בניין האמפייר סטייט, בניין ארט דקו קרייזלר, מרכז הסחר העולמי. ניו יורק היא ביתם של כמה מגורדי השחקים האייקוניים ביותר בעולם. אבל המבנים אשר מצטרפים עתה לקו הרקיע המפורסם שלה, ניחנים בצורה יוצאת דופן – הם נעשים רזים יותר.

 

4baf7d0a916010749512123f41d628e6f4553e85+1004++0+60 new-york-visualisation-skyline-2020-skyscrapers_dezeen_936_0 promo-interactive2

 

 

כשתושלם בנייתו בשנת 2019, יהיה גורד השחקים הנבנה כעת במידטאון מנהטן – גורד השחקים הרזה בעולם. יזמים רוסיים בונים כעת את גורד השחקים הרזה הראשון שלהם, גם במרכז העיר, בשדרה החמישית. אדריכלים נודעים מהעולם, מתכננים כעת את המילה האחרונה של גורדי השחקים בעיר – וכולם רזים.

רזון הוא לא מונח התלוי בעין של המתבונן, כשמדובר בגורדי שחקים. בתחום זה, זהו מונח הנדסי טכני. הוא נקבע על ידי יחס רוחב המבנה לגובה המבנה.

החוקים והתקנות המורכבים בעיר, היו גורם מניע לתופעה זו. בעוד תקנות כאלה מגבילות את גודל הקרקע שניתן לבנות עליה, פרצה בחוק מאפשרת העברת “זכויות אוויר” מחלקה אחת לאחרת. כך יזמים יכולים לקנות יחידה קטנה של קרקע, ואז לקנות זכויות אוויר ממגרשים סמוכים, כדי לקבל רשות לבנות מגדל גבוה. לדוגמה, אם מבנה קיים קצר יותר מהגובה המרבי המותר, היזם של נכס סמוך חדש, יכול לרכוש את זכויות האוויר הבלתי מנוצלות, ולערום אותן בזכויות האוויר של המגרש הקיים שלהן.

בעשור האחרון, ההתקדמות הטכנולוגית שלחומרים והנדסה, הפכו את הבניין ‘supertalls’ לאפשרי. מאחר ויזמים בדרך כלל שואפים בעיקר על ההחזר מההשקעה שלהם, הם לעתים קרובות גם רוצים ליצור מבנה ייחודי מספיק כדי לקבל את תשומת הלב של השוק. עיצובים דקים, אשר באים בכל הצורות והגדלים, מספקים להם זאת.

ניו יורק, מסתבר, היא לא המקום היחיד עם טעם לגורדי שחקים דקים. בהונג קונג מצוי מגדל המגורים היוקרתי ביותר, אשר היזמים טוענים שזהו מגדל המגורים הרזה בעולם. בהונג קונג ובניו קיימים שוקי הנדל”ן היקרים ביותר וכן חוסר שטח לבנייה. במלבורן שבאוסטרליה, בונים כעת את גורד השחקים הגבוה בעיר – והרזה ביותר. בסאו פאולו, ברזיל, AIR Madalena הוא מגדל מגורים חדש בן 12 קומות והוא צר יותר מאשר שטח חנייה לרכב יחיד בגודל ממוצע.

 

111west57th_dwg-render-full_(c)jdsdeveoplment

 

111-west-57th-street-shop-architects-new-york_dezeen_hero-852x479

 

432ParkAvenueMarch2015-Anthony-Quintano-Wikimedia-Commons-e1442221962522

 

d

 

maxresdefault

 

skyhouse

 

untitaaaled

 

untiדtled

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות
+כתבות מומלצות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
חדשות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
גבר אוקינאווי ממוצע חי 80 שנה ונשים 86 (זה בערך 6 שנים יותר מהממוצע
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
חדשות
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
  השותפות החדשות: רוני שימל, דנה לאונר, שירלי אדיב. העמיתות (אסוסייט): מיכל אורן, עדי
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
חדשות
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
ההצללה עשויה מבד ממוחזר והיא משתרעת על שטח של 500 מ”ר. הפרויקט נוצר לאחר שהמחלקה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*