העיר העתיקה מימי הביניים באזור אלזס בצפון מזרח צרפת, מכונה "ונציה הקטנה" וידועה גם כ"בירת היין האלזסי" (capitale des vins d'Alsace). היא ממוקמת ליד הגבול הגרמני ומזוהה על ידי בתי העץ הצבעוניים שלה, שנראים כאילו יצאו מתוך ספר אגדות מצוייר.

הארכיטקטורה המיוחדת שלה היא בהשפעה צרפתית כמו גרמנית. היא נכבשה על ידי האימפריה הגרמנית אחרי מלחמת צרפת-פרוסיה – הושבה לצרפת לאחר מלחמת העולם הראשונה, בהסכם ורסאי מ-1919 – חזרה לגרמניה הנאצית ב-1940 – אך שבה לשליטה צרפתית לאחר תבוסת הגרמנים. באלזס צרפת פוגשת את גרמניה ויש בה שילוב ייחודי של שתי התרבויות.

 

קולמר הייתה כנראה ההשראה לכפר בסרט של דיסני “היפה והחיה” ולא קשה להבין למה. ההליכה ברחובותיה היא כמו לחוות סיפורי אגדות ילדות מתעוררים לחיים. יש בהם צריח עץ שיהיה מושלם עבור רפונזל, קוטג’ים קטנטנים לשבעה גמדים ומאפייה בצבע של ממתקים, שהנזל וגרטל ישמחו לנגוס בהם.
חלק מהבתים מעוטרים במנורות תלויות, שעוני קיר ולבבות – ויש כמה שלקחו את זה לקצה ותלו בחזית אופניים, כיסאות ומי יודע מה עוד. בקולמר כנראה שהבית שלך הוא יצירת אמנות וגם מקום לגור בו.

 

 

 

בין הבתים יש שילוב של חנויות בוטיק חמודות שמוכרות תוצרת מקומית כמו שוקולד ויין, כמו גם אמנות ועתיקות. יש גם שפע של בתי קפה על שפת המים ומסעדות מרתף סמויות.
בעיירה יש כמה מוזיאונים, כמו מוזיאון אונטרלינדן, מוזיאון צעצועים ומוזיאון ברתולדי, בבית שבו נולד האמן פרדריק-אוגוסט ברתולדי, המפורסם בעיקר בזכות יצירת פסל החירות, לכן תוכלו למצוא העתק שלו בגובה 12 מטרים על הכביש בין שטרסבורג לקולמר, כמה קילומטרים מהעיר.
כדאי לבקר גם בכנסיית סנט מרטין הגותית, עם גג הרעפים הצבעוני שלה וזכוכית צבעונית מהמאה ה-13. בית פייסטר הוא אחד הבניינים הייחודיים ביותר של קולמר עם מרפסת העץ העוטפת שלו וצריח מתומן וב-Koïfhus שהיה בית המכס לשעבר של העיר שנבנה בנקודת המפגש בין שני רחובות מרכזיים.
בקושי יש בניין מכוער במרכז קולמר, אבל הדברים מגיעים לשיא היופי באזור ליד Quai de Poissoniers שזכה לכינוי Petit Venice. ונציה הקטנה של קולמר היא המקום שבו תמצאו את השורה המושלמת של בתים מעץ, בגווני פסטל של ורוד, צהוב ותכלת השמיים לאורך התעלה.
כאן המקום שבו גרו הסוחרים של קולמר, שהעבירו את סחורתם בסירה לאורך נהר לאוך. הסיפור מספר שצבעים שונים שימשו להצגת סוגים שונים של עסקים – כך שאם היית דייג, הבית שלך היה צבוע בכחול ולאטליז היה בית אדום כדם.
תוכלו לקחת סירה ולשוט לאורך התעלה.

 

 

 

זהו אזור היין של אלזס, המפורסם בזכות היינות הלבנים שלו. בנוסף לריזלינגים תמצאו גם יינות גוורצטרמינר ופינו גרי, פינו נואר רוזה ויין מבעבע מקומי המכונה Crémant d’Alsace.
יש שפע של ברי יין שבהם תוכלו לנסות את היינות של האזור, אבל אם תרצו לגלות עוד תוכלו לצאת לדרך היין של אלזס. המסלול המלא משתרע על פני 170 ק”מ ויש בו מאות כרמים ויצרני יין שתוכלו לבקר בהם.
המטבח המקומי של קולמר אלזסי, מערב השפעות צרפתיות וגרמניות: פלמקואצ’ה (פיצה עם בצק דק בציפוי בייקון, בצל וקרם פרש), בקאופה (תבשיל בשר ותפוחי אדמה), שוקרוטה גרני (כרוב כבוש עם חזיר ותפוחי אדמה) וברצלים (חטיפים טעימים בצורת בייגלה שטעמם כמו סופגניות ). קולמר מתהדרת ב-10 מסעדות בעלות כוכבי מישלן.
מתי כדאי לבקר בקולמר? אין ממש עונה רעה לביקור בקולמר. פסטיבל קולמר הבינלאומי ויריד היין של אלזס מתקיימים ביולי והעיר נעשית עמוסה מאוד בקיץ. אז צפו להמונים והזמינו מקום לינה זמן רב מראש.
החורף קר עם טמפרטורות מינימום ממוצעות מתחת לאפס. שווקי חג המולד החודש, בדצמבר (החלו בנובמבר) הם מועד פופולרי לביקור. ינואר ופברואר הרבה יותר שקטים ואולי תזכו לראות את פטיט ונציה בשלג.

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
בריכות תעשיית המלח של פרו
מקומות
בריכות תעשיית המלח של פרו
הבריכות ניזונות מנחל תת קרקעי מלוח אחד, המים זורמים לתוך הבריכות הללו (שאינן עמוקות)
האישה המצוירת ביותר בעולם
מקומות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
מקומות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*