הכפר Rasiglia מכונה "ונציה הקטנה של אומבריה" והוא אחד הכפרים המיוחדים ומלאי הקסם באיטליה, בו זורמים מי מעיינות דרך בתי אבן שקפאו בזמן. הכפר הקטן הזה מימי הביניים, מתפרקד על הגבעות הירוקות של מחוז Perugia, בחבל Foligno, בגובה של למעלה מ-600 מטר מעל פני הים.

אלפי תיירים מגיעים מדי יום לכפר העתיק הזה שאוכלוסייתו מונה פחות מ-50 נפש. המים שמקורם במעיין Capovena, זורמים בנחלים לאורך העיירה כולה, עם סדרה של מפלים וכולם נפגשים באגן הגדול “Peschiera” ולאחר מכן ממשיכים בדרכם לאורך תעלה עד נהר Menotre.
הכפר שקם בתחילת המאה השלוש עשרה, עדיין שומר על מאפייני האדריכלות האומברית מימי הביניים. הוא נבנה למרגלות ארמון שנכבש על ידי משפחת טרינצ’י, שהיו אדוני פולינו בין השנים 1305 ל-1439. במחצית הראשונה של המאה השבע-עשרה, משאב המים השופע שלה, היווה מוקד לפעילות אמנותית תוססת וגם צמיחה של מפעלי טקסטיל רבים. טחנות עיבדו צמר, בדים נצבעו ועורות יובשו בשמש, תעשייה שאפשרה לעיירה לשגשג כלכלית, עד מלחמת העולם השנייה, כאשר כל המכונות וכל הכלים הועברו לפולינו.
מאז, נכנע הכפר לקצב הבלתי פוסק של מימיו, הזורמים לאט ובשלווה וכולו טמון בתוך אגדה רומנטית. זהו נווה מדבר של שלווה, בו תוכלו לטבול בזמנים עברו וללכת לאיבוד בסמטאות וברחובות עם היסטוריה של אלף שנים. למרבית השמחה אין גישה בכפר למכוניות, אבל אפשר לחנות בקרבת מקום ולהגיע למרכז הכפר ברגל תוך דקות ספורות.
ניתן להגיע לכפר בקלות מפוליניו, בכביש הראשי Val di Chienti ולצאת ממנו ב-Colfiorito. משם, סעו במסלול הישן SS77, עקבו אחר השילוט ל-Casenove ולאחר מכן ל-Rasiglia. הזדמנות לגלות פינה נהדרת ורומנטית באזור אומבריה הנפלא.

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
בריכות תעשיית המלח של פרו
מקומות
בריכות תעשיית המלח של פרו
הבריכות ניזונות מנחל תת קרקעי מלוח אחד, המים זורמים לתוך הבריכות הללו (שאינן עמוקות)
האישה המצוירת ביותר בעולם
מקומות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
מקומות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*