בתחומי‭ ‬האדריכלות‭ ‬והעיצוב,‭ ‬נתפס‭ ‬האור‭ ‬כחומר‭ ‬לכל‭ ‬דבר,‭ ‬המשרת‭ ‬את‭ ‬התכנון‭ ‬כחלק‭ ‬בלתי‭ ‬נפרד‭ ‬ואילו בסביבות‭ ‬עבודה,‭ ‬הוא‭ ‬מהווה‭ ‬מרכיב‭ ‬משמעותי‭ ‬במשוואה‭ ‬הכורכת‭ ‬תאורה‭ ‬נכונה‭ ‬עם‭ ‬יעילות‭ ‬ותפוקה‭ ‬טובה. "‬אבל‭ ‬מעל‭ ‬הכל‭ ‬אור‭ ‬הוא‭ ‬קסם‮",‬ אומרת‭ ‬מעצבת‭ ‬התאורה‭ ‬מיכל‭ ‬קנטור, ‬אשר‭ ‬חלקה‭ ‬איתנו‭ ‬את‭ ‬מומחיותה‭ ‬בתחום‭ ‬התאורה‭ ‬של‭ ‬סביבות‭ ‬עבודה‭.‬

מאז‭ ‬חדרה‭ ‬נורת‭ ‬החשמל‭ ‬לחיי‭ ‬בני האנוש‭ ‬והאירה את חיינו,‭ ‬ הלכה‭ ‬והעמיקה‭ ‬ההבנה‭ ‬באשר‭ ‬לכוחו‭ ‬של‭ ‬האור‭ ‬ואיכויותיו‭ ‬הייחודיות‭,‬ הרבה‭ ‬מעבר‭ ‬להארת‭ ‬חלל‭ ‬חשוך‭ ‬בהיבט‭ ‬פונקציונאלי‭ ‬גרידא‭. ‬ כך,‬ אם‭ רבעב ‬ההתייחסות‭ ‬לתאורה‭ ‬הייתה‭ ‬במידה‭ ‬רבה‭ ‬כאל‭ ‬דקורציה‭ ‬והתמקדה‭ ‬בגופים‭ ‬מפיצי‭ ‬האור‭,‬ אזי‭ ‬העשורים‭ ‬האחרונים‭ ‬חידדו‭ ‬את‭ ‬ההכרה‭ ‬בה‭ ‬כאמצעי‭ ‬המשרת‭ ‬צרכי‭ ‬תכנון‭ ‬והגדירו‭ ‬דיסציפלינה‭ ‬של‭ ‬תאורה‭ ‬טכנית‭-‬אדריכלית‭ ‬העושה‭ ‬באור‭ ‬שימוש‭ ‬חומרי‭ .‬

 

╫ק╫£╫£_╫¢╫á╫ש╫í╫פ_╫⌐╫ס╫ץ_╫ף╫º╫ץ╫¿╫ר╫ש╫ס╫ש╫¥_╫₧╫⌐╫£╫ש╫₧╫ש╫¥_╫ק╫ץ╫ץ╫ש╫פ_╫ץ╫ש╫צ╫ץ╫נ╫£╫ש╫¬_-_╫ע╫á╫¿╫£

משרדי‭ ‬חברת‭ ‬ג‭’‬נרל‭ ‬אלקטריק

 

“למרות‭ ‬שלא‭ ‬מדובר‭ ‬במהות‭ ‬פיזית‭ ,‬האור‭ ‬נתפס‭ ‬כחומר‭ ‬לכל‭ ‬דבר‭ ‬ועניין‭ ‬ויתרה‭ ‬מכך‭:‬ להבדיל‭ ‬מחומר‭ ‬פיזי, ‬הוא‭ ‬ניחן‭ ‬באיכויות‭ ‬מופשטות‭ ‬ולמעשה‭ ‬מדובר‭ ‬בחומר‭ ‬היחיד‭ ‬שמהותו‭ ‬מדעית, ‬קונקרטית‭ ‬ובעלת‭ ‬השפעה‭ ‬רגשית‭ ‬בעת‭ ‬ובעונה‭ ‬אחת‭ – ‬מהות‭ ‬אינסופית‭ ‬שהיא‭ ‬סוד‭ ‬קסמו‭”‬, אומרת‭ ‬מעצבת‭ ‬התאורה‭ ‬מיכל‭ ‬קנטור‭‬‭” ‬אור‭ ‬מגדיר‭ ‬חלל‭ ‬ופרספקטיבות‭ ,‬את‭ ‬הקצב‭ ‬שבו‭,‬ את‭ ‬החוויה‭ ‬שהוא‭ ‬מייצר,‬ את‭ ‬יחסי‭ ‬המתבונן‭ ‬עמו‭ ‬ואפילו‭ ‬את‭ ‬הגדרת‭ ‬האדם‭ ‬את‭ ‬עצמו‭ ‬בתוכו‭ .‬תכנון‭ ‬תאורה‭ ‬לדברי‭ ‬קנטור‭,‬ צריך‭ ‬להתייחס‭ ‬לפונקציה‭ ‬שממלא‭ ‬החלל, ‬למידותיו‭ ‬ולנפחיו‭,‬ לעיצובו‭ ‬ולמיקומו‭.‬ על‭ ‬סמך‭ ‬אלה‭ ‬נקבעים‭ ‬נתוניה, ‬דוגמת‭ ‬רמת‭ ‬התאורה, ‬או‭ ‬גוון‭ ‬האור‭ ‬ותפוקתו‭ ‬וכן‭ ‬הגופים‭ ‬שנבחרים‭ ,‬כמכלול‭ ‬המהווה‭ ‬שכבה‭ ‬רבת‭ ‬משמעות‭ ‬במארג‭ ‬הוויזואלי‭ ‬והתחושתי‭.‬ אז‭ ‬כן‭,‬ תאורה‭ ‬נכונה‭ ‬יכולה ‭”‬להקפיץ‭”‬ חלל‭ ‬אנמי‭ו ‬לחלופין ‭”‬להרוג‭”‬ חלל‭ ‬מרשים‭ ‬ומעניין‭ ‬ככל‭ ‬שיהיה‭ ‬ולאפשר‭ ‬לכל‭ ‬חלל‭ ‬נתון‭ ‬ללבוש‭ ‬מופעים‭ ‬שונים‭ ‬גם‭ ‬בהיבט‭ ‬של‭ ‬אווירה‭ ‬וחוויה‭ ‬רגשית‭.‬ בתוך‭ ‬כך, ‬השגת‭ ‬סיטואציית‭ ‬אור‭ ‬אופטימאלית‭ ‬שמיטיבה‭ ‬עם‭ ‬החלל‭ ‬מחייבת‭ ‬שתכנונה‭ ‬יחל‭ ‬כבר‭ ‬אחרי‭ ‬גיבוש‭ ‬הקונספט‭ ‬הרעיוני‭ ‬ויתנהל‭ ‬בצמוד‭ ‬לתהליך‭ ‬האדריכלי‭.‬ באורח‭ ‬זה‭ ‬היא‭ ‬משתלבת‭ ‬בפרטי‭ ‬התכנון‭ ‬השונים‭ ‬כחלק‭ ‬בלתי‭ ‬נפרד‭ ‬משפת‭ ‬החלל‭ ‬ומהאמירה‭ ‬הוויזואלית‭ ‬המבוקשת‭ ‬וכך‭ ‬גם‭ ‬לגבי‭ ‬החומרים‭ ‬בהם‭ ‬נעשה‭ ‬בו‭ ‬שימוש‭.‬

 

╫ף╫ץ╫ע╫₧╫נ_╫£╫ק╫ף╫¿_╫ש╫⌐╫ס╫ץ╫¬_╫ס╫£╫¬╫ש_╫ñ╫ץ╫¿╫₧╫£╫ש_-_╫¬╫á╫ץ╫ó╫פ_-_╫ע╫á╫¿╫£

 

╫ף╫£╫ñ╫º_╫º╫ס╫£╫פ_╫ץ╫פ╫₧╫¬╫á╫פ_╫ó╫¥_╫ע.╫¬._╫נ╫º╫ץ╫í╫ר╫ש╫¥_╫ס╫º╫á╫פ_╫₧╫ש╫ף╫פ_╫£╫נ_╫⌐╫ע╫¿╫¬╫ש

 

קנטור: “‬אינטראקציה‭ ‬בין‭ ‬אור‭ ‬וחומר‭ ‬היא‭ ‬טוטאלית‭ . ‬סוג‭ ‬של‭ ‬סימביוזה‭ ‬בה‭ ‬קיומו‭ ‬של‭ ‬האחד‭ ‬כרוך‭ ‬בקיומו‭ ‬של‭ ‬השני‭ ‬ולכן‭ ‬גם‭ ‬בחירת‭ ‬גוף‭ ‬התאורה‭ ‬צריכה‭ ‬להיות‭ ‬כזו‭ ‬שתעבוד‭ ‬בהרמוניה‭ ‬עם‭ ‬חומרי‭ ‬החלל‭” .‬אחד‭ ‬האתגרים‭ ‬של‭ ‬תכנון‭ ‬תאורה‭ ‬אדריכלית‭ ‬מתייחס‭ ‬לסביבות‭ ‬עבודה‭ ‬עכשוויות‭, ‬ על‭ ‬כל‭ ‬המשתמע‭ ‬מהשינויים‭ ‬שחלו‭ ‬בהן‭ ‬בשנים‭ ‬האחרונות ‬ובפרט‭ ‬באלה‭ ‬של‭ ‬חברות‭ ‬הי‭ ‬טק,‭ ‬שהפכו‭ ‬במסגרת‭ ‬זו‭ ‬לז‭’‬אנר‭ ‬בפני‭ ‬עצמו‭  .‬העובדים‭ ‬בחברות‭ ‬אלה‭ ‬מבלים‭ ‬במשרד‭ ‬שעות‭ ‬ארוכות,‬ אופי‭ ‬הפעילות‭ ‬בהן‭ ‬משתנה‭ ‬במהלך‭ ‬היום‭ ‬ולא‭ ‬פעם‭ ‬דורש‭ ‬תזוזה‭ ‬בין‭ ‬אזורים‭ ‬שונים‭ ‬בחלל‭ ‬והמרחב‭,‬ שהינו‭ ‬בד‭”‬כ‭ ‬גדול‭ ‬יחסית, ‬מכיל‭ ‬פונקציות‭ ‬שונות‭ ‬במהותן‭ ‬זו‭ ‬מזו‭ ‬שנגזרות‭ ‬מהתנהלות‭ ‬הספציפית‭ .‬ישנן‭ ‬פונקציות‭ ‬קולקטיביות ‬שמזמינות‭ ‬אינטראקציה‭ ‬בין‭ ‬העובדים, ‬לחלופין‭ ‬כאלה‭ ‬שנועדו‭ ‬להעניק‭ ‬את‭ ‬מלוא‭ ‬הפרטיות‭ ‬ואף‭ ‬אופן‭ ‬תכנון‭ ‬האופן‭ ‬ספייס‭ ‬משתנה‭ ‬בהתאם‭ ‬לתחום‭ ‬העיסוק‭ ‬ומאורגן‭ ‬לעתים‭ ‬כמערך‭ ‬של‭’ ‬שכונות‭’‬. סיטואציית‭ ‬חלל‭ ‬מורכבת‭ ‬מסוג‭ ‬זה‭ ‬מכתיבה‭ ‬תכנון‭ ‬תאורה‭ ‬מדוקדק‭ ‬וייעודי‭,‬ המייחס‭ ‬חשיבות‭ ‬רבה‭ ‬גם‭ ‬לגורם‭ ‬הפיזיולוגי‭” ‬כך‭ ‬למשל‭,‬ משעות‭ ‬הערב‭ ‬המוקדמות‭ ‬חשוב‭ ‬להפחית‭ ‬את‭ ‬רמת‭ ‬התאורה‭ ‬כדי‭ ‬לאפשר‭ ‬למלטונין‭ ‬לפעול‭ ‬ולביוריתמוס‭ ‬לתפקד, היות‭ ‬והם‭ ‬אלה‭ ‬שמשפיעים‭ ‬על‭ ‬מידת‭ ‬הערנות‭ ‬מתוך‭ ‬כך‭ ‬גם‭ ‬על‭ ‬יעילות‭ ‬ועל‭ ‬תפוקת‭ ‬העבודה‭”‬ מסבירה‭ ‬קנטור ‭”‬ככלל‭,‬ השאיפה‭ ‬היא‭ ‬להעניק‭ ‬לעובדים‭ ‬חוויה‭ ‬טובה‭ ‬ומוקפדת‭ ‬וסביבה‭ ‬מעצימה‭ ‬שמדגישה‭ ‬התייחסות‭ ‬לגורם‭ ‬האנושי‭”.‬
אופי‭ ‬התאורה‭ ‬משתנה‭ ‬מאזור‭ ‬לאזור‭ ‬בפרמטרים‭ ‬שונים‭ ‬כמו‭ ‬רמת‭ ‬האור‭,‬ אפשרות‭ ‬עמעום, ‬ויזואליה‭ ‬שנוצרת‭ ‬וכדומה‭ ,‬לפעמים‭ ‬הוא‭ ‬משתנה‭ ‬גם‭ ‬באותו‭ ‬אזור‭ ‬עצמו‭.‬ קנטור‭:‬ “באופן‭ ‬ספייס‭ ‬לדוגמה‭,‬ המטרה‭ ‬היא‭ ‬שלכל‭ ‬עובד‭ ‬תהיה‭ ‬שליטה‭ ‬ובקרה‭ ‬על‭ ‬רמת‭ ‬התאורה‭ ‬בעמדת‭ ‬העבודה‭ ‬שלו‭ ‬והיא‭ ‬ניתנת‭ ‬להשגה‭ ‬ע‭”‬י‭ ‬שימוש‭ ‬בגופי‭ ‬תאורה‭ ‬זהים‭ ‬ש‭’‬יודעים’‬ לייצר‭ ‬מצבי‭ ‬אור‭ ‬משתנים‭ – ‬תאורה‭ ‬ישירה‭ ‬או‭ ‬בלתי‭ ‬ישירה‭ – ‬בהדלקות‭ ‬שונות‭.‬ בחדרי‭ ‬ישיבות‭ ‬התאורה‭ ‬צריכה‭ ‬להתאים‭ ‬למערך‭ ‬הטכנולוגי‭ ‬הנרחב‭ ‬שמשתלב‭ ‬בהם‭ ‬היום‭, ‬ לחדרי‭ ‬פוקוס‭) ‬חללים‭ ‬שקטים‭ ‬שנועדו‭ ‬לשרת‭ ‬פורומים‭ ‬מצומצמים)‭ ‬מתאימה‭ ‬תאורה‭ ‬רכה‭ ‬ואינטימית‭ ‬יותר‭ ‬שמהדהדת‭ ‬ממד‭ ‬ביתי‭ ‬וכך‭ ‬גם‭ ‬בחללים‭ ‬אישיים‭ ‬שהינם‭ ‬סוג‭ ‬של‭ ‬תאים‭ ‬שקטים‭ ‬המאפשרים‭ ‬פרטיות‭ ‬לעובדים‭ ‬יחידים‭ ‬ואינם‭ ‬חלק‭ ‬ממערך‭ ‬עמדות‭ ‬העבודה‭” .‬לובי‭ ‬הכניסה‭ ‬לסביבת‭ ‬העבודה‭ ‬והמעברים‭ ‬שמשתלבים‭ ‬בין‭ ‬אזוריה‭ ,‬הם‭ ‬חללים‭ ‬משמעותיים‭ ‬נוספים‭ ‬שדורשים‭ ‬תכנון‭ ‬תאורה‭ ‬מושכל‭ ,‬למרות‭ ‬שהם‭ ‬אינם‭ ‬מוגדרים‭ ‬כפונקציות‭ ‬עבודה‭ ‬פר‭ ‬סה‭” :‬לובי‭ ‬הכניסה‭ ‬הוא‭,‬ למעשה‭,‬ המפגש‭ ‬הראשון‭ ‬עם‭ ‬החלל‭ ‬וככזה‭ ‬צריך‭ ‬לשדר‭ ‬תחושה‭ ‬מסבירת‭ ‬פנים‭ ‬והמעברים‭ ‬המקשרים‭ ‬בין‭ ‬אזורים‭ ‬ומייצרים‭ ‬את‭ ‬הסירקולציה‭ ‬בחלל,‭ ‬מטופלים‭ ‬בקפידה‭ ‬רבה‭ ‬כאזורים‭ ‬חווייתיים‭ ,‬מתוך‭ ‬תפיסת‭ ‬מרחב‭ ‬העבודה‭ ‬כמכלול‭ ‬שאמור‭ ‬לספק‭ ‬סביבה‭ ‬נעימה‭ ‬ומכילה.‬

את‭ ‬משנתה‭ ‬הסדורה‭ ‬מדגימה‭ ‬קנטור‭ ‬באמצעות‭ ‬לקט‭ ‬של‭ ‬סיטואציות‭ ‬מוארות‭ ‬ומאירות‭:‬ אזורים‭ ‬שונים‭ ‬בסביבות‭ ‬עבודה‭ ‬בהן‭ ‬הייתה‭ ‬אמונה‭ ‬על‭ ‬תכנון‭ ‬התאורה‭.‬

 

xsdee

 

╫₧╫ó╫ס╫¿_╫ó╫¥_╫º╫ש╫¿_╫£╫ף_╫₧╫ץ╫נ╫¿_-_╫ף╫ץ╫ע╫₧╫נ_╫£╫₧╫ó╫ס╫¿_╫ק╫ץ╫ץ╫ש╫¬╫ש_-_╫ע╫á╫¿╫£

 

משרדי‭ ‬חברת‭ ‬ג‭’‬נרל‭ ‬אלקטריק
תכנון‭ ‬ועיצוב‭:‬ מיכי‭ ‬סתר‭ ‬אדריכלים‭ ‬
צילום:‬ עוזי‭ ‬פורת‭ ‬
תכנון‭ ‬תאורה:‬ מיכל‭ ‬קנטור
‭‬לובי‭ ‬הכניסה‭ ‬למשרדים‭ ‬כמפגש‭ ‬ראשון‭ ‬מסביר‭ ‬פנים‭ ‬לעובדים‭ ‬ולמבקרים‭ ‬כאחד‭.‬ מתקרה‭ ‬תעשייתית‭ ‬מטופלת‭ ‬בקפידה‭ ‬משתלשלים‭ ‬גופי‭ ‬תאורה‭ ‬דקורטיביים‭ ‬שבוצעו ‭‬‭”‬קאסטם‭ ‬מייד‭”‬ תוך‭ ‬יצירת‭ ‬רובד‭ ‬תקרה‭ ‬נוסף‭ ‬בעל‭ ‬גון‭ ‬מזמין‭ ‬וחמים‭ . ‬קיר‭ ‬הצמחייה‭ ‬הירוק‭ ‬מואר‭ ‬באמצעות‭ ‬פס‭ ‬צבירה‭ ‬עם‭ ‬ספוטים‭, ‬ כשהוא‭ ‬מספק‭ ‬רקע‭ ‬לגופים‭ ‬התלויים‭ ‬ומשלים‭ ‬את‭ ‬החוויה‭ ‬האסתטית.
‬חלל‭ ‬ישיבות‭ ‬לא‭ ‬פורמאלי‭ ,‬בו‭ ‬תכנון‭ ‬התאורה‭ ‬מתכתב‭ ‬עם‭ ‬ממד‭ ‬של‭ ‬תנועה‭ ‬ששזור‭ ‬בעיצוב‭ ‬החלל‭ ‬ובאופן‭ ‬תיחומו‭ .‬גופים‭ ‬דקורטיביים‭ ‬תלויים‭ ‬מהתקרה‭ ‬עוקבים‭ ‬אחר‭ ‬הגרפיקה‭ ‬המעטרת‭ ‬את‭ ‬הקיר, ‬כשהם‭ ‬ניתנים‭ ‬להטיה‭ ‬ומפיצים‭ ‬אור‭ ‬לא‭ ‬ישיר,‭ ‬נעים‭ ‬ונוח‭ ‬לעין‭ ‬ולתחושה‭.‬ פרופיל‭ ‬תאורה‭ ‬בחלקו‭ ‬העליון‭ ‬של‭ ‬הקיר‭ ‬שוטף‭ ‬אותו‭ ‬באור‭ ‬ומדגיש‭ ‬את‭ ‬מופעו‭ ‬הגראפי‭. ‬
‭ ‬באזור‭ ‬נוסף‭ ‬של‭ ‬החלל‭,‬ מעל‭ ‬דלפק‭ ‬כניסה‭ :‬גופי‭ ‬תאורה‭ ‬אקוסטיים‭ ‬מבטיחים‭ ‬שקט‭ ‬נדרש‭ ‬ובממדיהם‭ ‬הנדיבים‭ ‬מייצרים‭ ‬טוויסט‭ ‬של‭ ‬עניין‭ ‬לא‭ ‬שגרתי‭.‬ באזור‭ ‬ההמתנה‭ ‬הסמוך‭ ‬משתלבים‭ ‬גופים‭ ‬דקורטיביים‭ ‬צבעוניים‭ ‬המעשירים‭ ‬את‭ ‬חזותו‭.
‬ ‬‭‬חלל‭ ‬עבודה‭ ‬פתוח:‬ תאורה‭ ‬פונקציונאלית‭ ‬מופצת‭ ‬מגופים‭ ‬בתצורת‭ ‬משולשים‭ ‬המייצרים‭ ‬שכבת‭ ‬עניין‭ ‬ויזואלית‭ ‬בתקרה.‭
‬תפיסת‭ ‬המעברים‭ ‬כחלק‭ ‬משמעותי‭ ‬במכלול‭ ‬מרחב‭ ‬העבודה‭ :‬קיר‭ ‬פרספקס‭ ‬עם‭ ‬דיגום‭ ‬מחורץ‭ ‬מואר‭ ‬באמצעות‭ ‬גופי‭ ‬לד‭ ‬אינטגראליים‭ ‬מלווה‭ ‬את‭ ‬המעבר‭ ‬ומייצר‭ ‬עניין‭ ‬ויזואלי‭ ‬ייחודי‭ ‬ההופך‭ ‬אותו‭ ‬לחלל‭ ‬חווייתי‭ ‬בפני‭ ‬עצמו‭. ‬

 

 

╫ק╫ף╫¿_╫ש╫⌐╫ס╫ץ╫¬_╫ס╫£╫¬╫ש_╫ñ╫ץ╫¿╫₧╫£╫ש_IBM

משרדי ‭ ‬IBM

 

╫₧╫ó╫ס╫¿__0IBM

 

משרדי ‭ ‬IBM
תכנון‭ ‬ועיצוב‭ :‬אדריכלים‭ ‬מיקי‭ ‬קורנהויזר‭ ‬ושני‭ ‬פרי‭ ‬
צילום: ‬עוזי‭ ‬פורת‭ ‬
תכנון‭ ‬תאורה‭:‬ מיכל‭ ‬קנטור ‭
‬בחלל‭ ‬ישיבות‭ ‬בלתי‭ ‬פורמאלי:‬ תאורה‭ ‬נסתרת‭ ‬הבוקעת‭ ‬ממרווח‭ ‬ניתוק‭ ‬בין‭ ‬הקירות‭ ‬והתקרה‭ ‬נוסכת‭ ‬אור‭ ‬נעים‭ ‬לשהייה‭ ‬ומדגישה‭ ‬את‭ ‬העושר‭ ‬העיצובי‭ ‬שמייצרים‭ ‬דיגום‭ ‬גראפי‭ ‬על‭ ‬הקיר‭ ‬ופריטי‭ ‬ריהוט‭ ‬צבעוניים.
‭פ ‬סי‭ ‬תאורה‭ ‬באורכים‭ ‬משתנים‭ ‬מותקנים‭ ‬בתקרת‭ ‬מעבר‭ ‬תוך‭ ‬יצירת‭ ‬מקצב‭ ‬דינאמי‭ ‬והדגשת‭ ‬הפרספקטיבה‭.‬

 

 

╫º╫ñ╫ר╫¿╫ש╫פ

במשרדי‭ ‬חברת‭ ‬פלנטיר

 

משרדי‭ ‬חברת‭ ‬פלנטיר
תכנון‭ ‬ועיצוב‭:‬ אורבך‭ ‬הלוי‭ ‬אדריכלים
צילום: ‬עוזי‭ ‬פורת
תכנון‭ ‬תאורה‭ :‬מיכל‭ ‬קנטור
‭ ‬אזור‭ ‬הקפיטריה‭ ‬שנועד‭ ‬לפסקי‭ ‬זמן‭ ‬של‭ ‬חברותא‭ ‬באווירה‭ ‬בלתי‭ ‬פורמאלית‭ :‬תאורה‭ ‬אינטגראלית‭ ‬שמשתלבת‭ ‬עם‭ ‬אלמנט‭ ‬קונסטרוקציה,‭ ‬מפיצה‭ ‬אור‭ ‬אחיד‭ ‬ונעים‭ ‬לעין‭ .‬הודות‭ ‬לתכנון‭ ‬המדויק‭ ‬משטח‭ ‬הבוצ‭’‬ר‭ ‬של‭ ‬הדלפק‭ ‬מואר‭ ‬באופן‭ ‬שמדגיש‭ ‬את‭ ‬מרקמו‭ ‬הטבעי‭ ‬של‭ ‬העץ‭ ‬ומגלם‭ ‬בכך‭ ‬את‭ ‬חשיבות‭ ‬האינטראקציה‭ ‬בין‭ ‬אור‭ ‬וחומר‭.‬

 

 

╫ק╫ף╫¿_╫ש╫⌐╫ס╫ץ╫¬_╫ר╫ש╫¥_8

משרדי‭ ‬חברת ‭ ‬TEAM 8

 

╫ק╫£╫£_╫¢╫á╫ש╫í╫פ_╫ר╫ש╫¥8

 

╫נ╫ץ╫ñ╫ƒ_╫í╫ñ╫ש╫ש╫í_-_╫⌐╫¢╫ץ╫á╫פ_╫ר╫ש╫¥_8

 

משרדי‭ ‬חברת ‭ ‬TEAM 8
תכנון‭ ‬ועיצוב: ‬סקורקא‭ ‬אדריכלים,‬ קדם‭ ‬שנער‭ ‬
צילום: ‬יואב‭ ‬פלד‭ ‬
תכנון‭ ‬תאורה: ‬מיכל‭ ‬קנטור ‭
‬‭‬חלל‭ ‬ישיבות:‬ פרופילי‭ ‬תאורה‭ ‬שחורים‭ ‬כהד‭ ‬ויזואלי‭ ‬למסגרת‭ ‬שחורה‭ ‬בתקרה. ‬תאורת‭ ‬המעברים‭ ‬משתקפת‭ ‬לתוך‭ ‬החלל‭ ‬מבעד‭ ‬לזיגוג‭ ‬העוטף‭ ‬אותו‭.
‬‭‬חלל‭ ‬עבודה‭ ‬פתוח‭ ‬המאורגן‭ ‬במערך‭ ‬של‭ ‬שכונות‭:‬ מסגרות‭ ‬מוארות‭ ‬בתקרה‭ ‬מפיצות‭ ‬תאורה‭ ‬כללית‭ ‬המעניקה‭ ‬גמישות‭ ‬מותאמת‭ ‬להצבות‭ ‬משתנות‭ ‬של‭ ‬עמדות‭ ‬העבודה‭. ‬ האופן‭ ‬בו‭ ‬הן‭ ‬נראות‭ ‬כ‭”‬חודרות‭” ‬ לחלל‭ ‬הצמוד‭ ‬דרך‭ ‬הזכוכית‭ ‬החוצצת‭ ‬בין‭ ‬שני‭ ‬החללים‭ ‬מייצר‭ ‬משחק‭ ‬ושכבת‭ ‬השתקפויות‭ ‬הנוסכת‭ ‬עניין‭.‬‭
‬בחלל‭ ‬הכניסה‭:‬ שילובים‭ ‬של‭ ‬גופים‭ ‬טכניים‭ ‬ודקורטיביים‭ ‬מתכתבים‭ ‬היטב‭ ‬עם‭ ‬פריטי‭ ‬הריהוט‭ ‬ומייצרים‭ ‬הרמוניה‭ ‬ויזואלית‭ – ‬גופי‭ ‬תאורה‭ ‬צבעוניים‭ ‬מעץ, ‬תאורה‭ ‬עילית‭ ‬כללית‭ ‬לצד‭ ‬אלומות‭ ‬אור‭ ‬על‭ ‬הקיר‭, ‬גוף‭ ‬עשוי‭ ‬עץ‭ ‬ש‭”‬מחמם” ‬את‭ ‬עמוד‭ ‬הבטון‭ ‬והיררכיה‭ ‬של‭ ‬צבעים‭.‬

 

 

╫ק╫£╫£_╫₧╫⌐╫ק╫º╫ש╫¥_0_╫₧╫ש╫º╫¿╫ץ╫í╫ץ╫ñ╫ר

משרדי‭ ‬חברת‭ ‬מיקרוסופט

 

╫נ╫ץ╫ñ╫ƒ_╫í╫ñ╫ש╫ש╫í_╫¬╫נ╫ץ╫¿╫פ_╫ס╫£╫¬╫ש_╫ש╫⌐╫¿╫פ_╫ץ╫ש╫⌐╫¿╫פ_╫á╫⌐╫£╫ר╫¬_╫₧╫ש╫º╫¿╫ץ╫í╫ץ╫ñ╫ר

 

משרדי‭ ‬חברת‭ ‬מיקרוסופט
תכנון‭ ‬ועיצוב: ‭ ‬BA ARCHITECTS‭ ‬
צילום:‬ אילן‭ ‬נחום
תכנון‭ ‬תאורה:‬ מיכל‭ ‬קנטור ‭
‬חלל‭ ‬משחקים:‬ משחק‭ ‬פרופילי‭ ‬תאורה‭ ‬על‭ ‬התקרה,‭ ‬חובר‭ ‬לרוח‭ ‬המשחק‭ ‬של‭ ‬החלל‭ ‬ותואם‭ ‬את‭ ‬מהותו.‬ גוף‭ ‬תאורה‭ ‬דקורטיבי‭ ‬מעל‭ ‬פינת‭ ‬הישיבה‭ ‬מעשיר‭ ‬את‭ ‬מופעו‭ ‬עם‭ ‬נגיעה‭ ‬תלת‭ ‬ממדית‭.
‬בשאיפה‭ ‬להעניק‭ ‬לעובדים‭ ‬סביבה‭ ‬תומכת‭ ‬ומעצימה:‬ חלל‭ ‬עבודה‭ ‬פתוח‭ ‬בו‭ ‬משתלבים‭ ‬גופים‭ ‬המספקים‭ ‬תאורה‭ ‬ישירה‭ ‬ובלתי‭ ‬ישירה,‬ כמצבים‭ ‬הניתנים‭ ‬לשליטה‭ ‬ע‭”‬י‭ ‬העובד‭ ‬בהתאם‭ ‬לנוחותו‭ ‬והעדפתו‭.‬‭
‬גופי‭ ‬תאורה‭ ‬תלויים‭ ‬בעיצובים‭ ‬שונים‭ ‬אך‭ ‬מאותה‭ ‬משפחה,‭ ‬מלווים‭ ‬את‭ ‬עברו‭ ‬האחד‭ ‬של‭ ‬חלל‭ ‬המעבר‭ ‬ופס‭ ‬תאורה‭ ‬מעברו‭ ‬השני‭ ‬מדגיש‭ ‬את‭ ‬מרקמו‭ ‬של‭ ‬הקיר‭.‬

 

 

╫₧╫ó╫ס╫¿_╫₧╫ש╫º╫¿╫ץ╫í╫ץ╫ñ╫ר

משרדי עו”ד שיין

 

╫º╫£╫נ╫í╫ש_╫ס╫ñ╫¿╫⌐╫á╫ץ╫¬_╫ó╫¢╫⌐╫ש╫ץ╫ש╫¬

 

משרד‭ ‬עו‭”‬ד‭ ‬שיין
תכנון‭ ‬ועיצוב‭:‬ אדריכלים‭ ‬מיקי‭ ‬קורנהויזר‭ ‬והדס‭ ‬מקוב
צילום: ‬עוזי‭ ‬פורת‭ ‬
תכנון‭ ‬תאורה: ‬ מיכל‭ ‬קנטור
‭‬חדר‭ ‬ישיבות: ‬ חריצי‭ ‬אור‭ ‬בשני‭ ‬צידי‭ ‬החלל‭  ‬וגוף‭ ‬תאורה‭ ‬דקורטיבי‭ ‬עשוי‭ ‬זכוכית‭ ‬כפרשנות‭ ‬מודרנית‭ ‬לעיצוב‭ ‬קלאסי‭. ‬

לכל הכתבות בקטגוריית מדריך
+כתבות מומלצות
ההר Fanjing Mountain בסין
מדריך
ההר Fanjing Mountain בסין
השמורה היא אתר בודהיסטי קדוש, בעל יופי טבעי, עם תצורות סלע יוצאות דופן ומגוון
אתר הנופש והספא AYANA, באלי
מדריך
אתר הנופש והספא AYANA, באלי
המקום מפורסם גם בזכות השקיעות המרהיבות שלו, שנראות טוב יותר מהבר Rock Bar האייקוני
בקתת הנופש Aura House בבאלי
מדריך
בקתת הנופש Aura House בבאלי
הוייב הוא של יוקרה בת קיימא, בתוך מבנה טרופי מדהים מבחינה אדריכלית, מעוצב כולו

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*