06/07/2021 19:00 - 20:00 מפגש זום

סדרת מפגשים – הבמה של קהילת האדריכלים, מעצבים ויזמים של מגזין d+a. מארח: גיורא אוריין, עורך ראשי

מבט על אדריכלות ועיצוב הבתים המודרניים כיום בישראל, עם שני
משרדים בולטים בתחום – 
לוי חמיצר אדריכלים וברוידס אדריכלים:

אדריכלים ומעצבים ישראלים המתמחים בבניה פרטית מודרנית, מצטיינים ביכולת להוציא תחת ידיהם מבנים מרשימים, שצורתם הפשוטה והנקייה משדרת עצמה וכוח ומאפשרת להם לתפקד כסמלי סטטוס וסמן אדריכלי לבניה הפרטית האיכותית ואנינת הטעם.
בתי מידות נבנו כבר החל מראשית הישוב היהודי, תוך ניסיון למצוא את השפה הנכונה עבור הבית הפרטי של שועי הארץ. כיום, ניתן להבחין במגמה בולטת של בניית וילות מינימליסטיות, המרכזות לתוכן בצמצום ובדייקנות אלמנטים של סמלי סטטוס מובהקים, בממדיהם הגדולים, בהקבצתם יחד בישובים אמידים וכמובן בברכת שחיה פרטית, שהפכה למוקד משיכה מרכזי לעין. החצר הפרטית משמשת כהמשך לחלל הפנימי ומטשטשת את יחסי הפנים–חוץ של המבנה. מבנים המתאפיינים בצורניות קובייתית נקייה ומדייקת. החומריות השלטת: בטון וזכוכית, עם נגיעות קטנות של סרגלי עץ.
הבידול מהמרחב הציבורי נעשה על-ידי סגירת החזית הפונה אל הרחוב, תוך הקמת חומה או עיצוב הפסדה של הבית עצמו כאלמנט אטום, המדגישים את הניתוק של אותם מבנים מההמון ומהסביבה. ואילו בפנים, שדה הראיה נפתח בבת אחת, תוך הבלטת השקיפות וההמשכיות בין החוץ לבין הפנים, תוך ביטול הגבולות ביניהם ויצירת תחושה של מרחבים אין–סופיים.
בתים אלו מעידים על יכולות עיצוביות נהדרות של מתכנניהם: על תכנון קפדני, איכותי, מדויק ועדכני. אין כל ספק באשר ליופיים של המבנים: הם מרהיבים, עוצרי נשימה במראה שלהם ובעצמתם בשל האמירה הברורה שאינה מצטנעת. אלו אינם בתים המנסים להיטמע בנוף אלא דווקא להכריז על נוכחותם ועל היותם סמלי סטטוס.
עם זאת, אלה בתים הזוכים לעתים לביקורת בשל העדר תחושת הביתיות והחמימות הנורמטיבית, ביטול מקומו של האדם, זרות, בדידות וחוסר שייכות, אלה הן חלק מהתחושות בחלל הפתוח, כאשר כל חפץ שלא במקום, או כל צבע — עלול להפר את הדיוק העיצובי הבלתי מתפשר. חללי הפנים סטריליים כמעט מוזיאליים. המעשה האדריכלי יוצר הבדלות מהאחר ויוצר מציאות אוטופית נפרדת מהעולם החיצון מלא הפגמים.
יתכן שזהו חלק מתהליך אבולוציוני שעובר הן על החברה הישראלית והן על שפת האדריכלות המקומית. במקום חברה סוציאליסטית הדואגת לרווחת הקהילה, עוברת החברה הישראלית הפרטה. איש איש לעצמו ולביתו. (תקציר מאמר של מעצבת הפנים שרה רופמן, במגזין דומוס ישראל).

 

ברוידס אדריכלים. צילום: עמית גרון

לוי חמיצר אדריכלים. צילום: איתי בנית

 

משרד ברוידס אדריכלים הוקם בשנת 2007, על ידי הילה ברוידס (B.Arch, טכניון 2003) ורן ברוידס (B.Arch טכניון 2003, MSc. תכנון ערים ואזורים, טכניון, 2013). המשרד עוסק בתכנון מגורים צמודי קרקע, דירות והתחדשות אורבנית וכן בתכנון משרדים. אופי התכנון מתמקד באיכות השימוש בחללים ללא פשרות על שימוש באור טבעי וקנה מידה אנושי. המשרד זכה באות העיצוב הישראלי 2018.

 

לוי חמיצר אדריכלים. שיתוף הפעולה הפורה בין האדריכל דולפי לוי למעצבת עדי חמיצר נמשך כבר עשור וחצי והוליד מאות פרויקטים: וילות ודירות יוקרה חנויות ומשרדים, חללי תצוגה ומסעדות, בארץ ובחו”ל. הפורטפוליו שלהם משקף את תשומת הלב העצומה שלהם לפרטים ואת החוש האסתטי הייחודי להם. בעבודותיהם קיים דיאלוג מפרה ומרתק בין אדריכלות לעיצוב, בין מאקרו למיקרו, מציאת פתרונות מקוריים לבעיות מורכבות והכל תוך הקפדה בלתי מתפשרת על אסתטיקה, רמת גימור ונוחות. בשנים האחרונות מתמקד הסטודיו בעיקר בפרוייקטי מגורים. בכל אחד מהם יוצאים השניים למסע עם לקוחותיהם, שמטרתו לפענח בעדינות וברגישות את הסיפור הייחודי של המשפחה, כדי לבנות איתם את הבית שישקף בעת ובעונה אחת את הדרך שעברו ואת המקום אליו הם שואפים להגיע.

צילום: בן אדם

 

להרשמה
ההשתתפות חינם, אבל יש להירשם מראש אך ורק בפרטים מלאים – מלאו פרטיכם המלאים בעמוד זה בתיבה משמאל.
שימו לב – חובה למלא פרטים מלאים. הרשמה ללא כל הפרטים לא תיקלט (גם שם פרטי וגם שם משפחה, מקצוע וכד’).
אנחנו חוזרים ומדגישים את זה שוב –
חובה למלא פרטים מלאים (גם שם פרטי וגם שם משפחה, מקצוע וכד’). הרשמה ללא כל הפרטים לא תיקלט.
מספר המשתתפים מוגבל. האירוע מיועד לקהל מקצועי. מערכת המגזין שומרת את הזכות לאשר נרשמים באופן סלקטיבי, על פי שיקוליה.
אימייל da.magazine.office@gmail.com

פגשו את האדריכלים הטובים ביותר, שיחלקו אתכם את הסיפור שלהם, ההצלחות, הכישלונות ותובנות מקצועיות
כנסו לספרית הווידאו וצפו: המפגשים שהיו – ושיהיו