אשה אמריקאית בשם Amy Jandrisevits, יצרה יוזמה מעוררת הערצה, יצירתית ונוגעת ללב. היא מקיימת פעילות דרך עמותה שהקימה ושמה A Doll Like Me "בובה כמוני". במסרתה היא מייצרת בובות ייחודיות לילדים עם מוגבלויות. הייחוד של הבובות הוא בכך שהן משחזרות את הנכות של הילד או הילדה וכך הם גדלים עם חבר שנראה כמוהם.

איימי היא עובדת סוציאלית לשעבר והיא מתמסרת כיום לייצור בובות הדומות לבעליהן הילדים בעלי מוגבלוות ונכות פיזית גלוייה. “כשריאן פתחה את הקופסא והוציאה את הבובה שלה, זו הייתה הפעם הראשונה שהיא ראתה דמות של עצמה בצעצוע. זה היה רגע עוצמתי עבור כל המשפחה שלה”, היא מספרת.
היא מתאימה את מאפייני הבובה בדיוק לצילום של הילד שהיא מקבלת – מוצא אתני וכל המאפיינים הייחודיים האחרים שלהם. לאחר מכן, ליד שולחן האוכל המעוגל שלה, היא מתחילה בתהליך בניית הבובה, בעבודת יד. “אני זוכה לקחת חלק בחייהם ומקבלת הצצה לעולמם. אני לא לוקחת את זה בקלות ראש”, היא אומרת “אנחנו צריכים לראות בכל ילד יצירת אמנות. האמנות כאן היא לא הבובות אלא הילד עצמו. אם אנחנו רוצים להפוך לחברה שמעריכה שוני והכלה, זה המקום שבו אנחנו מתחילים”.
עד היום זכו מאות ילדים בבובה מעשי ידיה של Amy. ההורים משלמים 100 דולר עבור כל בובה, כולל משלוח “כשהם לא יכולים להרשות זאת לעצמם, אני אמצא דרך לכסות את זה בעצמי. זה לא רק עסק. זה הדבר הנכון לעשות למען הילדים” היא אומרת.

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
תרבות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
תרבות
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
  ברגע שפורצת מלחמה, אי שם בעולם, נניח באוקראינה, המלחמה יוצרת אצלנו ציפייה שיהיה
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
תרבות
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
בכפרים בפולין, היו גוררים את הנערות ומשליכים אותן לנהר, אך הן יכלו “לפדות” עצמן,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*