אם תסתובבו באזור Tōbetsu, כ-30 קילומטרים מ-Sapporo City, העיר הגדולה ביותר באי הוקאידו, תגיעו לעיירה אשר תגרום לכם לטעות ולחשוב שהגעתם לשוודיה. העיירה היפנית שוודיה הילס (スウェーデンヒルズ) Sweden Hills, אכן נראית בדיוק כמו עיירה שוודית.

 

העיירה הזו היא עיר תאומה ל-Leksand במחוז Dalarna County, שבדיה והיא לכן אימצה רבים מהמנהגים של אחותה השבדית. ברית הערים התאומות בין שתי העיירות, נכרתה לאחר בנייתה שהחלה בשנת 1979, אז הזדמן שגריר שוודיה ביפן לביקור בעיירה הנבנית והשתאה עד כמה היא דומה לארץ הולדתו, באקלים ובנוף. דבריו נתנו השראה למתכנני האזור לבנות יישוב לפי דגם עיירות שוודיות אידיליות. התכנון החל בשנת 1979, והבנייה בפועל החלה בשנת 1984. כיום, שוודיה הילס או Suēden Hiruzu היא ביתם של כ-1,000 תושבי קבע.
אם כבר תאומות, אזי תושבי העיירה הקטנה הלכו עם זה עד הסוף ואימצו את התרבות השוודית, דגלי שוודיה מתנוססים ברחבי העיר, תושביה לובשים תלבושות שבדיות עממיות, מדברים שבדית ואפילו חוגגים את החגים המסורתיים יחד עם השבדים, מעבר לאוקיינוסים.
הבתים האדומים-לבנים והציוריים של שוודיה הילס, דומים לאלה שבעיירות ובכפרים שבדיים, מאחר והם למעשה משוודיה. הבתים המקוריים נבנו בעיירה לקסנד בדלנה, שבדיה, על ידי חברה יפנית ונשלחו מאוחר יותר ליפן.
למרות שהעיירה אולי תיראה לכם כמו אטרקציה תיירותית גימיקית, הם מזכירים למבקרים בעיירה שהיא אינה רק יעד תיירותי, אלא אזור מגורים בו חייה אוכלוסייה שליווה את החיי היומיום שלה ועל המבקרים לכבד את פרטיותם.
על פי הבלוג Swedish Nomad, כ-1/3 מהבתים בשוודיה הילס הם בתי נופש ו-2/3 הם בתי מגורים עם דיירים קבועים. ניתן לשכור חלק מבתי הנופש, מרוהטים במלואם אלה, למי שרוצה לחוות את החיים בשוודיה אבל ביפן.

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
האישה המצוירת ביותר בעולם
מקומות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
מקומות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
מקומות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*