עולמנו מלא ביופי הטמון גם בפרטים הזעירים ולא רק במונומנטים נישאים. גם גרגר של חול יכול להיות עולם שלם ומרתק של צבעים וצורות. אם תקחו מעט חול מחוף הים ותצפו בו במיקרוסקופ, תגלו אוצרות קטנים ומרהיבים ביופיים.

 

בניגוד לחול תעשייתי, שהוא משעמם למדי מכיוון שהוא מורכב בעיקר מקוורץ, חול מחוף הים הוא צבעוני ומגוון ביותר, מכיוון שהוא מורכב בעיקר משרידי אלמוגים וקונכיות. למרות שבעין בלתי מזוינת הוא נראה כמו חול טבעי נקי מאוד, אבל מתחת למיקרוסקופ מתגלים גרגירי החול כחרוזים אמנותיים צבעוניים.
הצלם Gary Greenberg גילה זאת מזמן והוא מצלם גרגירי חול כבר שנים. הוא פרסם ספר בנושא והוא כותב ספר נוסף, שייצא בשנה הבאה. מה שהופך אותו כנראה למומחה לצילומי גרגירי חול מיקרוסקופיים. גרינברג הוא גם צלם וגם מדען (יש לו תואר דוקטור לביולוגיה של תאים). כשעבד כפרופסור ב- USC, הוא התחיל לפתח מיקרוסקופים ולחקור מה מיקרוסקופ יכול לעשות. “התחלתי להסתכל על כל מיני דברים”, הוא אומר. כך כשעשוע סקרני הוא שם חול מתחת לעדשה. “לומר את האמת, זה פשוט העיף לי את המוח” הוא אומר. “לא היה לי מושג שחול יכול להיראות כך.”
זו תגובה אופיינית למדי. הצילומים של גרינברג באמת מפתיעים. החול בתמונות שלו נראה כמו חרוזים צבעוניים מחנות חומרי מלאכה ולא משהו שאתם מנקים מעצמכם כשאתם חוזרים מהחוף.
גרינברג מעריך שכרגע יש במעבדה שלו לפחות 100 צנצנות חול קטנות. הם מגיעים מכל מקום: ברמודה, הוואי, החוף המזרחי של ארה”ב, אסיה. יש גרגירים מינרליים, חתיכות לבה קטנות, שברים ביולוגיים כמו קוצים של קיפודי ים ואלמוגים. “חול הוא השתקפות של הביולוגיה והגיאולוגיה של אזור”, הוא מסביר.

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
תרבות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
תרבות
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
  ברגע שפורצת מלחמה, אי שם בעולם, נניח באוקראינה, המלחמה יוצרת אצלנו ציפייה שיהיה
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
תרבות
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
בכפרים בפולין, היו גוררים את הנערות ומשליכים אותן לנהר, אך הן יכלו “לפדות” עצמן,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*