פנגולינים הם היונקים הנסחרים ביותר בעולם - הם נגנבים מבתי הגידול שלהם, נגנבים מהאנשים שהמסורות התרבותיות שלהם תלויות בהם, נגנבים ממרקם הטבע והתרבות.

 

הצלם Paul Hilton מהארגון The International League of Conservation Photographers, פרסם תיעוד מצולם שלו על מעשיהם של מבריחי פנגולינים באינדונזיה. בסדרת התמונות “The pangolin pit”, נראים אלפי פנגולינים שנטבחו, מוטלים בבור לפני שריפתם, במדן, אינדונזיה.
הצלם ידוע בתיעוד עשרות מעשי טבח שעושים בני אדם בחיות בר, אבל שום דבר לא הכין אותו למראה זה של 4,000 פנגולינים (חמישה טון), המוטלים בבור לפני שריפה, באחת התפיסות הגדולות ביותר של בעלי החיים מוברחים. הם נועדו לסין ולווייטנאם, לסחר בבשר אקזוטי או לרפואה עממית.
הודות לצילומים שלו, המשטרה האינדונזית, ממשלת אינדונזיה והיחידה לפשעים בחיות בר של החברה לשימור חיות הבר, עצרו את המבריחים הללו. ההאמנה נגד סחר בינלאומי במינים בסכנת הכחדה של בעלי חיים וצמחי בר, CITES, אסרה על סחר בפנגולינים וחלקיהם במאמץ לדכא את הביקוש.
הצילום המבעית של הפנגולינים המוטלים בבור, מראה עד כמה בקלות יכול זן של בעלי חיים להכחד מעל כדור הארץ. הילטון הגיע לקרחת היער בסומטרה, אינדונזיה, בדיוק לפני שנציגי אכיפת החוק עמדו להעלות באש את הפשע שנעשה בחיות הבר. הם הוצאו ממחסן שהחביא ארגזים ומכולות משלוח מלאות בפנגולינים קפואים, המיועדים לצריכה בחו”ל. “עמדתי שם זמן מה ולא יכולתי לצלם”, אמר הילטון, שהיה אז במשימה של החברה לשימור חיות הבר “זה היה בשעות הבוקר המוקדמות, נוף מרהיב מסביב ורק כמה שוטרים ואני פשוט עומד שם ומסתכל לתוך הבור הזה וחושב ‘איזו בושה לאנושות'”.
קשקשי פנגולין זוכים לביקוש רב ברפואה העממית והבשר נחשב למעדן בחלקים מסוימים של וייטנאם וסין. על פי ההערכות, יותר מ-10,000 מבעלי החיים נטבחים מדי שנה. באזורים מסוימים ישלמו עד 600 דולר לקילוגרם מהחיה. הפנגולינים שצילם הילטון באותו יום היו בשווי מוערך של 1.8 מיליון דולר.

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
תרבות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
תרבות
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
  ברגע שפורצת מלחמה, אי שם בעולם, נניח באוקראינה, המלחמה יוצרת אצלנו ציפייה שיהיה
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
תרבות
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
בכפרים בפולין, היו גוררים את הנערות ומשליכים אותן לנהר, אך הן יכלו “לפדות” עצמן,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*