23/04/2024 10:00 - 22:00 במוזיאון תל אביב לאמנות ובסינמטק תל אביב

אפוס# 15– הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות מציג:

עשרות סרטים בינ”ל שמציגים את האנשים והסיפורים ששינו את העולם
מאדריכלות, ספרות ועד מוסיקה
עבודות וידאו דאנס של בוגרי מכללת ספיר
רצועת סרטי קלאסיקה ישראלית מהקאנון הלאומי
יסמין קיני עם רצועת אוצרות סרטי שירה

מוזיאון תל אביב לאמנות וסינמטק ת”א
23-27 באפריל 2024

אפוס פסטיבל הבינ”ל לסרטי תרבות ואמנות יתקיים בפעם ה-15, בתאריכים 23-27 באפריל במוזיאון תל אביב לאמנות ובסינמטק תל אביב. בפסטיבל יוקרנו עשרות סרטים מהארץ והעולם בהקרנות בכורה בישראל. אפוס מתמקד בעידוד יצירה המתעדת את העשייה האמנותית בישראל ויקיים תחרות סרטים ישראלים קצרים ועוד.
ב-23 באפריל ייפתח הפסטיבל עם הסרט ‘הבמה שלהם’, שמביא למסך חבורה מדהימה של שחקני תיאטרון, כולם בעלי צרכים מיוחדים בהכנות להעלאת מחזה, שהוא אגדה צבעונית שנעה בין מציאות לבדיה. הקסם של התיאטרון נכנס לעומק של סרט תיעודי, דרמה בארוקית עם סצנות קולנועיות צבעוניות להפליא וחבילת רגשות ענקית.
ב-27 באפריל יינעל הפסטיבל עם חגיגה קולנועית וחושית ‘כרמן של סאורה’ בהקרנת עותק חדש של הסרט המצליח מ-1983 (בין השאר, הוא היה מועמד לאוסקר), תזכורת לכשרונו הגדול של קרלוס סוארה, הבמאי הספרדי, מהחשובים שבבמאי אירופה במאה שעברה, והוא מוקרן במלאת שנה למותו. בין המופיעים בו מלבד אנטוניו גאדס הענק, גם הרקדנית כריסטינה הויוס והגיטריסט הווירטואוז פאקו דה לוסיה, שמביאים למסך גירסה עדכנית של כרמן בקצב הפלמנקו, שהיא רכבת הרים רגשית.

סרטי אדריכלות מומלצים:

Depot Boijmans Van Beuningen ברוטרדם – מבנה “שאין כמותו בעולם”, וקופנהגן -“העיר הכי שווה” – שני סרטים שיוקרנו בפסטיבל אפוס בחול המועד פסח:

“הדיפו והמוזיאון”
האדריכל Winy Maas הגשים ברוטרדם חלום, שהיה משותף לו ולמנהל מוזיאון Boijmans, Sjarel Ex: להקים מבנה שאין כמותו בצורתו וגם בפונקציה שהוא ממלא – איחסון יותר מ-150 אלף יצירות האמנות של המוזיאון ב”דיפו”, שעדיין מאפשר לקהל לסייר בתוכו ולצפות ביצירות. כאשר הושלם בשנת 2021, לא מעטים התקשו לקבל את התעוזה והחדשנות שבעיצוב הבניין ונכתב עליו שהוא נראה כמו כוס תה או כמו קערת סלט מבריקה שנרכשה באיקאה. הסרט המרתק “הדיפו והמוזיאון”, שיוקרן במוזיאון תל אביב במסגרת פסטיבל אפוס, מתעד את התהליך לאורך שנים: את עיצוב החזון, את תהליך הבנייה ואת השלמתו של הפרוייקט המסובך והמרשים.

 

 

 

 

 

“העיר הכי שווה”
סרט מרשים אחר על אדריכלות וחדשנות שיוקרן בפסטיבל, “העיר הכי שווה”, מתמקד בעיצוב מגורים ומה שביניהם – המרחב העירוני – ובהשלכות החברתיות של שיקום עירוני. העיר היא קופנהגן, דוגמה ומופת לתכנון מוצלח – היא זוכה שוב ושוב בתואר “העיר הטובה בעולם” במשאלים שונים. מי היה מאמין שרק לפני שלושים שנה זו היתה עיר תעשייתית מזוהמת, על סף פשיטת רגל? המראות שהסרט מציג לכל אורכו מרשימים, ולצידם מתקיים בו גם דיון על המשמעות האנושית של האדריכלות ועל ההקשר החברתי הרחב של ההצלחה התכנונית. אדריכלים, מתכנני ערים ופעילים חברתיים שואלים מהו המחיר ששילמו ומשלמים תושביה של קופנהגן, שהפכה לעיר שרק אנשים אמידים יכולים לחיות בה.

 

 

 

 

 

אפוס פסטיבל הבינ”ל לסרטי תרבות ואמנות יתקיים בפעם ה-15, בתאריכים 23-27 באפריל במוזיאון תל אביב לאמנות ובסינמטק תל אביב. בפסטיבל יוקרנו עשרות סרטים מהארץ והעולם בהקרנות בכורה בישראל. אפוס מתמקד בעידוד יצירה המתעדת את העשייה האמנותית בישראל ויקיים תחרות סרטים ישראלים קצרים ועוד.
לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים