תוכנית ריאליטי בריטית בשם "Meat the Family", איתגרה לפני כשלוש שנים קרניבורים: היא ערכה ניסוי חברתי ועקבה אחר ארבע משפחות אוכלות בשר במשך שלושה שבועות, כשהן מבלות עם החיה שהן הכי נהנות לאכול והופכות אותה לחיית המחמד שלהן. לבסוף הן נאלצו לבחור להיות צמחונים, או לאכול את חיית המחמד שלהן.

במהלך התכנית בערוץ 4 הבריטי chanel4, ארבע המשפחות בילו עם החייה שבחרו, טיילו ושיחקו איתה וגם טיילו ברחבי ארצם כדי ללמוד על רווחת בעלי חיים, חקלאות וייצור מזון וההשפעה שיש לאכילת בעלי חיים על הסביבה.
החיות כללו עוף, כבש, חזיר ועגל וארבע משפחות בילו איתן ובתום שלושה שבועות, הצופים גילו איזו משפחה נקשרה לבעל החיים מספיק בכדי להציל את חייה, או תאוות הבשר שלהם הייתה חזקה יותר. “הם צריכים להתייחס לחיה הזו כאל בן משפחה במשך שלושה שבועות”, הסבירה מפיקת התכנית דניאלה נוימן “ואז בסופו של דבר הם צריכים להחליט אם להכניס אותה לתנור או למקלט לחיות. השאלה ששואלים אותם היא, איך אתם יכולים לחבק את הכלב שלכם בזמן שאתם מכניסים חיה אחרת לתנור? השאלה היא, למה אנחנו מוצאים שזה בסדר לאכול חיית משק אבל לא נאכל את כלב המחמד שלנו?”
סדרת טלוויזיה בריטית אחרת באותו עקרון נקראה “Travel with a Goat” ועודדה את הבריטים להפחית את צריכת הבשר שלהם. הסדרה איתגרה פודיז מפורסמים, מבקרי מסעדות ומשפיענים בתחום, לבלות ארבעה ימים בטיולים עם חיה המיועדת לשחיטה, דרך דרום אמריקה, אפריקה, אסיה או אירופה, לפני קבלת ההחלטה להציל או לשחוט אותה. המפיק של הסדרה אמר: “התוכנית שמה לה למטרה לעמת את הצופים פנים אל פנים עם ההחלטה של חיים או מוות מאחורי הרגלי האכילה שלהם ולעורר דיון על האתיקה של חקלאות וצריכת בעלי חיים”.
בריטניה מעודדת בשנים האחרונות יותר ויותר צריכת תחליפי בשר, עם זאת, סקר ארצי שנערך על ידי YouGov מגלה ש-87% מהבריטים מאמינים שזה בסדר שבני אדם יאכלו בשר. יחד עם זאת, המחקר הראה כי 1 מכל 6 (16%) בריטים אוכלי בשר, החליטו להפחית בשר מהתזונה שלהם, לאחר שצפו בסדרת הריאליטי Travel with a Goat.
רוב הבריטים לא יוותרו על אכילת בשר, אבל הם ירחיבו את התזונה שלהם עם אלטרנטיבות נוספות. בני 18-24 הם הדור שצורך הכי פחות בשר (69%). כאשר התבקשו לחשוף מה יעודד אוכלי בשר להפחית את צריכת הבשר שלהם, למעלה משליש (34%) השיבו שההחלטה קשורה למודעות ליתרונות בריאותיים ותזונתיים, בעוד שכמעט רבע (24%) אמרו שהחלטה תלויה ביותר מודעות לרווחת בעלי חיים.
בני זוג בגילאי ה-40 שהשתתפו בסדרה סיפרו “היינו אוכלי בשר גדולים לפני שהשתתפנו בסדרה הזו. אכלנו בשר כמה פעמים ביום, שבעה ימים בשבוע. ביצים ובייקון לארוחת הבוקר ואז שוב בשר לצהריים וגם בערב. עד שבילינו בחווה במחיצת פאולין ורני, זוג חזירים. האינסטינקט האימהי שלי עבד. לא רציתי שהם ירגישו מפוחדים. מצאתי את עצמי נכנסת למכלאה של פאולין ורני כל לילה, לבדוק שהמים נקיים ויש להם מספיק אוכל. הם הסתובבו איתנו במטבח והרגישו כמו בני בית. יום אחד מצאתי עצמי קוראת לפאולין ‘בואי למאמי'”. בני הזוג החליטו לבסוף להשאיר את החזירים בחיים וסיפרו כי היה להם קשה להיפרד מהם “התייפחתי כל היום”, מתוודה בת הזוג.
לעומתם, משפה אחרת זיעזעה את הצופים וחוללה סערה תקשורתית, לאחר שהחליטה לשלוח לבית מטבחיים את החזירונים בני 6 השבועות, איתם בילתה במשך שלושה שבועות וקיבלה אותם בחזרה בסוף הפרק, כנקניקיות.

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
האריסטוקרט משולי החברה
תרבות
האריסטוקרט משולי החברה
  לוטרק נמלט מהלעג וההשפלה שספג בגלל קומתו, לצריכה כבדה של אלכוהול במיוחד האבסינת,
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
תרבות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
14 עובדות מפתיעות ומרתקות על צבעים
תרבות
14 עובדות מפתיעות ומרתקות על צבעים
  1. גברים ונשים רואים את הצבע האדום בצורה שונה. חוקרים מאוניברסיטת אריזונה, גילו

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*