בשנת 1913, הנובליסט האמריקני Earl Derr Biggers, חיבר רומן עם תעלומה קומית בשם "Seven Keys to Baldpate", שהפך למפורסם עד כדי כך, שהעניק השראה לשבעה עיבודים לקולנוע, ומחזה בעל אותו שם שעלה על במת ברודווי. זה גם העניק השראה לבני הזוג Gordon and Ethel Mace, להשתמש בשם ובנושא של הסיפור, עבור המלון שלהם בהרי איסטס פארק, קולורדו.

 

 

“שבעה מפתחות לבאלפטייט”, הוא סיפור על סופר שמנסה לכתוב רומן תוך 24 שעות. הוא מחפש מקום בו יוכל להסתגר ולמצוא שקט. הסופר נודד לאתר הנופש מרוחק, שם עומד פונדק מבודד בשם Baldpate Inn ונועל עצמו בפונדק, כשהוא מאמין שברשותו המפתח היחיד. אך לאורך כל הלילה מבקרים נכנסים לפונדק – שבע פעמים בסך הכל. לכולם היה מפתח לפונדק Baldpate.

 

 

משפחת מייס קראה לפונדק שלה Baldpate והם העניקו לכל מבקר בפונדק, מפתח אישי משלו. מסורת זו נמשכה עד פרוץ מלחמת העולם הראשונה, כאשר מחיר המתכת הפך ליקר כל כך, שלא השתלם לייצר כל כך הרבה מפתחות.
במקום זאת, מבקרים נאמנים, שחזרו וביקרו שוב בפונדק, הביאו איתם מפתח משלהם והשאירו אותו תלוי בפונדק. עד מהרה החלו אורחים להתחרות זה בזה – מי יכול להביא לפונדק את המפתח האקזוטי ביותר.
כיום, מבין 30,000 המפתחות שנאספו בפונדק, אפשר למצוא מפתחות לפנטגון, לווסטמינסטר אבי, למרתף היין של מוצרט, לטירה של פרנקנשטיין ולחדר האוכל של היטלר. המפתחות מסודרים בקפידה וממוספרים כמו בספריה או מוזיאון. המפתחות “המפורסמים” מוצגים בתאי תצוגה מוגנים. בלוג אינטרנטי מציע גם תובנות לגבי מפתחות מעניינים במיוחד, שנמצאים באוסף והפונדק זכה להמנות ברשימת האתרים ההיסטוריים של ארה”ב, מטעם ממשלת ארה”ב.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Processed with VSCO with c5 preset

 

לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
תרבות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
תרבות
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
  ברגע שפורצת מלחמה, אי שם בעולם, נניח באוקראינה, המלחמה יוצרת אצלנו ציפייה שיהיה
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
תרבות
ב”יום שני הרטוב” בפולין, הבנים מרטיבים את הבנות והן נוקמות למחרת
בכפרים בפולין, היו גוררים את הנערות ומשליכים אותן לנהר, אך הן יכלו “לפדות” עצמן,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*