כמו תעתוע באובך שמעל אפריקה, עומד העתק כמעט מדויק של בזיליקת פטרוס הקדוש בוותיקן. הוא נבנה בשנת 1989, עם כיפת הרנסנס הרומית והכיכר המקיפה של הוותיקן ברומא, בשטח של 30,000 מ"ר, שקבע שיא גינס ככנסייה הגדולה ביותר על פני כדור הארץ.

בזיליקת Basilique Notre-Dame de la Paix de Yamoussoukro, היא הפנטזיה של Felix Houououet-Boigny, הנשיא הראשון של חוף השנהב, אשר הקצה לפרויקט כ-300 מיליון דולר,
באמצעותם ייבא 30 דונם שיש מאיטליה ו-23,000 מ”ר של ויטראז’ים בעיצוב עכשווי מצרפת.
האדריכל הלבנוני פייר פקורי יחד עם צבא פועלים שעבדו גם ביום וגם בלילה, השלימו את הבנייה בתוך 3 שנים. הוותיקן הביעה הסכמה לשיבוט, אך האפיפיור יוחנן פאולוס השני, ביקש באופן אישי מהנשיא, לבנות את את הכיפה מעט נמוך יותר מגובה כיפת סנט פיטר המקורית. הנשיא ציית, אך העמיד בראש הכיפה צלב זהב ענק וזכה בתואר נוסף בגינס, של הכנסייה הגבוהה ביותר בנצרות.
הבזיליקה מתהדרת בקידום התיירות במדינה ובפרסומי התיירות שלה היא מוצגת לצד מגרשי גולף, מלונות ובתי קזינו. המציאות בעייתית יותר: עד 18,000 איש יכולים לסגוד בבזיליקה (7,000 יושבים, 11,000 עומדים), אך במדינה בה יותר משני שליש מאנשיה אינם נוצרים כלל, היא מתקשה למלא אפילו כמה מושבים. לרוב מתפללים בה כ-3 אנשים. כך, בעוד תושבי ימוסוקרו חיים בשכונות עוני ומתקשים לשרוד, יש להם את הבזיליקה, הוותיקן האפריקאי המתנשא מעל האופק ומחכה לכ-18,000 אלפים מתפללים שכנראה לעולם לא יגיעו.

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מהעולם
+כתבות מומלצות
הבלוג של ורדית חרצית
מהעולם
הבלוג של ורדית חרצית
 
החברות המופלאה בין כלב וחתול ומסעותיהם בעולם
מהעולם
החברות המופלאה בין כלב וחתול ומסעותיהם בעולם
לחשבון האינסטגרם שלהם יש יותר מ-1.5 מיליון עוקבים. המשותף לשני החברים בעלי ארבע הרגליים
היפנים מייצרים עץ בטכניקת daisugi – מבלי לכרות עצים, כבר 700 שנה
מהעולם
היפנים מייצרים עץ בטכניקת daisugi – מבלי לכרות עצים, כבר 700 שנה
  לטכניקת daisugi קווי דמיון משותפים לזו של הבונסאי – אמנות יפנית בת אלף

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*