בנקסי פותח לראשונה חנות מקוונת, שמוכרת מוצרי עיצוב לבית ובגדים ממותגים של בנקסי.

 

המלך המחתרתי של הגרפיטי ואמנות הרחוב האנטי-קפיטליסטית, פתח חנות מקוונת משלו, המוכרת אמנות להמונים. המהלך אכזב רבים מאוהדיו, שהאמינו בחוסר הקונפורמיות שלו, אבל מסתבר שזהו חלק ממהלך מתוחכם ומחושב, הרבה יותר ממה שזה ניראה.
עד עתה, אי אפשר היה למכור את עבודות אמנות הגרפיטי שלו, או לתלות אותה במוזיאונים או לאסוף אותה לאוספי אמנות. ציורי הקיר שלו הושחתו או נמחקו שבועות מספר לאחר הופעתן. האמנות של בנקסי היא ארעית, חולפת ובלתי ניתנת לניכוס. זו אמנות רחוב והיא צריכה להישאר ברחוב. “תחנות אוטובוס הן מקומות מעניינים ושימושיים הרבה יותר להצגת אמנות מאשר במוזיאונים”, צוטט האמן “לגרפיטי יש יותר סיכוי לשנות דברים, מאשר כל אמנות שחבויה בתוך הבית.” זו הייתה אמירה יפה וזו לא הייתה הפעם הראשונה שבנקסי הביע זלזול במכירת או יצירת אמנות למכירה או המיועדת למוזיאונים ולגלריות פרטיות. אז מדוע הוא פתח עכשיו חנות לעיצוב משלו? מדוע הוא מוכר את האמנות שלו לאספני האמנות, אותם ביזה כל כך הרבה זמן?
התשובה נעוצה בכך שבנקסי היה מעורב בשלל תביעות לאחרונה, בגלל הפרות זכויות יוצרים. הבולטת שבהן, היא מטעם מפיקת כרטיסי ברכה שטענה לחזקה החוקית על השם “בנקסי”. זה היה הקש שהכריע אותו, הוא הבין שהוא צריך לעשות משהו, אחרת השם המזוהה שלו ישלל ממנו. על פי עצה משפטית שקיבל, בנקסי פתח חנות למכירת אומנות ממותגת משלו, כך שלא ניתן יהיה ליטול ממנו את כינויו, אשר יהיה שייך לו באופן חוקי.

 

 

כך נולדה החנות המקוונת, מקום בו תוכלו להשיג עיצוב משלכם בחתימתו של בנקסי. למרות שזהו בעיקר תכסיס משפטי להגן על אמנותו וזהותו, בנקסי עובד קשה כדי להפוך את החנות ללגיטימית. הדברים שתמצאו באתר שלו הם חכמים, אומנותיים ומגניבים והכל במחירים נוחים יחסית (בהתחשב בעובדה שמדובר באמנות אותנטית מאחד האמנים האנונימיים הידועים ביותר בעולם המודרני), החל מ-10 פאונד לכמעט 1000.  הרווחים, אגב, לא נכנסים לארנק של בנקסי: “ההכנסות ממוצרים אלה יועברו לרכישת סירת הצלה חדשה לפליטים, שתחליף את זו שהוחרמה על ידי הרשויות האיטלקיות”, כתב מארק סטפנס, עורך דינו של בנקסי. “אנו מקווים להציע משהו לכולם”, בישר בנקסי באינסטגרם שלו “כל המוצרים כאן מיוצרים בעבודת יד בבריטניה, באמצעות חומרים קיימים או ממוחזרים, כולל הרעיונות.”
האם אתם יכולים לראות במוצרים הללו חלק מאמנות הרחוב החתרנית והמקורית של בנקסי, כמו האמירות החברתיות שהוא התפרסם בזכות הטבעתן בחוצות הרחוב? לא. הדברים האלה דומים למה שתמצאו בחנות המתנות בכניסה למוזיאון לאמנות בנקסי, שייראו נחמד בסלון ואפשר יהיה להתפאר בהם בפני החברים, כי הם גם חתומים על ידי בנקסי. עם זאת, הכל למטרה טובה. לא רק להצלת פליטים, אלא גם להצלת המוניטין שהאמן בנה במקוריות רבה.

בקרוב החנות של בנקסי ב-ebay

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות
+כתבות מומלצות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
חדשות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
גבר אוקינאווי ממוצע חי 80 שנה ונשים 86 (זה בערך 6 שנים יותר מהממוצע
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
חדשות
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
  השותפות החדשות: רוני שימל, דנה לאונר, שירלי אדיב. העמיתות (אסוסייט): מיכל אורן, עדי
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
חדשות
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
ההצללה עשויה מבד ממוחזר והיא משתרעת על שטח של 500 מ”ר. הפרויקט נוצר לאחר שהמחלקה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*