גם אם אינכם יודעים מה שמה, ללא ספק ראיתם אותה בצילומים של בתים מודרניים אך נועזים, במגזינים, בגלריות ובמוזיאונים. השנה מלאו לה 50. ההיסטוריה שלה מתחילה בשנת 1935, אז האמן הספרדי סלבדור דאלי יצר גרסה משלו לכוכבת הקולנוע מיי ווסט, שאת פניה יצר מאובייקטים וחללים. אלה שימשו השראה למעצבי רהיטים והיצרנית האיטלקית Gufram בעלת הזכויות על המוצר, ניפקה עשרות דגמים בצבעים שונים מהספה האלמותית.

ספת מיי ווסט היא אחת הדוגמאות החשובות ביותר לרהיטים מודרניים שיוצרו אי פעם וביטוי לסוריאליזם. זוהי יצירה משותפת של האמן הסוריאליסטי סלבדור דאלי (1904-89) והפטרון הבריטי שלו, אדוארד ג’יימס (1907-84).

 

 

בשנת 1935 פגש סלבדור דאלי, ככל הנראה המפורסם מבין האמנים הסוריאליסטים באותה תקופה, את האספן והמשורר הבריטי אדוארד ג’יימס. ג’יימס היה התומך הבולט ביותר בבריטניה בתנועה הסוריאליסטית והצמד ניחן בחברות עמוקה וג’יימס אף הפך לאספן נלהב של עבודתו של דאלי. בשנת 1936 דלי שהה עם ג’יימס בביתו בלונדון, שם פיתחו מספר רעיונות לחפצים ורהיטים סוריאליסטיים. ג’יימס היה זה שהציע ליצור ספה המבוססת על עבודתו של דאלי, הפנים של מיי ווסט אשר עשויה לשמש כדירה סוריאליסטית (1934-35), הרואה בשפתיים הארגמניות של סמל המין ההוליוודי מיי ווסט, מקום ישיבה פנטסטי. שנתיים לאחר מכן ייצרו ג’יימס ודאלי את עיצוב הספה בביתו הכפרי של ג’יימס, בית מונקטון, באחוזתו המשפחתית במערב סאסקס. הבית תוכנן במקור על ידי האדריכל אדווין לוטינס בשנת 1902, אך באמצע שנות השלושים של המאה העשרים, ג’יימס חידש אותו בניסיון ליצור ‘בית סוריאליסטי שלם’, בעזרת האדריכלים כריסטופר ‘קיט’ ניקולסון ויו קסון והמעצב נוריס ווייקפילד. הבית שנוצר שילב את טעמו של ג’יימס בעיצוב ויקטוריאני, אדוארדי וסוראליסטי והיה הבית היחיד מסוגו בבריטניה. לג’יימס היו זוג ספות מיי-ווסט ליפס בצבע אדום בוהק שנוצרו במיוחד לחדר האוכל במונקטון. בסך הכל הוא הזמין ופיקח על בניית חמש גרסאות שונות של הספה, כל אחת בבדים שונים. כולם הפכו לגרסאות איקוניות של ריהוט מהמאה העשרים ומוכרים כביטויים נועזים לעיצוב סוריאליסטי.

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות
+כתבות מומלצות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
חדשות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
גבר אוקינאווי ממוצע חי 80 שנה ונשים 86 (זה בערך 6 שנים יותר מהממוצע
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
חדשות
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
  השותפות החדשות: רוני שימל, דנה לאונר, שירלי אדיב. העמיתות (אסוסייט): מיכל אורן, עדי
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
חדשות
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
ההצללה עשויה מבד ממוחזר והיא משתרעת על שטח של 500 מ”ר. הפרויקט נוצר לאחר שהמחלקה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*