פטריסיה אברמוביץ מציגה ציורים ססגוניים אבסטרקטיים, כאשר כתמי צבע תזזיתיים כמעט פיסוליים יוצרים את בסיס הקומפוזיציה של הציור. עבודות השמן על בד מבוצעות בצבעים מרהיבים המפגינים תעוזה רבה ומבטאים את השפה האישית שפיתחה האמנית לאורך השנים, שפה קולוריסטית בעלת תו מזהה ונוכחות. בשפה זו, האבסטרקטית לחלוטין והבנויה היטב, הציורים עשויים כתמי צבע, שהונחו בתהליך אינטנסיבי בעזרת שפכטל בלבד על הבד.

 

האמנות היא החירות ליצור ללא גבולות, להביע במגוון של צבעים את נפש האדם”, אומרת האמנית פטריסיה אברומוביץ’. עבורה, פריסת הצבעים על פני בד הציור מהווה אמצעי למדיטציה וחיבור לאני הפנימי שלה.
אברמוביץ מציירת מתוך חופש אמיתי הנותן דרור לדמיון חסר גבולות. העבודות הגדולות מורכבות מסימנים פיזיים שהיא הטביעה על גבי הקנבס, סימנים של נוכחות המופיעים כהוכחות לקיום. הכתמים הצבעוניים החופשיים הנוצרים בתהליך מהיר ואינטנסיבי בסכין ציירים, מאפשרים לה לתת ביטוי אינטואיטיבי לפנטזיות, ולמראות מהזיכרון ומתת ההכרה.

 

 

“ידי נעות על פי הקצב כאשר אני משתמשת בסכין הציירים ישירות על הבד החלק. אני בוחרת בצבעים ומניחה לדמיון להוליך אותי ומציירת בעזרת סכין כבמכחול. הצבעים מתמזגים על הבד מעצמם. כאשר אני עובדת עם צבעי מים, ‘אקוורל’, אני מניחה לצבעים להתמזג עם המים ובכל כיוון שהם בוחרים. אני מרגישה את הרגע בו עבודת האמנות שלי מוכנה ומגיעה לאיזון בין הצבעים”.
ציורים אלה הם כפרטיטורה המוזיקלית של האמנית, המזמינה את הצופה להתנועע על גבי משטח הציור, על פני הרמוניות של משפחות צבע לצד דיס-הרמוניות בקונטרסטים צבעוניים. אברמוביץ רואה במשטח הציור במה של התרחשות שעליה משחקים כתמי צבע, היוצרים כיוונים, עובי ושכבות. על פני במה זו מתגוששים הכתמים והקווים, מושכים כל אחד לכיוונו, מפגינים יכולת קבלה ואי קבלה, יוצרים יחסים הרמוניים ודיס-הרמוניים, ומעצבים יחסי כוח משתנים. ציורי השמן המופשטים של פטריסיה אברמוביץ משקפים את זירת המאבקים שבין אדם לסביבתו, את ההתגוששות המתמדת שבה מתעצבים יחסיו עם סביבתו, עם אנשים אחרים, עם העולם האופף אותו ועם עצמו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

טל: 054-7620297
דואל: abramovichp@gmail.com
אתר: www.abramovichpatricia.com

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
אמנות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
אמנות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         
יקום לבן, שחור ואפור של קווים /  Esther Stocker
אמנות
יקום לבן, שחור ואפור של קווים / Esther Stocker
המבנים הגיאומטריים שלה מבוססים על מודולים שחוזרים על עצמם לנצח, יוצרים קצב חזותי מסודר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*