בטקס חגיגי שהתקיים במוזיאון ת”א, זו השנה ה-13 ברציפות, הוכתרו מעצבי ואדריכלי העל של ישראל 2018, האנשים שהצליחו השנה יותר מכולם לחדש, לרגש, לפרוץ דרך ולהטביע את חותמם על עולם האדריכלות והעיצוב הישראלי.

בטקס נשאו דברים נשיא התאחדות בוני הארץ, מר רוני בריק ומנכ”ל עזרא וביצרון מר אלי גינזברג, בפני קהל גדול של אדריכלים ומעצבים, לצד יזמי נדל”ן, ראשי ואדריכלי ערים ונציגי תכנון של גופים ממלכתיים.
מיטב עבודות האדריכלות והעיצוב שנעשו בארץ, הוגשו גם השנה לתחרות, המתקיימת זו השנה ה-13 ברציפות. לתחרות הוגשו גם עבודות תכנון של עיריות ורשויות. ב”אות העיצוב העירוני” זכתה השנה עיריית הוד השרון, על הקמת פארק אקולוגי ייחודי מסוגו.
תשומת לב מיוחדת ניתנה השנה לסטודנטים לאדריכלות, עם פרסי “אות העיצוב ליוצרי עתיד” – מסלול מיוחד לעידוד סטודנטים, בכדי לאתגר אותם למצוינות.  פרופסור רון נבארו, יו”ר עמותת אות העיצוב: “השנה אנו גאים במיוחד בקטגוריה לסטודנטים, המהווה הזדמנות פז לקהל הצעיר להיחשף מול גורמים משפיעים בתחום, שחלקם אמורים לקלוט אותם בשוק העבודה. סטודנטים בבתי הספר הרלוונטיים, מוזמנים להגיש עבודות שנעשו במסגרת סטודנטיאלית, לרבות עבודות גמר. המטרה היא לאתגר את הצעירים, לעודד אותם למצוינות וכמובן לפתוח עבורם דלת בתעשייה”.
מפעל ותיק זה של מתן במה להישגי האדריכלות והעיצוב הישראליים, מופק לאורך השנים על ידי עמותת אות העיצוב, עמותה ללא כוונת רווח וכל הכנסות התחרות מוקדשות להפקתה ולכיסוי ההוצאות.
בחבר השופטים של התחרות ישבו: אדריכלות – אדריכל פרופסור ערי גושן, אדריכל דוד גוגנהיים, אדריכל דוד נופר, אדריכל זאב מרגלית, אדריכל אבנר אקרמן ואדריכל אושרי יניב.
עיצוב פנים – אדריכלית תמר יעקבס, גב’ לאה מלר, אדריכל צבי גרש, אדריכל דב אלון, מר שוקי שוורץ ואדריכלית-העל פטרישיה אורקיולה.

 

הזוכים

אות העיצוב 2018 – בתכנון עירוני של עיריות ורשויות מקומיות
חבר השופטים: אדריכל דוד גוגנהיים, אדריכל ערי גושן, אדריכל דוד נופר, אדריכל זאב מרגלית, אדריכל אבנר אקרמן, אדריכל אושרי יניב

פארק הוד השרון  /  עיריית הוד השרון
נימוקי השופטים: עיריית הוד השרון הגדירה לעצמה חזון האומר: “קהילה וטבע במרכז”. מתוך כך, הקצתה עשירית משטח תכנית המתאר של העיר, כ- 1,400 דונם, לטובת הקמת פארק המבוסס על שיקום אקולוגי ושימור ערכים היסטוריים וסביבתיים. פארק ייחודי זה נעשה בתכנון מצוין, בשיתוף הציבור, עם מבט לעתיד ועם תכניות נוספות, אשר יובילו יחד עם שיפור איכות החיים ושימור הסביבה, יצירת קהילה חזקה ותומכת. על כך מצאה הוועדה כי פרויקט זה ראוי לקבל את פרס אות העיצוב 2018 לתכנון עירוני.

 

hod hasharon

 

IMG-67

 

 

אות העיצוב 2018 – באדריכלות נוף
חבר השופטים: אדריכל דוד גוגנהיים, אדריכל ערי גושן, אדריכל דוד נופר, אדריכל זאב מרגלית, אדריכל אבנר אקרמן, אדריכל אושרי יניב
טיילת כביש 90, ים המלח  /  ברויידא מעוז
נימוקי השופטים: ים המלח, המקום הנמוך בעולם, סובל שנים רבות מפגיעה נופית קשה עקב ניצול משאבי הטבע שבו. פרויקט טיילת כביש 90, תורם לשיקום קו חוף ים המלח ומנגיש אליו את הציבור, באדריכלות נוף איכותית, תוך שימוש בחומרים מתאימים לאזור קיצוני זה. פרויקט זה מהווה דוגמה לאפשרות שיקום האיכויות הטבעיות  והנופיות של “חבל ארץ” מיוחד זה. על כך מצאה הוועדה כי הוא ראוי לקבל את פרס אות העיצוב 2018 לאדריכלות נוף.

 

tayelet 90 broida maoz

 

IMG-449

 

 

המגוון הביולוגי, פארק אריק שרון  / ברויידא מעוז
נימוקי השופטים: אדריכלות הנוף עוסקת בשנים האחרונות רבות בשיקום מערכות אקולוגיות טבעיות. “המגוון הביולוגי – פארק אריאל שרון”, מהווה דוגמה מצוינת לפרויקט שנעשה באזור מופר לחלוטין, אשר באמצעות תכנון נוף איכותי, מחזיר לשטח מתחמים טבעיים מקוריים, מינים נדירים של צמחיה מקומית, בתי גידול לחים – המושכים אליהם ציפורים ובעלי חיים, הכול בשילוב ואיזון נכון עם מסלולי טיול לקהל הרחב. על כך מצאה הוועדה כי הוא ראוי לקבל את פרס אות העיצוב 2018 על אדריכלות נוף.

 

arik sharon broida maoz

 

IMG-236

 

 

אות העיצוב 2018 – באדריכלות
חבר השופטים: אדריכל דוד גוגנהיים, אדריכל ערי גושן, אדריכל דוד נופר, אדריכל זאב מרגלית, אדריכל אבנר אקרמן, אדריכל אושרי יניב

 

מבני ציבור
המכון הלאומי לביוטכניקה בנגב, אוניברסיטת בן-גוריון  /  חיוטין אדריכלים
נימוקי השופטים: עבודה אדריכלית המשלבת בתוכה, באיפוק אך בבטחה, את כל המרכיבים היסודיים של התכנון האדריכלי. החל בארגון החללים, בשימוש בחמרים, בצבעוניות, בתאורה ועד לפרטים, בפנים המבנה ובחיצוניותו כאחד. אדריכלות מצוינת, בכל קנה מידה.

 

CHYUTIN_NIBN

 

IMG-248
שימור
בית יוסף רודי  /  יניב פרדו אדריכלים
נימוקי השופטים: אחד הבניינים האקלקטיים הראשוניים בתל אביב, המחייבים שמור כחלק ממרקם “העיר הלבנה”. הפרויקט מכיל שני מרכיבים – האחד, הבניין המקורי. השני, תוספת הבנייה. הפרויקט מציג רמה גבוהה של שימור הבניין המקורי על כל מרכיביו – הפרטים, הגוונים, החומרים.
תוספת הבנייה בעיקרה מציגה תכנון שונה מהמקור, כתובנה  שהתוספת נעשתה כמאה שנה לאחר הקמת הבניין המקורי. כך מודגשות תקופות הבניה השונות. התוספת, למרות היותה ניגודית למקור, משתלבת נכון עם הבניין האקלקטי במקורו, בכך שהיא מתייחסת בצורה אינטליגנטית לתופעת גגות הרעפים בעבר, אך זאת ע”י חומריות שונה וניגודית למבנה הקיים.

 

yaniv pardo

 

IMG-261

 

 

הרצל 100  /  אודו אדריכלים
נימוקי השופטים: הבניין המקורי, הוא בניין מודרניסטי אופייני לבנייה של שנות ה-30-40 בתל אביב. כחלק מתפיסת “העיר הלבנה”. הפרויקט מציג התחדשות רעננה וראויה של המבנה המקורי.
תוספת הבניה מדברת מחד בשפת הבניין המקורי, בעיקר בממדים ובפרופורציות, אך יחד עם זאת בעלת ניגודיות לבניין המקורי בחומרים ואף בנסיגה. כך נשארת בברור תובנת המבנה המקורי מחד ומאידך נעשה שימוש מושכל בתוספת הבניה.

 

Herzl_100_5

 

IMG-418

 

 

בתי מגורים
בית בזרועות פתוחות לגינה   /  סטודיו 3322, ברוידס אדריכלים
הבית מוקם באופן מיטבי על מגרש בעל צורה לא פשוטה להתמודדות ותוכנן כך שינצל באופן מיטבי את השטח ויביא לתוצאה פרקטית. בחירת החומרים והכנסת אור היום אל החלל, הביאה לתוצאה נטולת אגו, מאופקת ובעלת עצמה, ניכר כי ניתן פתרון הולם לכל פרט ופרט.

 

44a (Large)

 

IMG-437

 

 

בית הפלדה  / סמט אדריכלים
האדריכלים נצלו באופן מיטבי את העובדה שפלדה היא תחום עיסוקו של מזמין העבודה. הם השתמשו בה גם כאלמנט קונסטרוקטיבי וגם כאלמנט חוצץ, גם כחומר חיפוי וגם כחומר לפנים הבית. התוצאה עוצמתית ומקורית.

 

samet

 

IMG-433
אות העיצוב 2018 – בעיצוב פנים
חבר השופטים: המעצבת לאה מלר, אדריכלית תמר יעקבס, אדריכל דב אלון, אדריכל צבי גרש, מר שוקי שוורץ, אדריכלית פטרישיה אורקיולה

 

עיצוב מסחרי
חנות הדגל של רנואר בקניון עזריאלי  /  בילגוראי + פוזנר
נימוקי השופטים: עיצוב עדכני טוטאלי, ניכרות הבנת מרחב המכירה והתנועה במרחב, המודעות לחנויות השכנות ולעוצמה אותה אמורה חנות לשדר.

 

renuar(8) bp

 

IMG-434

 

 

אולם תצוגה שיש פרביטל  /  לוין פקר אדריכלים
נימוקי השופטים: החלל תוכנן בצורה המאפשרת גילוי הדרגתי של חומר, אור ומרקם, המשפיעים על האווירה בחלקי האולם השונים. אבן טבעית היא חומר עשיר וכבד והמתכננות השכילו להפיק ממנו עיצוב מינימליסטי ומתוחכם. השפה התכנונית ופרטי הביצוע, משקפים את איכות הביצוע והמוצר שהחברה מזוהה איתם.

 

FERVITAL_008-1100x733

 

IMG-416

 

 

חנות משכית, יפו  /  סטודיו ארטישוק
נימוקי השופטים: במסגרת ההמצאות במבנה לשימור, נבחרה שפה עיצובית ייחודית עדינה, אך מאוד בטוחה, מדויקת, מוקפדת ונכונה עבור החלל. הטיפול בחלל וכן בהצגת הבגדים נעשה בצורה המכבדת את המרחב ואת הסחורה שעומדת למכירה.

 

maskit artishok

 

IMG-424

 

 

עיצוב מסעדות
YA PAN ביסטרו יפני  /  סטודיו ברנוביץ גולדברג ואדריכל פיצו קדם

 

ya_pan_027

 

IMG-360

 

 

עיצוב מגורים
דופלקס בבניין לשימור בתל אביב / אדריכל פיצו קדם

 

historical-tel-aviv-apartment-01- pitzu kedem r

 

IMG-412

 

 

עיצוב תאורה אדריכלית
הארת היכל השמות, אתר ההנצחה הלאומי, הר הרצל  /  עמיר ברנר
(אדריכלות: קימל אשכולות)
נימוקי השופטים: תכנון התאורה של היכל השמות נעשה בצורה מאוד זהירה, מדויקת, מכבדת ופואטית. אי אפשר שלא להתפעל מכך שהוחלט לעצב ולתכנן מוצר ייעודי וייחודי אשר עובד בהרמוניה עם התכנון האדריכלי ומעצים את החוויה במרחב.

 

amir brener

 

IMG-425

 

 

מסעדת YA PAN /  אורלי אברון אלקבס
(עיצוב פנים: ברנוביץ – גולדברג ואדריכל פיצו קדם)
נימוקי השופטים: תכנון נכון של תאורה מתחולל כשיש מפגש הרמוני ומעורר חושים בין החלל לבין המאור. ניכר שהתקיים דיאלוג מעמיק בין המתכננים לבין תכנון התאורה.

 

YA_PAN_020

 

IMG-421

 

 

אות העיצוב ליוצרי עתיד 2018 – סטודנטים
חבר השופטים: אדריכל דוד גוגנהיים, אדריכל ערי גושן, אדריכל דוד נופר, אדריכל זאב מרגלית, אדריכל אבנר אקרמן, אדריכל אושרי יניב
הפרס – טיסה לחו”ל לביקור ומפגש עם אדריכל בינלאומי / אתר או אייקון אדריכלי בעולם
הענקת הפרס לזוכה בוטלה עקב אי עמידה של הזוכה בתנאי התחרות ואי הופעה לטקס

 

קישור לתמונות מטקס אות העיצוב 2018

קישור לזוכים, באתר תחרות אות העיצוב

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות
+כתבות מומלצות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
חדשות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
גבר אוקינאווי ממוצע חי 80 שנה ונשים 86 (זה בערך 6 שנים יותר מהממוצע
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
חדשות
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
  השותפות החדשות: רוני שימל, דנה לאונר, שירלי אדיב. העמיתות (אסוסייט): מיכל אורן, עדי
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
חדשות
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
ההצללה עשויה מבד ממוחזר והיא משתרעת על שטח של 500 מ”ר. הפרויקט נוצר לאחר שהמחלקה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*