תוכן מקודם / "מומחה השטיחים של ישראל", הנו פרויקט תוכן דיגיטלי של חברת Rugs & ראגס שטיחים, חברת בת של "צמר שטיחים יפים", בשיתוף חברת המדיה וההפקה ״מחוברים לעסק״

הפרויקט החל בקמפיין גיוס מומחים ברשתות החברתיות, במטרה למצוא מומחי שטיחים שישתתפו בתכנית טלוויזיה של רשת. לאחר פניות רבות, נבחרו 5 מעצבים ואדריכלים ואתם יצאנו לצילומי סרטים בתחומי העיצוב השונים. כך יצרנו תכנית רשת דיגיטלית ייחודית, הבנויה מ-5 פרקים, בהם המומחים מעניקים טיפים והמלצות, איך ואיפה לשלב את השטיחים בסוגי חללים שונים ובסגנונות שונים. בעזרתם, תוכלו לראות וללמוד שילובים מעניינים שיעזרו לכם לבחור את השטיח הנכון עבורכם.

תודה רבה למעצבות המוכשרות שהשתתפו בהפקה, סמדר אביגדורוב, מיכל ליבנה, עליזה כהן, אווה סמואלוב ומימי נורי ותודה מיוחדת צוות ההפקה ״מחוברים לעסק״.

קישור לאתר rugs & ראגס  – קישור לפורטל מחוברים לעסק

 

פרק ראשון – אוה סמואלוב מעצבת פנים

 

מומחה השטיחים של ישראל, בהשתתפות אווה סמואלוב מעצבת פנים: שטיח, הפריט ש״סוגר״ את החלל ו”אוסף” את הכורסאות, הספה והשולחן הסלוני לכדי יחידה אחת. תפקיד השטיח בבית הוא לחבר ולהלביש את הבית.
הוא נותן חום ורכות לרצפה ויכול לתת כתם צבע או להשלים את צבעוניות החדר. בשטיחים רצוי להשתמש לא רק בסלון כמקובל, אלא גם בחדר השינה. בחזית ובצידי המיטה. לתת קצת צבע ומירקם נעים כשיורדים מהמיטה.
כאשר בוחרים שטיח, חשוב לראות אותו על הרצפה ולא רק תלוי. רצוי גם לראות את השטיח בבית לפני שמחליטים. לפעמים המקום התאורה והרהוט משנים את הבחירה. ממליצה לקחת יותר מאופציה אחת ולבחון בבית.

 

פרק שני – סמדר אביגדורוב מעצבת פנים

 

מומחה השטיחים של ישראל, בהשתתפות סמדר אביגדורוב מעצבת פנים: לאחר גיבוש השפה העיצובית ובחירת הריהוט, התאורה, האביזרים המשלימים ווילונות, מגיע השטיח שמאחד את כל הפריטים בחלל. צבעוניות השטיח תהייה חלק מהשפה העצובית, יהיו בו נגיעות של צבעים שבחרנו בספות, כריות, אבל נוסיף בו צבע שישלים את המראה. לאפורים נשלים כחולים.
רצוי להתייחס לחומר ממנו עשוי השטיח ולהתאים אותו להרגלי החיים של הלקוח, אם יש ילדים, נבחר בשטיח בעבודת מכונה מסיבים סינתטיים שניתן לנקות בקלות. רצוי להעז שהשטיח יהיה גדול, עם נוכחות בחלל ואפילו להעז לשלב בין שני שטיחים אחד על ליד השני, שיהיה להם מכנה עיצובי משותף וכמובן לא לשכוח, להתפרש וליהנות מהמגע עם השטיח, שאחת המטרות לשכב עליו עם בני הבית.

 

פרק שלישי – עליזה כהן מעצבת פנים

 

מומחה השטיחים של ישראל, בהשתתפות עליזה כהן מעצבת פנים: איזון, זה שם המשחק בבואנו לייצר משחקי חומרים וטקסטורות. ככל שנדייק נייצר יותר עניין בחלל. חשוב מאוד להגדיר מהו האלמנט המוביל בחדר, מי צריך לקבל את מרב תשומת הלב, באיזו דרך, באילו צבעים. בחדרי מגורים, אחרי בחירת הריהוט העיקרי, יהיה נכון יותר לבחור את השטיח הרצוי ורק לאחריו את הווילונות, הכריות והאקססוריז. חשוב לעשות מעברים נכונים של צבעים וטקסטורות ממערכת הישיבה אל הרצפה והשטיח ומשם לאביזרים הנלווים. למערכת ישיבה מעור יתאים שטיח עם משחקי צבע ומרקמים משתנים, כדאי שיהיה גדול ויכסה כשני שליש מהחדר, אפשר להעז ולהשתמש בשטיח גדול בגוון אחיד ומעליו שטיח קטן יותר עם כתמי צבע תוך משיכה לגוון כזה או אחר ליצירת עניין. לא פחות חשובה ההתייחסות לחיפוי על הרצפה, לשעות האור, סוגי תאורה ובעיקר ייעוד וצורת השימוש בחלל

 

פרק רביעי – מיכל ליבנה מעצבת פנים

 

מומחה השטיחים של ישראל, בהשתתפות מיכל ליבנה מעצבת פנים: השטיח הוא פריט הטקסטיל האחרון של הבית, הוא מאחד בין הריהוט לקירות, בין הרצפה לווילונות ולכן הבחירה שלו הן מבחינת הגודל והן מבחינת האיפיון העיצובי חייבת להיות מדויקת ונכונה. פעם היינו צריכים להוריד נעליים כשעלינו על שטיח. השטיח הוא אותו פריט שמגדיר לנו חלל ונותן לנו את התחושה הנהדרת הזו שמורידים נעליים ומגיעים הביתה.

 

פרק חמישי – מימי נורי מעצבת פנים

 

 

מומחה השטיחים של ישראל, בהשתתפות מימי נורי, מעצבת פנים: בסרט ניתן לראות שימוש בשטיחים, במגוון פרויקטים המעוצבים בסגנונות שונים: בחדרי שחקנים בתאטרון, במשרדי חברת תרופות ובבתים פרטיים.
שטיחים יכולים להוסיף חמימות צבע וסטייל לכל חלל בבית ובמשרד. אני ממליצה להיות נועזים ולבחור בשטיח תואם את עיצוב האזור בו בחרתם, אך עם קריצה שתוסיף עניין וטויסט. יהיה קל להסיר אותו כשימאס, או פשוט להחליף אותו מידי פעם, כך נוכל לגוון וכל המראה יהיה שונה. שטיחים יכולים להוסיף חמימות צבע וסטייל לכל חלל בבית ובמשרד. אני ממליצה להיות נועזים, ולבחור בשטיח תואם את עיצוב האזור בו בחרתם, אך עם קריצה שתוסיף עניין וטויסט. יהיה קל להסיר אותו כשימאס, או פשוט להחליף אותו מידי פעם, כך נוכל לגוון וכל המראה יהיה שונה.

לכל הכתבות בקטגוריית וידאו
+כתבות מומלצות
על עיצוב בתי מלון, עם מיכאל אזולאי
וידאו
על עיצוב בתי מלון, עם מיכאל אזולאי
  הפרק עוסק בעיצוב פנים במלונות, עם המעצב מיכאל אזולאי, המסביר כיצד הוא משתמש
מציאות מדומה
וידאו
מציאות מדומה
הסטודיו היפני לאמנות קולקטיבית TeamLab, מותח את גבולות המציאות המדומה (virtual reality) למחוזות כמעט
בואו נאזין לכלי הבית שלנו
וידאו
בואו נאזין לכלי הבית שלנו
חובבי העיצוב מכירים את כלי המטבח האייקוניים של אלסי, העשויים מהמתכת המסורתית של היצרן

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*