חוקרים של אימפריית המאיה, גילו שמתחת ליערות הגשם של גואטמלה, הסתתרו לפחות 4 ערים גדולות, יותר מ-900 בתי מגורים ואלפי מטרים של כבישים מוגבהים המקשרים ביניהם. התגלית חושפת את ההיקף האמיתי של הטריטוריה של בני המאיה והתחכום הטכנולוגי שלהם, אשר לא היה ידוע עד עתה.

 

650 קילומטרים רבועים על פני אגן Mirador-Calakmul בצפון גואטמלה, חשפו 30 מגרשי כדורגל, הספורט הקבוצתי העתיק של האזור (הוא כונה אז פוק-טה-פוק) ו-110 קילומטרים של שבילים גבוהים המחברים 417 כפרים. כל זה מתוארך לתקופה הקדם-קלאסית המאוחרת של תולדות המאיה, המאה ה-6 לפנה”ס, שהייתה עדה לאירועים מפורסמים במזרח הקרוב, כמו הריסתה של בירת האלמית Elamite הקדומה סוסא על ידי צבא אשור, חורבן מקדש שלמה על ידי הבבלים ומלחמות יוון-פרס כולל הקרב על תרמופילאים.
חפירות ארכיאולוגיות באזור ב-40 השנים האחרונות, חשפו כ-56 אתרים, כולל העיר אל מיראדור, המכילה את פירמידת האבן הגדולה ביותר בהיסטוריה של עולם המאיה, לה דנטה – היא עשויה מ-205,508 גושי אבן גיר והיא גדולה יותר מהפירמידה הגדולה של גיזה. בנייה שלה הייתה דורשת 6 עד 10 מיליון ימי עבודה.
החוקרים אומרים כי התיישבות כה מפותחת בטריטוריה גיאוגרפית מוגדרת, מעידה על סולידריות אורגנית פוליטית, חברתית וכלכלית. בניית פלטפורמות ענקיות, ארמונות, סכרים, מסלולים ופירמידות, המתוארכים לתקופות הקדם-קלאסיות, מעידה על יכולת לארגן אלפי עובדים ומומחים, יצרני סיד וחומרי בנייה, טכנאים, אדריכלים, מומחי לוגיסטיקה ורכש, נציגי אכיפה משפטית ודתית, כאשר כולם פועלים בהומוגניות פוליטית ואידיאולוגית.
עם זאת, כל זה רק מגרד את פני השטח. עיר המאיה העתיקה טיקאל, למשל, בצפון גואטמלה, מתוארכת עוד למאה ה-6 לפני הספירה; 80 אחוז ממנה לא נחפרו ונותרו מוסתרים מתחת לים הירוק של היער. רבות מהתעלומות שטמונים בה נותרות בלתי פתורות, כמו מדוע היא ננטשה לפתע בסביבות שנת 900 לספירה. תושביה ארזו אז את חפציהם, נטשו בתיהם וברחו אל החוף ואל הרמות מסביב;

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
האריסטוקרט משולי החברה
תרבות
האריסטוקרט משולי החברה
  לוטרק נמלט מהלעג וההשפלה שספג בגלל קומתו, לצריכה כבדה של אלכוהול במיוחד האבסינת,
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
תרבות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
14 עובדות מפתיעות ומרתקות על צבעים
תרבות
14 עובדות מפתיעות ומרתקות על צבעים
  1. גברים ונשים רואים את הצבע האדום בצורה שונה. חוקרים מאוניברסיטת אריזונה, גילו

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*