מותג המלונאות הצעיר ישראל קנדה מלונות, משיקים עתה פרויקט מלונאי שמתפרש על ארבעה מבנים נפרדים במתחם מידטאון תל אביב. מידטאון הינו פרויקט עירוב שימושים ייחודי בארץ ומשלב בתוכו פונקציות מסחר, מגורים, משרדים ומלונאות וכן פונקציות מוניציפליות, כדוגמת גני ילדים המשמשים את הקהילה המקומית המתפתחת.

מלון PLAY מונה 115 חדרי אירוח לצד לובי ומסעדה, “רופ טופ” ולאונג’ עסקי המחובר לקומת מסחר תת קרקעית (גם היא בתכנון הסטודיו דנה אוברזון אדריכלים) שעתידה להתחבר לתחנת הרכבת התחתית מידטאון. מיקום המלון במתחם המשלב בתוכו פונקציות מסחר, בילוי ופנאי מאפשר לאורחיו להינות משיתופי פעולה עם עסקים שונים: מאפיית מזון קייזר, חללי קירות טיפוס מאתגרים במיוחד, מועדוני הופעות חיות כדוגמת “זאפה” ומכון קעקועים שאת תפריט הקעקועים מקבלים בחדר המלון כחלק מתפריט ה”רום סרוויס”.
מלון PLAY קיבל את שמו בשלבים הראשוניים ביותר של גיבוש הקונספט המלונאי וקהל היעד. את הקונספט העיצובי והמיתוג פיתח סטודיו דנה אוברזון אדריכלים יחד עם סטודיו BRAVE. השם נבע מעצם ההגדרה שלו כמלון שמותאם לאנשי עסקים של דור המילניאלז. זהו הדור הראשון שהתבגר בעולם דיגיטלי ומאמץ טכנולוגיות חדשות בקלות. זהו דור שמאופיין ברוח יזמית, מקפיד על גמישות בשעות העבודה ועבודה מרחוק, עוסק יותר בספורט ומעריך הנאה ואיכות חיים. “עירוב השימושים הוא לא רק מאפיין אורבני אלא מתאר את ההתנהלות היומיומית של אנשי עסקים בשכבת הגיל הזאת,” מספר אדריכל עודד לויתן, שותף מנהל בסטודיו דנה אוברזון אדריכלים “קהל היעד של המלון מצפה שביזנס ופלז’ר יהיו שזורים זה בזה וישולבו באופן טבעי בתוך סביבת העבודה שהיא גם סביבת המחייה והבילוי, במיוחד כשמדובר במלון אורבני במתחם כמו מידטאון”.
“כשקיבלנו את המלון לידיים מקנדה ישראל מלונות, התחלנו בגיבוש סיפור סביב האנשים שבאים להתארח במלון” מספר לויתן, “במקום לתכנן טיפוס חדר התחלנו מליצור סיפור על שלושה אורחים פוטנציאלים העתידים להתארח במלון, לכל “טייפ” יצרנו קונספט ייחודי של חדר אירוח עם פלטת חומרים וגוונים ייחודית לו”.

 

 

 

 

 

 

 

 

חדרי Player

רוב חדרי המלון (79 מתוך 115) אופיינו ל Player, איש/אשת העסקים של דור המילניאלז, אנשי הייטק ודור ה-Z. החדרים מעוצבים בסגנון דרמטי ומוקפד אך בועט ובעיקר אחר ממלונות עסקים של הרשתות הגדולות והמוכרות. החדר הוא חלל אירוח עם פלטת חומרים חדשנית, עכשווית ואקלקטית שמשלבת עמדת עבודה.
חדרי ה Player- נעים מיחידות סופר קומפקטיות ועד לחללי אירוח גדולים ומרווחים. הסלוגן של ה Player היה Work Hard, Play Hard ושימור האווירה הזו הינו חלק בלתי נפרד מהעיצוב. בחלק מהחדרים אפשר למצוא שק אגרוף ובאחרים, הליכון או בר משקאות מאובזר שאפשר לארח בו פגישת עבודה שתהפוך לבילוי בתוך החדר. ניכר כי נעשתה חשיבה משמעותית על שילוב אלמנטים שלא רגילים לראות בחדרי מלון ושאיש או אשת העסקים שמגיעים, בוחרים את המתקנים והאבזור שיכול לעמוד לרשותם בחדר.
החומרים שנבחרו עבור חדרי ה Player הגיעו מתוך עולם העסקים של פעם, למשל עץ של קופסת סיגרים בשילוב עם חומרים עדכניים כמו עור סגול על שק האגרוף ואמנות צילומית עכשוית, בטון חשוף לצד פרקט שחור. בחדרי הרחצה ישנם אריחי מטרו של דיזל שנראים כמו מתכת ונותנים אוירה דרמטית ומעושנת. כדי לנצל את הגובה המשמעותי בחלק מהחללים, נעשה שימוש במסגרות בשילוב נגרות כאשר הנגרות מגיעה עד לגובה מסוים והמסגרות ממשיכה קרוב יותר לתקרה כשהיא חלולה ומכילה בתוכה אמנות או פרטי אבזור שמתכתבים עם הקונספט.

 

 

 

 

 

 

 

 

חדרי Explorer

חדרי ה- Explorer מיועדים למטיילים מכל העולם שבאו לחקור את העיר דרך הרגליים וגם רוצים לחקור יעדים תיירותיים מחוץ לעיר ולשם כך צריכים תחבורה ציבורית נגישה.
עבור ה Explorer עוצבו חדרים המשלבים שיק פלורנטיני של ישן וחדש זה לצד זה. ריצוף החדר הוא פרקט מחוספס ומיושן, פח מרוג לצד טראצו, ברזל טבעי מושחר וצבע צהוב רווי שמזכיר את מיתוג המלון ומתחם מידטאון. הטפט הציורי מכניס סצנות תל אביביות אורבניות פנימה אל תוך החדר יחד גם גופי תאורה דמויי פנס רחוב ואביזרים שנאספו משוק הפשפשים. שילוב החומרים בין תעשייתי ואקלקטי נותן תחושה כאילו מי שגר בחדר עיצב אותו בעצמו עם השראות מהרחוב הסמוך ומכל מסעותיו הקודמים. חלק מחדרי האקספלורר בנויים כחדרי גלריה בשתי קומות ויכולים להלין זוג, ארבעה ואפילו שישה אנשים בנוחות ואוירת לופט חברים.
המושג PLAY מתורגם גם למשחק וגם להצגה. ישנם חדרים המשקיפים אל הפיאצה המרכזית דרך חלונות המסך העצומים, שם בדיוק נשאלת השאלה, מי הוא נושא ההצגה, הפיאצה או חדרי המלון?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חדרי Lover

חדרי ה- Lover הם סוויטות לזוגות עם מרפסת צמודה שבה ג’קוזי מבודדות בעזרת צמחיה הקפית. אלו חדרים יותר אינטימיים, שלוקחים השראה מפריז הרומנטית. “עבור ה Loverיצרנו שיתוף פעולה עם אמן מ- Fiverr שפיתח איתנו תבנית גאומטרית צבעונית בהשראת הקונספט שהודפסה על גבי פורמייקה וממנה שאבנו את הצבעוניות של החדר והטקסטיל.” מספר לויתן, “רצינו ליצור חדר מאוד שונה בעיצוב שלו. שיגיעו אליו זוגות לפני החתונה או זוגות שסתם מגיעים לערב בעיר ומחפשים עיצוב אחר, אורבני ועכשווי”.
עיצוב הלובי הראשי, המסדרונות וחללי המעבר נושא תמה עיצובית שיודעת לחבר בין שלושת טיפוסי החדרים. החללים הציבוריים אקלקטיים ובחירת החומרים בהם בעלת תעוזה. טראצו עם אבנים צהובות, עץ טיק, שיש קררה ואבן ירוקה. כל החומרים האלו מגיעים מעולמות שונים שאיכשהו בPLAY- מצליחים לעבוד יחד. בלובי הראשי ישנה תקרה עם אריחי אותיות כמו במשחק שבץ-נא ומעל אזור הבר, יורד אלמנט ברזל מסיבי וייחודי שנותן תחושה שחלק מהאותיות התפרקו או נפלו.
חללי המעבר במלון נותנים מקום לשיתופי פעולה עם אמנים שעוסקים במושג PLAY וכאלה שיוצרים אמנות במרחב הציבורי, בינהם BINSKY שצייר על קירות הבטון ועמודי המלון המעוגלים. אמני וידאו ארט שמקרינים את עבודותיהם בחללים הציבוריים ואמנות של יוצרים מקומיים, כל אלו מייצרים שכבה נוספת ומאוד רלוונטית לקונספט העיצובי של המלון.

 

 

 

 

 

עיצוב ותכנון פנים: דנה אוברזון אדריכלים
אדריכל אחראי: ליאור לייטנר
צוות תכנון: אדר’ דנה אוברזון, אדר’ עודד לויתן, אדר’ ליאור לייטנר, דנה קשת
תכנון תאורה: סטודיו צח כהן
מיתוג: סטודיו BRAVE
יזם: קנדה ישראל מלונות
אדריכלות ורישוי: משה צור, רחל אברהם
קבלן מבצע: רום גבס
נגרות ומסגרות בחדרים: פיטרו
יחד עם Creapen-BK Group
ניהול פרויקט: ירון לוי / רונן חליבה
אומנות בחדרים: ורד רוזן
גרפיטי: BINSKY
צילום: עמית גרון
סטיילינג לצילומים: אדווה הופשטיין

עוד על אדריכלית דנה אוברזון:
אוספת סיפורים
וילה מודרנית מאבן

אדריכלית דנה אוברזון, בוגרת המחלקה לאדריכלות בבצלאל ולימודי המשך ב-ECOLE DE ARCHITECTURE LA VILLET בפריז. עבדה אצל האדריכל סעדיה מנדל (סצ׳קו) ז”ל, שגם רתם אותה כמרצה במחלקה לאדריכלות באוניברסיטת אריאל. את הסטודיו שלה הקימה בשנת 2002.
בעבודתה מספרת אוברזון סיפור ומביימת אותו מפרטי פרטים, משכבות, המורכבות מאוסף אקלקטי של חומרים, טקסטורות, סמלים ופריטים של תרבויות שונות ובעיקר מתחושות. המארג הקפדני שהיא יוצרת, בעל חמימות ורוח חיים, נושא את טביעת החותם שלה, אשר משלב ראייה עיצובית יחד עם אמנותית.

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
עיצוב פנים
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
  בני הזוג, תושבי העיר, רכשו מגרש פינתי באחד מרחובותיה המבוקשים, הגובל בצידו האחד
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
עיצוב פנים
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         
חיבורים מיוחדים בבית אלגנטי, עשיר וויזואלית וייחודי / דורית סלע
עיצוב פנים
חיבורים מיוחדים בבית אלגנטי, עשיר וויזואלית וייחודי / דורית סלע
  הבית, שנבנה בשנות ה-90, ממוקם באחת מערי השרון. שטח המגרש הוא כדונם ושטח

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*