את ביתם של בני זוג, בשנות ה-30 לחייהם, עיצבה מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו כמרחב מגורים חמים, ביתי ומלוכד, בכסות אורבנית-תעשייתית עם קריצה מינימליסטית - תפיסת עיצוב שמשתלבת היטב עם המרחבים הירוקים הנשקפים מבחוץ.

את מעטפת הבית, שממוקם בישוב קהילתי ומסביבו שפע של פינות חמד ושטחים ירוקים, תכנן האדריכל אייל בן עיון ואת הפנים עיצבה טולדנו, הנוהגת לעשות שימוש באלמנטים מנוגדים וליצור מראה סופי מלוכד, הרמוני ומזמין. על ידי בחירה מושכלת של רצפות האבן והעץ, חיפויי קירות יוצאי דופן במרקמים וגוונים מעניינים, גופי תאורה, ריהוט, אמנות, טקסטיל ותכנון פרטי הנגרות הצליחה ליצור עבורם מרחב מחיה אלגנטי ואוורירי וגם פונקציונלי ונגיש.

 

 

 

 

הבית מחולק לשלושה מפלסים ובנוי על מגרש שגודלו כחצי דונם. מפלס הכניסה מתהדר במבואה מרשימה בהמשכה גרם מדרגות עקלקל ופיסולי שנישא לגובה שתי קומות, סלון, פינת אוכל, מטבח, שירותי אורחים, יציאה לאזור הבריכה והגינה ובנוסף, אזור פטיו שמכניס שפע של אור טבעי למרחב כולו וחוצה את קומות הכניסה והמגורים.

 

 

 

 

 

 

“ניתן להגדיר את הפרויקט ככזה שלא מתייפייף – הוא אורבני, מתועש, אפילו קצת גברי אבל בטוטאל לוק הוא הוליסטי, מנומק ומשדר חמימות, משפחתיות ורוך”, אומרת טולדנו “השימוש בחומרים ואלמנטים מחוספסים ודומיננטים על רקע המעטפת שנותרה ברובה ניטרלית, עושה בבית הזה את העבודה. הקפדתי לעבוד  בטכניקת דגרדה במרכזה הפריטים הדומיננטיים והגדולים מהווים רקע ועל כן בהירים יחסית ועל גבם משולבים פריטים כמו אקססוריז, פרטי אמנות, כריות וטקסטיל בגוונים עזים יותר ובנראות אופנתית וצבעונית שמכניסה המון עניין ואופי לחלל”.

 

 

 

 

 

 

 

 

דלת הכניסה המרשימה עשויה עץ אלון צבוע בגוון דרמטי כהה שמרמז על סקלת הצבעים שעתידה לבוא. מבואת הכניסה עוצבה כמרחב המשלב תפישות עיצוב שונות. הקירות נצבעו בגוון אפור ובולטים במיוחד גוף התאורה האותנטי שמשתלשל מתקרת החלל הכפול מטה, עבודות האמנות והשטיח האקלקטי המקורי. המדרגות בגרם המפותל חופו אבן Blue Stone והמעקה, שתוכנן במיוחד שיוצר על ידי אומן מעקות, עשוי ברזל שמשתלב עם החומריות והגוון של החלונות הכהים. עוד אלמנט שחוצה את שתי הקומות הוא הפטיו שמייצר זרימה הרמונית בין החללים. קירותיו חופו בלבנים מפירוק שהגיעו מבלגיה שמוסיפים מאוד לנראות הטקסטורלית-האורבנית שכה מאפיינת את החלל.

 

 

 

 

 

 

 

בהמשך, מרחב המגורים הציבורי, הכולל את המטבח, שנמצא במרכזו מול פינת האוכל וצופה לעבר החלל הכפול וקיר הבריקים המרשים. בניגוד ליתרת החלל, שחופה ברצפת עץ אלון מעושן, רצפת החלל חופתה באבן בגוון אפור כהה שמבדלת בין הפונקציות. הקווים במטבח ליניאריים ובמרכזו אי גדול ופונקציונלי מעליו שלושה גופי תאורה המורכבים מזכוכית חלבית, פליז וברזל שחור. החלונות הגדולים מאפשרים לטבע ולירוק לחדור פנימה. עבור פינת האוכל שממוקמת ממול נבחרו שולחן עץ אלון מושחר עם רגלי ברזל וכיסאות מרופדים קטיפה אפורה שמוסיפה ממד של רוך. בהמשך, ובסמוך לסלון, תוכננה פינת ישיבה מרגיעה ושלווה המשמשת כאתנחתא ומאפשרת להשקיף לעבר נופי האזור. מעליה גופי תאורה בעלי נוכחות שמדגישים את הפונקציה הייחודית.

 

 

 

 

 

 

 

 

בסלון שילבה ניב טולדנו אלמנטים שמייצרים קונטרסט מעניין בין החומרים והמרקמים. בולטת במיוחד ספריית הברזל שיוצרה CUSTOME MADE עבור החלל, אותה משלימים ריפודי הקטיפה, הוילונות הרכים, פריטי העץ, השטיח השבטי וספת העור. לאלה שידכה המעצבת אלמנטים אתניים וצמחיה טבעית שמוסיפה שפע של רעננות בחלל.

 

 

 

 

בקומת המגורים מוביל מסדרון ארוך שאובזר באמנות מקורית, שטיח ראנר טבעי ופנסי תאורה, אל חדרי השינה וצופה לעבר החלל הכפול. לסגנון האורבני שמאפיין את הקומה הראשונה צירפה המעצבת מגוון צבעים דומיננטיים ושמחים ואלמנטים שמייצרים קונטרסט בין האטום לטבעי, בין האתני למינימליסטי הנקי. כך למשל בחדר השינה של בני הזוג שילבה בין שידות עץ אלון וברזל לגב מיטה המרופד וכריות של בית העיצוב ראלף לורן בגוונים צהבהבים-ורודים ובנוסף, שטיח צמר על רצפת הפרקט שמוסיף שפע של חום ואופי לחלל.

עיצוב פנים: קרן ניב טולדנו
אדריכלות: אייל בן עיון
צילום: איתי בנית

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית עגול בין הסלעים במיורקה
עיצוב פנים
בית עגול בין הסלעים במיורקה
את הבית תכנן האדריכל הטורקי Diala Hamed, כדיאלוג בין אדריכלות מודרנית לבין הסביבה הטבעית
הבית שנחצב בין הסלעים, בפורטוגל
עיצוב פנים
הבית שנחצב בין הסלעים, בפורטוגל
  הבית מורכב מחללים חיוניים: חדר שינה בחלק האחורי, אזור מגורים גדול בכיוון מזרח
למה עץ מלא הוא הבחירה המובילה למדפים?
עיצוב פנים
למה עץ מלא הוא הבחירה המובילה למדפים?
מדפי עץ מלא מתאימים כמעט לכל סגנון עיצובי, מקלאסי ועד מודרני, מכפרי ועד תעשייתי.

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*