סיפורי אגדות פלאיות, מעשי פלאים, מיתוסים ודמויות מיתולוגיות, כל אלה לקחו חלק ניכר בחיי היומיום של הגרינלנדים הקדומים, שגיבשו את המסורת שלהם מפה לפה, עד לימינו אלה. לפיה הזוהר הצפוני המתפתל בשמי החורף, הוא ריקוד של האלים שלהם ואילו החיים והמוות קשורים קשר הדוק זה לזה והמוות הוא רק מעבר מעולם אחד לאחר. כל הסיפורים הללו מופיעים בתרבות ובאומנות הגרנלנדית ומוצגים במוזיאונים, בספרים ועל בולי דואר.

 

 

המסורת קבעה את הקוד המוסרי בהתנהגות החברתית וגם באה לידי ביטוי באמנות שלהם. כך הרבה למשל במערכת היחסים שלהם עם אם הים האייקונית, אשר לפי המיתולוגיה, כאשר מישהו שובר טאבו בחברה, שערה של אם הים מתמלא בלכלוך ומסבך את הדגים והחיות, מונע מהדייגים ומהציידים לדוג ולצוד מזון. צריך אז לבקש השמאן לנסוע מעבר לאופק ועד לקרקעית האוקיינוס, כדי לנקות את שערה ולשחרר את החיות. אז הוא מברר איתה איזה טאבו נשבר ומלמד את הלקח ומוסר ההשכל בחזרה בחברה.
ממלכת האלים בגרינלנד אינה בשמיים, כמו במסורות אחרות, אולי מוכרות יותר, אלא דווקא במעמקי הים. שמאנים וגיבורים צוללים מטה, מתחת לגלים, כדי לקיים אינטראקציה עם האלים, במקום לעלות לשמיים.
ניתן למצוא יצירות אמנות מפורסמות של אם הים בעיירות שונות בגרינלנד, בבתי התושבים כמו במוזיאונים או על בולי דואר. היא הייתה נערה צעירה בשם Sassuma Arnaa, אשר המרתה את פי אביה וסירבה להתחתן עם מי שהוא יעד לה. אביה השליך אותה מעל סיפון הסירה שלו ואפילו חתך את אצבעותיה ואחר כך את ידיה, כשניסתה לחזור לסירה. האצבעות הפכו ליצורים ימיים כמו כלבי ים ודגים והידיים הפכו לדובי קוטב ולווייתנים, היא עצמה שקעה והפכה לאם הים.
אם יש דבר אחד שגרינלנדים אוהבים, זה סיפור מפחיד. רבים מהסיפורים שעדיין נשמרו בימינו בגרינלנד המודרנית, כוללים רוח נודדת שבוחרת לעזוב את גרינלנד ולצאת לגלות. הגרילנדים האמינו שהגולים מארצם הפכו לרוחות, לאחר שלא יכלו לשרוד את האקלים הקשה של גרינלנד.

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
בריכות תעשיית המלח של פרו
מקומות
בריכות תעשיית המלח של פרו
הבריכות ניזונות מנחל תת קרקעי מלוח אחד, המים זורמים לתוך הבריכות הללו (שאינן עמוקות)
האישה המצוירת ביותר בעולם
מקומות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
מקומות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*