה לצד זה – מפעל תה ירוק ובית איכרים ישנים, בני 96 שנה, הממוקמים קרוב לנהר.

 

 

 

 

 

 

אחרי מאמצים הם הצליחו ליצור קשר עם הבעלים, אשר היה מאד ספקן וטען שהמבנים התדרדרו בצורה כזו, עד שלא ניתן לשקם אותם. השניים החלו בעבודות שיפוץ במו ידיהם, למרות שלא היה להם שום ניסיון בכך, פינו וניקו את חללי החורבות, החליפו את הרצפות ובנו שירותים, בעלות של כ-10,000 דולר שקיבלו מהוריו של קאג’יאמה. הם הקפידו לשמור על הבית אותנטי ככל האפשר, החזירו לו את אותו המראה שהיה לו בעברו והשתמשו בחומרים מסורתיים. בבית יש שוג’י (דלתות נייר) וטאטאמי (מחצלות רצפה ארוגות) ואתם באמת מרגישים כאילו חזרתם אחורה בזמן. הם פנו לחברות בנייה שהיו בתהליך של פירוק בתים מסורתיים והיו צריכים להשקיע כסף בפינוי החלקים המפורקים ושמחו לחסוך עבודה וכסף ולתת אותם לבני הזוג. “חיפשתי בית מסורתי אשר לפני שהרסו אותו, הייתי מקבל מהם דלתות וחלונות ועצים ישנים”, סיפר קג’יאמה. השניים פנו וקיבלו תמיכה כספית לא גבוהה מהממשלה וכך הצליחו להביא נגר מקצועי לעזרתם. קג’יאמה מעריך שהוא הוציא כ-40,000 עד 50,000 דולר על הפרויקט כולו.
בשנת 2014, שנתיים לאחר שהחלו לעבוד על הבית, הצליחו בני הזוג לבסוף לקבל את פני האורחים הראשונים שלהם. Kajiyama אמר (בראיון ל-cnn) שאירוח אורחים מכל העולם, עזר לו להישאר מחובר לחייו הקודמים כתרמילאי. “אני נשאר במקום, אבל אנשים באים אליי ואני מרגיש שאני מטייל”, הוא אומר. “היום זו אוסטרליה, מחר בריטניה ובשבוע הבא דרום אפריקה והודו. אנשים באים ממקומות שונים והם מזמינים אותי להצטרף אליהם לארוחת ערב, אז לפעמים אני מצטרף לחיי משפחה של מישהו”.
הילה הייתה מעורבת גם בפעילות היומיומית, עד שנפטרה מסרטן בשנה שעברה (27 בספטמבר 2022). קג’יאמה מודה שביחד הם הגשימו את החלום והוא לא היה יכול לעשות את זה בלעדיה.
הילה גיי נולדה וגרה בירושלים והיא יצאה למסע להודו ונפאל בגיל 30, לא מתארת לעצמה שתפגוש שם את בעלה ותעבור לכפר יפני קטן. שם בבית הארחה היא הכינה עם בעלה לאורחים, מאכלים ממוצרים מקומיים, אורז אורגני שגדלו בעצמם, חמוצים יפניים שהכינו להם שתי סבתות בכפר, שזיפים אומים מהעצים שלהם (אומבושי, שזיף כבוש, הובא ליפן לפני כ-1500 שנה כתרופה והיה פופולארי בקרב כמרים ולוחמים סמוראים לאחר המאה ה-12), זאת לצד ארוחת בוקר ישראלית, עם טחינה, חומוס וסלט טרי, אשר לא נכלל בכלל בארוחות יפניות.
בית ההארחה ששמו Yui Valley (ביפנית “מעגל”), בן שלושת חדרי השינה, ששטחו כ-85 מ”ר, על פני שטח של כ-915 מ”ר, פתוח כבר כשמונה שנים, קג’יאמה עדיין עובד עליו ואומר שאין לו מושג מתי העבודה תסתיים.
הוא הפך אותו ל-Airbnb, הזמין להשכרה החל מ-$113 ללילה. יש כרגע דירוג של 4.97 כוכבים ב-Airbnb, על סמך 387 ביקורות. אתר האינטרנט: Kajiyama Yui Valley Bamboo.
בית ההארחה ממוקם כשעה מטוקיו ו-95 דקות מקיוטו על קו Tokaido Shinkansen, אחד מהמסלולים ברשת הרכבות של יפן.

YUI VALLEY KOMINKA
Tamatori, Fujieda, Shizuoka, Japan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
ארמון Ferenc Raichle’s Palace, ב-Subotica, סרביה
מקומות
ארמון Ferenc Raichle’s Palace, ב-Subotica, סרביה
בעבר הכיל הארמון את משרד האדריכל בקומת הקרקע וחדר אוכל. בפנים היה גם גן
בריכות תעשיית המלח של פרו
מקומות
בריכות תעשיית המלח של פרו
הבריכות ניזונות מנחל תת קרקעי מלוח אחד, המים זורמים לתוך הבריכות הללו (שאינן עמוקות)
האישה המצוירת ביותר בעולם
מקומות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.

תגובה אחת

  • Uzi Agassi הגיב:

    התרשמתי מאוד. ואהבתי את העובדה שעשיתם הכל בעצמכם.
    אשמח לבוא ולהתארח אצלכם.
    כמובן שאתאם קודם לכן.
    עוזי
    uzi

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*