19/04/2024 10:00 - 00:00 זוזו, עמק חפר

זוּזוּ, גלריה להנעה תרבותית, עמק חפר
סאלח אלקרא, אורה בריל, מג׳די חלבי, שחר סיון, מירי ספקטור צ’רניץ
אוצרת: כרמל גופר

פתיחה: יום שישי, 19 באפריל 2024 10:00-14:00
שני שיחי גלריה: ימי שבת, 11 במאי + 08 ביוני, בשעה 12:00
נעילה: יום שבת, 15 ביוני 2024

 

Salach Elkara

 

אמנים רבים יוצרים עבודות בסדרות כפרקטיקה בסיסית של תהליך אמנותי. המניעים לתנועה חזרתית סדרתית כזו רבים ומגוונים: חקר ובחינה של נושא או רעיון על ידי התבוננות ממושכת ורבת פרספקטיבות; פיתוח של קונספט או טכניקה; תיעוד חזותי של מסע אמנותי ועוד. לעיתים, יצירה באופן סדרתי מאפשרת גם תהליך תרפויטי עבור האמן.

 

Ora Bril

 

התערוכה הלך הרוח הסדרתי עוסקת בדחף של אמנים לעבוד בסדרות, ובתנועה החזרתית, ליצור עבודות הקשורות זו בזו מבחינה תמתית, מושגית, סגנונית או צבעונית. יצירה בפרקטיקה של סדרת־עבודות מאתגרת את השמירה על רצף יצירתי כמהלך מאזן, מזקק ומדייק בין עקביות ובין חדשנות.

 

Magdi Halbi

 

לעיתים, עבודה חזרתית על תמה, דימוי או רעיון, הופכת לאובססיה, שמקורה בתשוקה לחקור ולגלות עוד ועוד. בין שהדחף הזה מונע משאיפה לשלמות, ובין שמקורותיו ברצון להעביר מסר עוצמתי, התוצאה מרהיבה ועשירה ברבדים.

 

Magdi Halbi

 

בתערוכה מציגים שתי אמניות ושלושה אמנים, שעבודתם מתאפיינת ביצירת סדרות המתמשכות על פני חודשים ושנים. סדרות ותתי־סדרות, סדרות ותיקות המולידות סדרות חדשות וכאלה המשתלבות זו בזו:

 

Magdi Halbi

 

לעיתים נקודת המוצא של סדרה היא טקסט, כך הסדרות של אמן הקליגרפיה הסוּפי מג’די חלבי, המבוססות על טקסטים בעיקר סוּפיים. גוף העבודה הגדול של מירי ספקטור צ’רניץ’, נסמך על תבנית מילים שהמציאה, עליה היא מחילה חוקים כמעט מתמטיים. סדרת העבודות גדולות הממדים של אורה בריל, מיוסדת על המשפט המקראי “קול דמי אחיך זועקים אלי מן האדמה” (בראשית ד י), שהדהד בראשה שוב ושוב לאחר מערכת הבחירות האחרונה בשנת 2023. גוף העבודה העשיר של סלח אלקרא מושפע מנוף הולדתו בהרי הכרמל ובעבודותיו הוא מתאר פעמים אין־ספור את אותם המראות מהיישוב שבו הוא מתגורר, דליית אל כרמל, והנופים סביבו. שחר סיון יוצר בשנים האחרונות “קהילות” מפוסלות בעץ בטכניקות שונות. לקראת התערוכה יצר סדרת פסלים חדשה המאופיינים בחריצת חתכים רבים על פני הדמויות המפוסלות בעזרת מסורים שונים.
בתערוכה הלך הרוח הסדרתי התערבבו סדרותיהם של חמשת האמנים, ובשהותן יחד הן משפיעות זו על זו ומועשרות זו מזו.

 

Shachar Sivan

 

שעות פעילות הגלריה: שלישי 10:00-16:00, שישי 10:00-14:00, שבת 10:00-14:00
(או בתיאום טלפוני: 054-4278951) רחוב גשר העץ 46, פארק תעשיות עמק חפר

 

Shachar Sivan

 

Shachar Sivan

 

Miri Spektor Chernich

 

Miri Spektor Chernich