המגזין שלנו חוגג 12 שנה. גיורא אוריין, המו"ל והעורך הראשי, עושה סיכום ביניים.

כבר כשהוצאנו לאור את המגזין הראשון, במאי 2009, העמדנו לפנינו את היעדים הגבוהים ביותר ועבדנו בסטנדרטים הגבוהים ביותר, אותם מדדנו מול העיתונות הבינלאומית.
אחד מהם היה איכות הכותבים: בעיתונות נהוג לשלוח עיתונאי שיראיין את המומחים ובעלי השם, בנושאים שהעיתון מסקר. אנחנו לא העסקנו עיתונאים, אלא פנינו ישירות למומחים והם אלה שכתבו אצלנו את המאמרים – הסופרת דורית רביניאן, אדריכל זאב דרוקמן, מבקרת האמנות רותי דירקטור, האוצרת הבינלאומית פאולה אנטונלי, אדריכל אוריאל קון, פרופסור רן שחורי, המעצבים האיטלקיים אנדראה ברנזי ואלסנדרו מנדיני, ואחרים.
על כך כתבה עורכת המגזין דאז, ד”ר הדס שדר: “המילים הינן חלק משמעותי במגזין אותו אנו רוצים לייסד. מילים שתדענה לנתח את הארכיטקטורה דרך פרמטרים שאינם ברורים מאליהם בתמונות. לכן, משמעותם של הכותבים אינה נופלת מזו של היוצרים. הכותבים, מבחינתנו, יוצרים גם הם: את השיח… נדבר על סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, על היסטוריה…אנו מבקשים למסד את השיח על הארכיטקטורה כיצירה תרבותית..” (גיליון מס. 1, מאי 2009).
בשדה הזה, הזרוע מגזינים של תרבות, שאיש אינו מפענח את התוכן שלהם לבין מגזינים של לייפסטייל, התנהלנו עם תוכן מקצועי, הארדקור של ארכיטקטורה, יחד עם שיח הנוגע לכל קורא וקוראת, השייכים להוויה התרבותית שלנו כאן.
למרות היותנו מגזין לאדריכלות ולעיצוב, שער המגזין נשא תמיד יצירה אמנותית ושיקף את רוחב היריעה התרבותית והעומק התוכני של המגזין – יצירות של יהודית סספורטס, אלי גור אריה, זויה צ’רקסי, מירב היימן ועוד. עם דן רייזינגר יזמנו עיצוב שער למגזין, שלא היה לו תקדים במגזינים בכלל בעולם: הדפסנו מספר שערים שונים ומשתנים לאותו גיליון.

 

מגזין מספר 6 עם שערים בצבעים שונים לכל גיליון, בעיצוב דן רייזינגר

במהלך 12 השנה האלה, עלה כוחה של הפלטפורמה המקוונת ומקביל וביחס ישר, עלה ערכו של הספר והמגזין המודפס. בדומה לתוצרת של המהפכה התעשייתית המבורכת, המאפשרת לייצר להרבה אנשים ובזול, עלה ערכו של המוצר בעבודת היד של הארטיזן, המייצר איכות ובהתאמה אישית, בניגוד למוצרים ההמוניים בעלי מכנה משותף ממוצע. ההופעה הסלקטיבית והאיכותית במגזין המודפס שלנו כיום, היא חלק מהמיתוג וצבירת המוניטין של השורה הראשונה של אדריכלים, לצד הפתרונות המקצועיים בענף.
בנקודת זמן זו, 12 שנה אחרי השקת הגיליון הראשון, אנחנו יכולים לראות בסיפוק, כיצד הגשמנו את היעד – מגזין דומוס d+a הוא המגזין המקצועי והאיכותי בענף, אשר יצר רף חדש של איכות ואנו ביססנו עצמנו כחברת התוכן האיכותי בתחום.
העשור שלפנינו מסמן את כניסתנו, במקביל, לעולם הדיגיטל, עם אתר התוכן הגדול והאיכותי לאדריכלות ועיצוב בארץ ופלטפורמות מתוחכמות וחדשניות נוספות הנמצאות בפיתוח.
את כל המפעל המוערך זה הקמנו ביחד, קומץ אנשים, אשר עושה את כל הדרך הזו ביחד מהיום הראשון ועד לבניית העתיד בעשור שלפנינו: תמי נחום, מנהלת הפרסום. ליזי הרוש, מנהלת הפרוייקטים. דינה שהם, העורכת והמעצבת הגראפית. בלעדיהן, כל זה לא היה.

 

הרצאה בוועידת ישראל לאדריכלות ועיצוב, מתוך עשרות אירועים, ועידות, ימי עיון, הרצאות ומפגשים, שאירגן המגזין

 

יום עיון על אדריכלות ועיצוב, באירועי אות העיצוב, היכל התרבות בתל אביב

 

מפגש בין נציגי העיצוב האיטלקי (בניהם מנכ”ל אלסי) ומעצבים ישראליים, שארגן המגזין בשיתוף לשכת הסחר של השגרירות האיטלקית. אוניברסיטת ת”א, 2011

 

עשרות תערוכות של אדריכלים ומעצבים ישראליים. מרכז הירידים, ת”א

 

 

 

 

 

שער מגזין DOMUS מספר 1, מאי 2009, עם יצירה של אלי גור אריה

במקום דוגמנית המופיעה על שערי המגזינים, עבודה של גליה גור זאב

 

יצירה של יהודית סספורטס

 

 

המגזין כיום. עיצוב גרפי: דינה שהם

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
המשרתת השחורה שתבעה את חירותה בבית המשפט
תרבות
המשרתת השחורה שתבעה את חירותה בבית המשפט
  בט הפגינה תמיד רוח נחושה ותחושת הכרת ערך עצמית. היא נקלעה לא אחת
המצאות שהמציאו נשים ושינו את העולם
תרבות
המצאות שהמציאו נשים ושינו את העולם
אלגוריתם של מחשב בזמן שתרגמה את ההרצאות של הפרופסור למתמטיקה שלה, Ada Lovelace הוסיפה
כרונולוגיה מצולמת של המלחמה לזכויות השחורים בארה”ב
תרבות
כרונולוגיה מצולמת של המלחמה לזכויות השחורים בארה”ב
  ד”ר מרטין לותר קינג ג’וניור נושא את נאומו “I Have a Dream” בפני

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*