כדי לציין ולחגוג את יום השנה ה-175 למסילת הרכבת הראשונה של שוויץ, חברת הרכבות השוויצרית יצרה את רכבת הנוסעים הארוכה בעולם, מפלצת באורך של כ-2 קילומטר (1905 מטר) המתפתלת דרך האלפים השוויצריים. היא גררה 100 קרונות עם 150 נוסעים ושקלה 2,990 טון.

מסילות רכבת ההרים Rhaetische Bahn של שוויץ נחשבות להישג הנדסי, המתמודד עם האתגר ההררי האלפיני, הכולל פניות חדות ושיפועים משתנים ותלולים, 22 מנהרות ו-48 גשרים מעל עמקים עמוקים – לכן הרכבת עצמה צרה משמעותית (65% מהרחוב הסטנדרטי שאתם מכירים), כדי שהרכבות ישלימו בהצלחה את המסע שלהן בקו UNESCO World Heritage Albula Line (המורשת העולמית של אונסק”ו) במזרח שוויץ.
“כולנו צריכים להיות מסונכרנים ב-100%, כל שנייה ולהיות בשליטה על כל המערכות”, אמר הנהג הראשי ל-CNN. “כולנו מכירים כל מטר וכל שיפוע בקו שלנו”. עשרות נהגי הרכבת והטכנאים שהשתתפו במסע ההיסטורי הזה ידעו שכל חוסר התאמה בתאוצה או האטה, יעמידו חיי כולם בסכנה, כך שאין שום מקום לשום טעות במהלך המסע של 25 הקילומטרים. למהירות הרכבת הייתה גם השפעה על אספקת החשמל המקומית.
כך לפני חודש (ב-29 באוקטובר 2022), יצאה הרכבת הארוכה בעולם (1,906 מטר) למסע היסטורי דרך האלפים. הנסיעה תועדה ב-19 מצלמות שהותקנו ברחפנים ומסוקים, ברכבת עצמה ולאורך המסילה. המסע בן 25 הקילומטרים הושלם ללא תקלות.
השיא העולמי הקודם של הרכבת הארוכה בעולם מכל סוג שהוא, נקבע בשנת 2001 על ידי רכבת משא אוסטרלית, באורך של 7.24 קילומטרים.

 

 

swiss-image.ch/Philipp Schmidli

 

 

Nicola Pitaro

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
בריכות תעשיית המלח של פרו
מקומות
בריכות תעשיית המלח של פרו
הבריכות ניזונות מנחל תת קרקעי מלוח אחד, המים זורמים לתוך הבריכות הללו (שאינן עמוקות)
האישה המצוירת ביותר בעולם
מקומות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
מקומות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*