תארו לעצמכם יותר ממיליון בלונים עפים באוויר, לעומת רק האחד או התריסר שאתם מפריחים באירועים משמחים. בעיר קליבלנד רצו לעשות היסטוריה, לשבור את שיא גינס של דיסנילנד ושיגרו מעל מיליון וחצי בלונים באוויר. האירוע נקרא Balloonfest ונועד לגיוס כספי תרומות למטרות ציבוריות.

 

זה אולי נראה להם רעיון טוב ונראה כיף לכולם, אבל זה הפך לאסון הסביבתי הגדול ביותר שנרשם אי פעם בעיר.
בדמיון העממי, בלונים מייצגים לרוב חופש ושמחה, אבל מסתבר שמה שעולה יכול גם לרדת. הכמות האדירה של הבלונים שנחתו על האגם בעיר, חסמו את שדה הראייה ואת דרכו של משמר החופים, שהיה בעיצומו של חיפוש להצלת שני גברים שנמצאו מאוחר יותר טבועים. אחת מנשותיהם כבר הגישה על כך תביעה כנגד העירייה.
הסתבר גם שלהקות הבלונים שיבשו את שגרת חיי בעלי החיים בטבע. כך למשל, הבעלים של כמה סוסים ערבים גזעיים ויקרי ערך, תבע 100,000 דולר מהעירייה, על כך שלהק הבלונים גרם לסוסים להיות עצבניים ולפגוע בעצמם.
הכמות הענקית של הבלונים הייתה כה גדולה, עד שהם העיבו את פני השמיים ושדה התעופה נאלץ להסגר ולא לאפשר למטוסים לנחות או להמריא.
מארגני האירוע דאגו אמנם שהבלונים יהיו עשויים מחומר מתכלה (אם כי לקח להם מספר חודשים להתפרק), אך זה לא מנע מהם להיות מטרד סביבתי. כך הנושא התפשט אף מעבר לאוהיו והוגשה גם תלונה מאונטריו, קנדה, שם נטען כי יצרו הוצאה מיותרת וארוכת זמן לנקות את שיירי הבלונים, לבל יפגעו בעופות מים, שחפים ושאר יצורים בטבע. בשבועות לאחר האירוע, התושבים היו עדים עדיין לבלונים התלויים סביב חופי הים שלהם.
העיר הוציאה מעל 500,000 דולר על האירוע Balloonfest, שהפך לסנסציה בינלאומית בעיקר בזכות האסון הסביבתי הטרגי שגרם. תושבים טענו שהכסף יכול היה לעזור להרבה אומללים בעיר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות
+כתבות מומלצות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
חדשות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
גבר אוקינאווי ממוצע חי 80 שנה ונשים 86 (זה בערך 6 שנים יותר מהממוצע
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
חדשות
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
  השותפות החדשות: רוני שימל, דנה לאונר, שירלי אדיב. העמיתות (אסוסייט): מיכל אורן, עדי
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
חדשות
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
ההצללה עשויה מבד ממוחזר והיא משתרעת על שטח של 500 מ”ר. הפרויקט נוצר לאחר שהמחלקה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*