חנות הספרים Notting Hill Stalwart Books for Cooks היא יעד של מעריצי ספרי הבישול ברחבי העולם, אשר יכולים לטעום את המתכונים לפני שהם רוכשים את ספר הבישול המפרסם אותם.

בשנת 1983 הקדים את זמנו Heidi Lascelles פתח בלונדון, חנות ספרי בישול המיועדת לבשלנים וטבחים. האמביציה שלו הייתה בהתחלה להביא ספרי בישול מגוונים מכל חור בעולם, אבל בהמשך הוא בחר במתכונת שונה לחנות שלו – חנות המזמינה לקוחות לסעוד במטבח מבחן שלה, שם השף מגיש דוגמאות של מתכונים שנמצאו בספרי הבישול המוצגים בחנות.
כיום מחזיקים בחנות העמוסה בספרי בישול, השף Eric Treuille ובת זוגו Rosie Kindersley (שניהם היו עובדים בחנות המקורית) ועובדים בה רק אנשים שהגיעו מסצנת הקולינריה. צוות חם וידידותי, הגורס שמאחר ותפקידם למכור ספרי בישול, הרי אם הם ממליצים על ספר מתכונים כלשהו, תוכלו לסמוך עליו רק אחרי שניסיתם ובדקתם, או יותר נכון טעמתם, אותו ביסודיות.
בחנות יש מטבח זעיר והם מגישים בחנת ארוחת צהריים מיום שלישי עד שבת. התפריט משתנה בכל יום: הם בוחרים ספר ממדף הספרים החדשים ומחליטים מאילו מתכונים שהוא מציע, לבשל את ארוחת הצהריים. זה משתנה  מאד – מטבח צרפתי, אוכל הודי, מנות תאילנדיות, כל מה שספר הבישול הציע. יום שלישי הוא היום הצמחוני של החנות וימי שישי מיועדים לדגים.
אחרי שהם בוחרים במתכונים שינחו את הכנת מנות היום, הם הולכים לשוק לקנות את המצרכים. אנשים מגיעים לחנות בסביבות השעה 11:30 וארוחת הצהריים מוגשת מ-12 עד שנגמר האוכל. החנות מתמלאת ניחוחות נפלאים ומגרי חייך וכל החלל הופך לחלל אוכל – הספרים מפונים מהתצוגה לטובת שולחנות אוכל ואז מחזירים אותם כשסיימתם את ארוחת הצהריים.
בדרך כלל יש להם כ-40 לקוחות סועדים, עם גרעין נאמן של גרגרנים קבועים שמגיעים כל יום. לא תמצאו אותם בשום מדריך או אתר תיירותי. הכל מתוך מניע מקצועי טהור, זו הדרך שלהם לתת לכם לבחון את הספרים וזה מה שמבדיל אותם מכל חנות ספרי בישול אחרת. הם מחוייבים להציע לכם את הספרים עם המתכונים הטובים ביותר של השנה וזו כנראה הדרך הטובה ביותר עבורכם, מאשר להתרשם מהתמונות המגרות, שלעתים טובות יותר מהמתכון או להסתמך על המלצות וביקורות ברשת.
אם אתם מתכננים לפקוד את החנות לארוחת הצהריים שלכם בלונדון, תוכלו לבדוק את התפריט היומי בלוח Blackboard של החנות. טרייל אומר שהוא לא אוהב לתכנן הרבה קדימה – הוא מעדיף להפתיע אורחים בכל יום והם כנראה אוהבים את הגישה, אם לשפוט לפי התור המזדנב מחוץ לדלת החנות בצהריים. ארוחה עולה 7 ליש”ט (בסביבות 35 ש”ח) וכוללת מנת פתיחה, מנה עיקרית וקינוח (בדרך כלל עוגות). תמורת 3 ליש”ט נוספים (עוד כ-10 ש”ח) תוכלו גם ליהנות מכוס יין שילווה את הארוחה שלכם.
אבל הקינוח האמיתי לאחר שנהנים מהארוחה, היא האפשרות לגלוש באלפי הספרים הזמינים לרכישה בחנות, החל מספרי בישול דרך היסטוריית האוכל ועד ביוגרפיות של שפים מפורסמים. החנות פתוחה שלישי עד שבת בין השעות 10:00 עד 18:00 בערב.

Booksforcooks.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
בריכות תעשיית המלח של פרו
מקומות
בריכות תעשיית המלח של פרו
הבריכות ניזונות מנחל תת קרקעי מלוח אחד, המים זורמים לתוך הבריכות הללו (שאינן עמוקות)
האישה המצוירת ביותר בעולם
מקומות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
מקומות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*