15/06/2021 19:00 - 20:00 מפגש זום

סדרת מפגשים – הבמה של קהילת האדריכלים, מעצבים ויזמים של מגזין d+a. מארח: גיורא אוריין, עורך ראשי

עם האדריכלית ד”ר סיגל דוידי: לא רבים יודעים כי אדריכליות היו שותפות מרכזיות בבנייתו של היישוב היהודי המתפתח ובקידומה של האדריכלות המודרניסטית בארץ ישראל. לוטה כהן, אלזה גדעוני מנדלשטם וג’ניה אוורבוך, עומדות במרכזו של הספר “בונות ארץ חדשה: אדריכליות, ארגוני נשים ומוסדות לנשים בתקופת המנדט”, החושף לראשונה את פרי עבודתן, יצירותיהן ועשייתן, שנדחקו אל שולי התודעה.
הספר מגולל את קורותיה של השוּתפות המיוחדת שנרקמה ביניהן ובין ארגוני נשים ציוניות, בהם ויצו, מועצת הפועלות, ליגת נשים לישראל והסתדרות נשי המזרחי באמריקה, ומציג קשת רחבה של מוסדות ומבנים שהקימו לרווחתם של נשים וילדים בארץ ישראל.
בעקבות הספר, המחברת תנתח בהרצאתה, לצד תיעוד היסטורי מעמיק המבוסס על מסמכים ארכיוניים שטרם נחשפו, את יישומם של הרעיונות המודרניסטיים האירופיים בתכנון של מבני מוסדות הנשים ותתמקד ברעיון “האישה החדשה”. המחברת מציעה מבט רב-תחומי בחקר המגדר, האדריכלות וההתיישבות הציונית בארץ ישראל, זוויות ראייה חדשות ותוספת מחקרית חשובה, הן לנשות ולאנשי האקדמיה העוסקים בתחומים אלה ואחרים והן לקהל רחב, סקרן וצמא דעת.

 

 

אדריכלית ד”ר סיגל דוידי
מחברת הספר והמרצה במפגש שלנו, היא אדריכלית והיסטוריונית של אדריכלות. מחקריה מתמקדים בקשר שבין אדריכלות מודרנית ובין לאומיות, הגירה, זקנה ומגדר. מחקריה זיכו אותה בפרסים שונים ובמלגות מחקר באוניברסיטאות מובילות בעולם. אצרה (בשיתוף אדריכל סרג’יו לרמן) את התערוכה “הנוכחות הנשית באדריכלות הישראלית”.

להרשמה
ההשתתפות חינם, אבל יש להירשם מראש אך ורק בפרטים מלאים – מלאו פרטיכם המלאים בעמוד זה בתיבה משמאל.
שימו לב – חובה למלא פרטים מלאים. הרשמה ללא כל הפרטים לא תיקלט (גם שם פרטי וגם שם משפחה, מקצוע וכד’).
אנחנו חוזרים ומדגישים את זה שוב –
חובה למלא פרטים מלאים (גם שם פרטי וגם שם משפחה, מקצוע וכד’). הרשמה ללא כל הפרטים לא תיקלט.
מספר המשתתפים מוגבל. האירוע מיועד לקהל מקצועי. מערכת המגזין שומרת את הזכות לאשר נרשמים באופן סלקטיבי, על פי שיקוליה.
אימייל da.magazine.office@gmail.com

פגשו את האדריכלים הטובים ביותר, שיחלקו אתכם את הסיפור שלהם, ההצלחות, הכישלונות ותובנות מקצועיות
כנסו לספרית הווידאו וצפו: המפגשים שהיו – ושיהיו