תיק עבודות: דינה שהם היא בוגרת האקדמיה בצלאל ומרצה בעבר במחלקה לתקשורת חזותית. את הסטודיו לעיצוב גרפי שלה הקימה ב.1995- הסטודיו משרת כיום את מיטב מוסדות הציבור, מוזיאונים וגלריות לצד חברות עסקיות, הוצאות לאור ועיתונות מודפסת לצד אתרי אינטרנט. לסטודיו בקיאות וידע עמוקים בהליכי דפוס והפקות יצירתיות.

/ עיצוב איכותי ללא פשרות. בפרס משרד החינוך והתרבות שהוענק לה ציינו השופטים: “שהם יוצרת אובייקט מעוצב בעל איכויות כמעט פיסוליות, העומד בפני עצמו. כל עמוד או מפתח עמודים בקטלוגים שעצבה הם יצירה בפני עצמה… שהם מצליחה להשיג בעיצוביה אפיון ייחודי התואם את כתב היד של היוצר שאתו היא עובדת.”

“הספר עב הכרס המסכם את עבודות האדריכלות שלי, ניראה בעצמו כמו חלק מהאדריכלות שלי — מהדהד את הצורות, הצבעוניות והתפיסה החזותית שלי.” אדריכל דוד נופר

/ עיצוב מקיף במכלול רחב משלב פיתוח הרעיון ועד למוצר הסופי: מיתוג ותדמית עסקית, מאזנים שנתיים, עיתונות, ספרים וקטלוגים, עיצוב אריזות, אתרים ומצגות. הבנת צרכי הלקוח והגשמת חזונו.
/ הסטודיו מתנהל תוך הבנה שהוא משרת גם מטרות עסקיות, תדמיתיות והסברתיות. ההתנהלות נעשית מתוך ראייה שהסטודיו שותף לחזון וליעדים של הלקוח ומטרת עבודת העיצוב להגשים את חזונו.

“דינה שהם ביצעה עבורנו את האדפטציה לגרסה העברית של המגזין הבינלאומי ,DOMUS שכללה תרגום של שפה חזותית לועזית לשפה חזותית עברית – כל זאת תוך הבנה חשובה וקריטית, שהקורא הישראלי שונה מהאירופאי וצריך להתאים גם את העיצוב לטעמו והעדפותיו.” גיורא אוריין, מו”ל

מתוך הקטלוג של זוכי פרס העיצוב 2015 (משרד התרבות והספורט)
עיצובי הקטלוגים וספרי האמן של דינה שהם חושפים יכולת הרחבה והעשרה של מנעד העיצוב המסורתי בתחום. שהם יוצרת אובייקט מעוצב בעל איכויות כמעט פיסוליות, העומד בפני עצמו. כל עמוד או מפתח עמודים בקטלוגים שעצבה הם יצירה בפני עצמה, המשתלבת במכלול של הספר תוך העשרת הביטוי הויזואלי. שהם מצליחה להשיג בעיצוביה אפיון ייחודי התואם במידה רבה את כתב היד של היוצר שאתו היא עובדת. העיצובים רבי הדמיון והדינמיות נובעים ממשחק ביחסים בין דימוי, טיפוגרפיה ופורמט הספר.

מתוך הקטלוג של זוכי פרס עידוד היצירה 1997
דינה שהם מציגה גוף עבודות מגוון ורחב, הנוגע בתחומי התרבות והאמנות בארץ. עבודותיה של שהם מצטיינות בפתרונות מקוריים לבעיות של תקשורת חזותית הבאים לידי ביטוי בשפה עיצובית עדכנית, אישית ומקורית, המעוגנת במציאות הישראלית.

 

סטודיו דינה שהם – עבודות

 

תערוכה באגף הנוער של המוזיאון בנושא אשליות אופטיות ותעתועים באמנות.
הקטלוג בנוי כמארז של דפים בודדים ומכיל הפעלות על פי המוקדים השונים בתערוכה. המארז הכסוף משקף את הסביבה כמו מראה, בדף המבוא מופיע טקסט בכתב ראי שניתן לקריאה כאשר הוא משתקף בצד הפנימי של המארז.

 

עסאם אבו-שקרה, ספר גלריה שלוש, הוצאת charta איטליה
עאסם אבו-שקרה, צייר פלסטיני, יליד אום אל פחם, הוא אחד האמנים הפלסטינים היחידים שזכו להכרה של ממסד האמנות הישראלי, לאחר מותו מסרטן בגיל 29 בשנת ;1990 בייחוד בשל דימויי הצבר שביצירתו. בעריכה הגרפית השתדלנו לשמר את הויטאליות והרלוונטיות של ציורי המקור, ספרי הסקיצות קיבלו טיפול נפרד של ׳ספר בתוך ספר׳ בפורמט קטן יותר. בעטיפה השתמשנו בדפוס משי ע״ג נייר דמוי בד ומעטפת שחושפת את חלקו העליון של הספר.

 

 

 

ערד עיר ניסיונית / הדס שדר המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, עיריית ערד
הניסיון התכנוני, המבני והאנושי של ערד נידון בספר באמצעות מחקר תכנוני ואדריכלי־היסטורי, פרשנות עכשווית ומבטים של אמנים העוסקים בפניה השונים של ערד.

 

 

 

מכת שמש, בניה ברוטליסטית בבאר שבע / הדס שדר
ספריית יהודה דקל מידע תיעודי ופרשנות אמנותית, ניתוח אדריכלי ופרשנות היסטורית, תאוריה וחוויה אישית ואנושית — כולם חוברים בספר זה כדי לחשוף את נדבכיה של האדריכלות הברוטליסטית הישראלית.

 

 

 

קטלוג לתערוכה ״מעלים חרס על סדר היום״ מוזיאון אשדוד ע״ש קורין ממן תערוכה קבוצתית של אמני קרמיקה. הקטלוג עשוי גלויות בודדות מאוגדות יחד בין שתי ״גלויות״ קרטון עבה אחוזות בגומיות. ה״גלויה״ העשויה מקרטון אפור עבה מתכתבת עם חומריות החרס ועם השימוש הקדום בחרס כמצע לכתיבה.

 

 

דוח אחריות חברתית סביבתית
Comme il faut הדוח עוסק בשילוב בין ערכים ועסקים, מציג את מעגלי ההשפעה של החברה על העובדים, הלקוחות והספקים, התנהלותה בנושאים של איכות הסביבה ומעורבות בקהילה. הקו העיצובי של הדוח מתחבר למלאכת עשיית האופנה, לתפירה, לגזירה ולשרבוטי עפרון. הצבע הוורוד שמזוהה בדרך כלל עם נשיות מתקתקה נבחר כצבע חזק שמעביר מסר פמיניסטי של נשים משפיעות. הכריכה בתפירת פשתן גלויה בתוך שקית בד. עובדות החברה השתתפו בתכנון ובייצור השקיות ובחלק מהאלמנטים העיצוביים.

 

 

דומוס ישראל | מגזין לאדריכלות ועיצוב
עיצוב גרסה עברית למגזין האיטלקי לאדריכלות ועיצוב .DOMUS המגזין הישראלי מכיל כתבות מקור, כתבות מתורגמות וכן מוסף מיוחד לעיצוב גרפי — ״גרפיקה שימושית״. העיצוב נעשה בהתאמה למגזין הבינלאומי. על גבי שערי המגזין מופיעות יצירות אמנות של היוצרים הישראלים הבאים: 001 / אלי גור אריה, 002 / גיא גולדשטיין, 003 / זויה צ׳רקסקי, 004 / גליה גור זאב, 005 / קטרינה לומונוסוב, 006 / דן ריזינגר

 

 

קטלוג לתערוכה “הולכים על ביצים” מוזיאון אשדוד ע”ש קורין ממן
תערוכת אמנות בהתייחסות לביצה — הקטלוג בפורמט קטן ארוז בתוך תבנית ביצים ושואב השראה מהטיפוגרפיה הנהוגה בענף הלול. הכריכה עשויה מנייר מתכתי בגוון פנינה שמזכיר קליפת ביצה.

 

 

תדמית וקטלוג לתערוכה ״גנובים״ מוזיאון אשדוד ע״ש קורין ממן
התערוכה, שנהגתה לאחר שוד עתיקות שאירע במוזיאון אשדוד, משלבת בין ארכיאולוגיה, משטרה ואמנות, סביב הנושאים המשותפים של פשע, שוד וזיוף. קטלוג התערוכה מדמה עדות מזירת הפשע: הוא ארוז בתוך שקית פלסטיק נוסח המחלקה לזיהוי
פלילי, שבתוכה הממצאים הבאים: פוסטר התערוכה, הקטלוג עצמו ושקיק עם שברי חרס.

 

 

 

קטלוג לתערוכה ״חפרפרת״ מוזיאון תל אביב לאמנות
הקטלוג משמש כמעין יומן מסע של הצופה-משתתף במיצב ״חפרפרת״ של האמנית הילה לולו לין. סדר הדפדוף בקטלוג הוא סדר המעבר בתחנות השונות של העבודה. חללי המיצב מתועדים בצילום פנורמי על גבי דפים כפולים שנפתחים, טקסטים של האמנית מופיעים בשחור ואדום על גבי נייר דק. לטיפוגרפיה של המאמר בשלוש שפות נבחר צבע אדום במקום השחור המסורתי, והקטלוג תפור בתפירת פשתן בחוט אדום.

 


ספר אדריכלי ישראל הוצאת דומוס D+A
ספר בינלאומי ראשון מסוגו, המהווה את כרטיס הביקור של האדריכלות בישראל, בארץ ובעולם. הספר מאגד עבודות של 85 משרדי אדריכלות ועיצוב. עטיפת הספר מודפסת בכחול מטאלי וגוון זרחני.

 

 

ספר אדריכלות ג׳ויס אורון אדריכלות ובנין ערים
ספר אדריכלות (מהדורה 3) ג׳ויס אורון אדריכלות ובנין ערים

 

 

לאומי, מאה שנה | ספר לבנק לאומי הספר סוקר את תולדות הבנק שליווה את המפעל הציוני מראשיתו. משולבים בו צילומים ומסמכים מלפני קום המדינה כאשר הוקם כבנק אנגלו-פלסטינה, עד לימינו ולחזון של עולם העסקים העתידי.

 

 

קטלוג לתערוכה ״גברים בשמש״ מוזיאון הרצליה לאמנות
התערוכה ״גברים בשמש״ עוסקת באמנות פלסטינית עכשווית שיוצריה חיים בישראל. הכותרת לקוחה מתוך סיפור של ע׳סאן כנפאני: שלושה פועלים פלסטינים מנסים למצוא עבודה במדינות המפרץ. הם מסתתרים בתוך מיכל מים ריק, וכאשר המשאית שמובילה אותם מתעכבת במעבר הגבול במדבר, הם פוחדים לצעוק ולבסוף מתים מחום בתוך המיכל.
עטיפת הקטלוג מעבירה את תחושת הסינוור של השמש המדברית ללא היסחפות לסנטימנטליות. המאמרים בקטלוג בערבית, עברית ואנגלית. יצרנו בידול בין השפות בעזרת שימוש בנייר שונה ואפיון שעוזר לקריאה.

 

 

סימני פיסוק | נטי שמיע עפר, ספר אמן הספר ״סימני פיסוק״ מציע התבוננות על ספר כאוביקט במרחב. הפונקציה של ספר כפי שהוא מוכר לנו עוברת מניפולציה בידי האמנית. מרכזה של כל כפולת עמודים — האזור שבו נתפר הספר — הופך לזירת התרחשות של דימויים המתייחסים לקיפול הזה ומנהלים איתו דיאלוג. חורים עגולים עוברים דרך כל הדפים והכריכה. הספר עטוף במעטפת גומי שחור, ניתן להשחיל את קצוות הגומי לתוך כפולה נבחרת, ״לפסק אותו״ ולהפוך אותו לאובייקט תלוי על הקיר.

 

 

 

אדריכלות מבני ציבור | נופר אדריכלים
הוצאת דומוס D+A ספר מקיף המתעד מבני ציבור בתכנונו של האדריכל דוד נופר ומאמרים שלו בנושא מבני ציבור בישראל. משרד נופר אדריכלים עוסק בתכנון מבני חינוך, מבני משרדים והייטק, מוזיאונים, תיאטראות ואולמי מופעים, מוסדות וקמפוסים אקדמיים. עיצוב הספר ממשיך את האג׳נדה של נופר ונובע מתוך שפתו האדריכלית.

 

קו לרקיע, אדריכלות מתחם הבורסה ברמת גן
הוצאת אוריין

 

היא | הילה לולו לין, ספר אמן משכן לאמנות עין חרוד

 

שמ_לה, קטלוג לתערוכה בית האמנים ירושלים

 

 

ספר אדריכלות House The | בית רחמינוב בתכנון יעקב רכטר. בשיתוף עם דן ריזינגר

 

לאתר המעצבת

לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
האריסטוקרט משולי החברה
תרבות
האריסטוקרט משולי החברה
  לוטרק נמלט מהלעג וההשפלה שספג בגלל קומתו, לצריכה כבדה של אלכוהול במיוחד האבסינת,
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
תרבות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
14 עובדות מפתיעות ומרתקות על צבעים
תרבות
14 עובדות מפתיעות ומרתקות על צבעים
  1. גברים ונשים רואים את הצבע האדום בצורה שונה. חוקרים מאוניברסיטת אריזונה, גילו

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*