"מזל טוב" הוא מתחם הסעדה ואלכוהול הרוחש בחורבה, מה שהיה בניין נטוש ברובע היהודי של בודפשט. החל משנות ה-90, התמקמו מקומות בילוי בבניינים הנטושים שם ויצרו את מרכז סצנת חיי הלילה של בודפשט. רבים מהמקומות המצליחים, מבוססים על אוכל ישראלי.

בירת הונגריה אולי ידועה בארכיטקטורה המדהימה שלה ובמרחצאות התרמיים המרגיעים, אבל טיול לשם לא יהיה מושלם בלי לתפוס ראש טוב בבר מדליק.
בניגוד גמור לאפרפרות וחוסר ההומור המאפיין את המקומיים שתפגשו בבודפשט, הרי סצנת הלילה שם, מציעה מגוון אדיר של מסעדות, פאבים וברים, חלקם מרוכז במתחמים שלמים, המעוצבים במקוריות רבה וסואנים בבליינים.
האזור השוקק ביותר בנושא, נמצא ברובע היהודי, אשר בפאתיו נמצא אחד מבתי הכנסת הגדולים, העתיקים והיפים ביותר באירופה. בית הכנסת מהווה אטרקציה תיירית יוצאת דופן ותור ארוך משתרך בכניסה שלו. בהתחשב בכך שרבים מהעומדים בו נטולי זיקה יהודית או ישראלית כלשהי, הרי שזו מחמאה יוצאת דופן לתרבותנו.
אבל לא רק בית הכנסת מהווה אטרקציה בבודפשט. התור הארוך ביותר בפתחה של מסעדה, משתרך בפתחה של מסעדת “מזל טוב“. מקום מפגש של תרבות וגסטרונומיה זה, שהוקם בשנת 2014, מעוצב בכשרון על ידי Studio Arkitekter בשיתוף 81Font, תוך הוקרה למורשת היהודית ולמטבח של המזרח התיכון. המטבח מופעל על ידי רשת חומוס בר המפורסמת בבודפשט. האסתטיקה שלה עירונית עם תחושה תעשייתית, אריחים צבעוניים ממרוקו ואורות נצנצים תלויים מעל הבר וכמובן, הרבה כיתובים בעברית צחה. האוכל – כמעט כל מה שאתם מכירים ממסעדות בדרום תל אביב או קרית שמונה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מתחם קולינארי נוסף, המבוסס בעיקר על אלכוהול ומוסיקה, הוא szimpla. המתחם המצליח מפוצץ באנשים ואף הוא בבעלות ישראלית. זהו מתחם של פאבים קטנים, מעוצב זרוק ומכיל אזורי ישיבה מגוונים ביותר.
אפשר למצוא באזורי הבילוי לא מעט פאבים ומסעדות הנושאים שמות יהודיים (כמו “יידישע מאמא”) או אף עבריים למהדרין וכתובות בעברית, הן חלק בלתי נפרד מהעיצוב וכנראה מקדם משיכה לקהל.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

והנה תמונות נוספות ממתחם בילוי קולינרי נוסף

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מדריך
+כתבות מומלצות
ההר Fanjing Mountain בסין
מדריך
ההר Fanjing Mountain בסין
השמורה היא אתר בודהיסטי קדוש, בעל יופי טבעי, עם תצורות סלע יוצאות דופן ומגוון
אתר הנופש והספא AYANA, באלי
מדריך
אתר הנופש והספא AYANA, באלי
המקום מפורסם גם בזכות השקיעות המרהיבות שלו, שנראות טוב יותר מהבר Rock Bar האייקוני
בקתת הנופש Aura House בבאלי
מדריך
בקתת הנופש Aura House בבאלי
הוייב הוא של יוקרה בת קיימא, בתוך מבנה טרופי מדהים מבחינה אדריכלית, מעוצב כולו

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*