לאורך גדות נהר הנילוס האגדי, כשמדבר סהרה נמצא בגבכם ונופים עוצרי נשימה מעל הנילוס מולכם, הנהר הגדול מתפתל בין הערים העתיקות לוקסור ואסואן, שם מתנשאים מהחוף החולי בתי אנאקאטו נוביאן nubian houses, שנראים כמו מתוך חיזיון מתעתע במדבר. מבוך של בתים מעוצבים בלבני בוץ מדורגים, צבועים בהיר, בצורות גאומטריות עם ציורים הירוגליפיים.

 

בבית ההארחה הקטן Anakato נמצאים 19 חדרים בלבד. המקום העניק השראה לרומן של אגאתה כריסטי. הוא נבנה בסגנון הכפרים הנוביים השלווים שלאורך קטע נהר הנילוס, בו האוכלוסייה דוברת שפה שונה מערבית והדת האסלאמית ידועה כפחות קפדנית מאשר באזורים אחרים. הנשים לא מכסות את פניהן ומדברות בקלות עם זרים. זה לא יוצא דופן שתושבים יזמינו אתכם לאחד הבתים לשתות כוס תה. אירוח הוא המאפיין העיקרי של הסודנים ואם תהיה לכם הזדמנות לחוות אותו, לעולם לא תשכחו זאת.
מלון Anakato הוא סוג המקום בו כל אלה שהתארחו בו, זוכרים את שמו הפרטי של כל אחד מאנשי הצוות. בכל הביקורות שתמצאו עליו, האורחים מזכירים את המארחים האהובים עליהם, בין אם זו המנהלת התוססת, מדריך הפעילויות או טבחי הבית.
הארוחות דומות יותר לחגיגות מסורתיות, המוכנות טרי בכל יום בכל זמן שהאורחים מבקשים אותן ואפשר לסעוד בכל אזור שתרצו, בין טרסות של שטיחים צבעוניים וחצרות. החדרים מעוצבים בפשטות רבה, “טהורים ופרימיטיביים”, כל אחד מהם משקיף אל הנילוס. בלילה, המלון מואר באור רומנטי ממנורות חרס מסורתיות והכל מתחת לאור הירח ליד הנהר.
במהלך היום, אפשר לטייל בחוף בסהרה, לשחות בנילוס ולהפליג על פלוקה, לטייל ברחבי הכפר גרב סוהיל ולהראות כיצד הנוביאנים חיים.
בית ההארחה נמצא מרחק שעה טיסה מקהיר ו-15 דקות נסיעה משדה התעופה אסוואן. מחיר החדרים סביב 130 אירו ללילה.
נוביה היא חבל ארץ היסטורי (בתנ”ך, אזור זה נקרא כוש) בצפון אפריקה, לאורך עמק נהר הנילוס מאסואן, שבמצרים בצפון עד לח’רטום שבסודאן בדרום. החבל הוא רצועה צרה המשתרעת לאורך של כ-500 קילומטרים. האזור נמצא תחת שליטתן של סודאן (שלושת רבעים מהשטח) ומצרים (רבע מהשטח).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מדריך
+כתבות מומלצות
ההר Fanjing Mountain בסין
מדריך
ההר Fanjing Mountain בסין
השמורה היא אתר בודהיסטי קדוש, בעל יופי טבעי, עם תצורות סלע יוצאות דופן ומגוון
אתר הנופש והספא AYANA, באלי
מדריך
אתר הנופש והספא AYANA, באלי
המקום מפורסם גם בזכות השקיעות המרהיבות שלו, שנראות טוב יותר מהבר Rock Bar האייקוני
בקתת הנופש Aura House בבאלי
מדריך
בקתת הנופש Aura House בבאלי
הוייב הוא של יוקרה בת קיימא, בתוך מבנה טרופי מדהים מבחינה אדריכלית, מעוצב כולו

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*