כש-Jadav Payeng היה בן 16, הוא מצא כמה נחשים מתים על תלוליות החול של האי מג'ולי אשר על נהר ברהמפטרה בהודו. הם מתו בחום היוקד מאחר ולא מצאו צל על האי. המראה הותיר רושם עז על הנער והוא החליט להקדיש את חייו לעשייה אשר תיטיב עם הסביבה בה הוא חי. "כשראיתי את זה, חשבתי שגם אנו בני האדם נגיע למצב שנמות ככה בחום והמחשבה הזו הכתה בי," סיפר.

 

פגרים רבים של בעלי חיים מתים שלא הצליחו למצוא מחסה מהשמש, גרמו לו להבין שללא עצים, האוכלוסייה האנושית במערכת האקולוגית נמצאת בסיכון לגורל דומה. הוא גמל בליבו לשתול שתיל אחד באדמה החולית מדי יום – מעשה מעורר אהדה, אשר הביא לכך שבסופו של דבר הוא יצר את יער מולאי Molai Forest, יער שופע בעצים על פני 1,300 דונם. תחילה הוא התחיל לטעת שתילי במבוק, אחר כך נטע עצי כותנה והמשיך עם זנים שונים של צמחים. האי עתיר העצים וצמחים, משך אליו בעלי חיים – פילים, קרנפים, צבאים, חזירי בר, ​​נשרים, זוחלים ואפילו נמרים בנגליים מלכותיים.
נוסף על הצלת חיות הבר ויצירת מערכת אקולוגית צבעונית, לפרויקט הייעור של פיינג היה יעד “פטריוטי”, לסייע בשימור נוף האי של ילדותו. החול של גדותיו היה פגיע במיוחד לסחף וכיום הוא מוגן בעצים שנטע ליינג, המונעים ממי הנהר להמיס אותו. האי מג’ולי אשר על נהר ברהמפוטרה, שבמחוז ג’וראת של מדינת אסאם ההודית, מאוכלס בשבט המישינג ומתגוררים בו למעלה מ -170,000 אנשים. במהלך המאה האחרונה איבד מג’ולי שטח של שלושה רבעים מאדמתו. הקרח בהרי ההימלאיה נמס עקב שינויי האקלים ונוצרו שיטפונות בנהר הברהמפוטרה, כה עוצמתיים, שהם הותירו אחריהם נוף שומם של בלי עצים וצמחייה, מלא רק בחול.
את היער גילה במפתיע עיתונאי, שנקלע במקרה למקום ולא האמין למראה עיניו. הוא פרסם ידיעה על פיינג בעיתון מקומי ומשם האגדה על “איש היער של הודו” קיבלה חיים משלה. סיפור המעשה גם זכה לסרט קצר בשנת 2013 בשם “איש היער”, שזכה להצלחה מרשימה בפסטיבל הסרטים בקאן.
בשנת 2015 הוענק לפיינג אות הכבוד האזרחי הגבוה ביותר בהודו, פדמה שרי. פיינג, איש פשוט, זוכה בהודו לשבחים רבים על תרומתו לאיכות הסביבה, אך הוא צנוע מכדי לקחת את כל הקרדיט “לא עשיתי את כל זה לבד”, הוא מסביר “אתה שותל עץ אחד או שניים והם מצמיחים זרעים, הרוח יודעת לשאת ולשתול אותם, הציפורים כאן יודעות לזרוע אותם, הפרות והפילים מבינים איך מתנהל הטבע, אפילו נהר ברהמפוטרה יודע. המערכת האקולוגית כולה יודעת”.
פיינג עדיין חי במג’ולי והוא נפגש עם התיירים הפוקדים את האזור וממשיך להגן על היער שנטע.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
תרבות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
תרבות
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
  ברגע שפורצת מלחמה, אי שם בעולם, נניח באוקראינה, המלחמה יוצרת אצלנו ציפייה שיהיה
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
תרבות
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
בכפרים בפולין, היו גוררים את הנערות ומשליכים אותן לנהר, אך הן יכלו “לפדות” עצמן,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*