מפות אשר יגרמו לכם לראות את עולמנו באור חדש לגמרי. אלה המפות שלא הראו לך בבית הספר. הן יכולות להפוך אמיתות מורכבות לפשוטות בהרבה. אמנם המפות המסורתיות נותרו פופולריות עד היום, אך ידוע שחלק מהמפורסמות בעולם, מוטעות במקרה הטוב.

 

מפת האוכלוסין העולמית
ישנם כמעט 8 מיליארד בני אדם החיים בעולם, אך אוכלוסיית כדור הארץ לא חולקת אותו באופן אחיד. מדינות כמו סין והודו מאכלסות הרבה יותר אנשים ממדינות אחרות, כל אחת מתגאה באוכלוסייה של יותר ממיליארד נפש. מפה זו מציגה את האזור הקטן להפתיע בו חיים רבים מאוכלוסיית העולם.

 

 

מפת העננים המכסים את העולם
אילו אזורים בעולם מכוסים הכי הרבה בעננים – ואילו אזורים הכי מעט? מפה זו מציגה את הכיסוי הממוצע של העננים ברחבי העולם. בכל זמן נתון, כשני שלישים משטח כדור הארץ מכוסים בעננים.

 

 

הגודל האמיתי של יבשת אפריקה
רוב המפות בעולם גורמות לאפריקה להיראות קטנה יותר מכפי שהיא באמת. חלקן, למשל, ממזערות את גודל השטחים הסמוכים לקו המשווה, כולל מספר מדינות באפריקה. במציאות, היבשת גדולה מספיק כדי לבלוע בתוכה את ארצות הברית, סין, הודו, יפן ועוד כמה מדינות אירופיות לקינוח.

 

 

תה מול קפה
אילו מדינות מעדיפות תה, ואילו מדינות מעדיפות קפה? מפה זו מחלקת את העולם בהתאם להעדפת המשקאות החמים של אנשים. בעוד שחלק גדול מחצי הכדור המערבי לוגם קפה, רוב מדינות אסיה לגמרי מעדיפות תה. למעשה, סין, הודו וסרי לנקה, מדורגות כחלק מהמדינות המובילות בייצור תה בעולם.

 

 

מפת העולם “המדויקת ביותר”
רוב מפות העולם השטוחות והדו ממדיות, מעוותות מאוד את הגלובוס. הן מצמצמות את גודלה של אפריקה, מצמצמות את רוחב האוקיינוס ​​השקט וגורמות לאנטארקטיקה וגרינלנד להיראות ענקיות.
בתגובה למפות הלא מדויקות והמטעות האלה, אדריכל יפני בשם Hajime Narukawa מצא פתרון חדשני: משולשים. Narukawa חילק את פני השטח הכדוריים של העולם ל-96 אזורים משולשים ומיפה אזורים אלה על משטח שטוח ומלבני, תוך שמירה על יחסי השטח המקוריים שלהם. למרות שמפת העולם של AuthaGraph שהתקבלה עדיין לא מושלמת, היא אמורה להציע את “התצוגה המדויקת ביותר עד כה” על איך העולם שלנו נראה בפועל.

 

 

מפת התפוצה העולמית
ידוע כי כמות רבה מאוכלוסיית העולם מתגוררת במדינות כמו סין והודו, אך כיצד שאר האוכלוסייה פרושה? מפה זו מחלקת את הגלובוס ל -10 נתחים, שכל אחד מהם מייצג 10 אחוזים מכלל האוכלוסייה.

 

מפת יוצאי אירופה בעולם
היכן חיים אנשים בעלי מוצא אירופי? מפה זו ממפה את האוכלוסיות בעלות המורשת האירופאית ברחבי העולם. באופן לא מפתיע, במושבות אירופאיות לשעבר מצוי אחוז גבוה של אנשים ממוצא אירופאי, כפי שמוצג בגוונים הכהים יותר על המפה. אבל אפריקה – שנכבשה ויושבה באופן מסיבי על ידי הקולוניאליזם האירופאי, במאות ה -19 ובתחילת המאה ה -20 – מהווה חריג משמעותי.

 

גידול אוכלוסין
כוכב הלכת שלנו מאכלס כמעט 8 מיליארד בני אדם. אך בעוד שבמדינות מסוימות גידול האוכלוסייה שלילי, באחרות קצב הגידול חיובי. מפה זו מחלקת את העולם לפי קצב גידול האוכלוסייה. המדינות הירוקות הכהות ביותר, מייצגות שיעורי צמיחה של אפס או מתחת. בינתיים, ירוק בהיר מייצג 0-1 אחוז צמיחה, צהוב הוא 1-2 אחוז צמיחה, כתום הוא 2-3 אחוז צמיחה ואדום הוא מעל 3 אחוז צמיחה.

 

 

מפת דתות ברחבי העולם
יותר משני מיליארד בני אדם בעולם מאמינים בנצרות, כמעט שני מיליארד מאמינים באסלאם ויותר ממיליארד מאמינים בהינדואיזם. מיפוי הדתות הדומיננטיות לפי מדינה ולא לפי אוכלוסייה, כפי שעושה מפה זו, נותן נקודת מבט נוספת על דתות העולם. האזורים הסגולים הכהים מייצגים בעיקר מדינות נוצריות, בעוד שהירוק מייצג בעיקר מדינות מוסלמיות והכתום מסמן מדינות בהן מרבית האנשים מאמינים בהינדואיזם. האדום מייצג בודהיזם, כחול כהה מייצג יהדות, צהוב מסמל דתות של ילידים בשבטים וסגול בהיר מעיד על חוסר קשר עם כל דת.

 

 

מיפוי היכן פינגווינים חיים (חופשי בטבע) בעולם

 

 

מעקב אחרי מסלול של נשר לאורך 20 שנה

 

 

פרובינציה: רשימת המדינות המוזכרות בתנ”ך

לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
תרבות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
תרבות
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
  ברגע שפורצת מלחמה, אי שם בעולם, נניח באוקראינה, המלחמה יוצרת אצלנו ציפייה שיהיה
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
תרבות
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
בכפרים בפולין, היו גוררים את הנערות ומשליכים אותן לנהר, אך הן יכלו “לפדות” עצמן,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*